Zoals zo velen ben ik aan het afvallen geslagen. Nu vul ik op een site een eetdagboek in. Daar staat ook het aantal vetten in wat je op een dag binnenkrijgt in gram. Maar hoeveel gram is nou verantwoord? Kan het eigenlijk nergens echt duidelijk vinden. Iemand hier een idee?
In gram weet ik het niet. Ik weet van mijn dieet dat ik 1 boterham met boter kan besmeren en 1 eetlepel olijfolie mag Maar goed in de rest van het eten zit natuurlijk ook wel vet. Ik volg het streep je slank dieet. Wat volg jij?
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt oplet hoeveel vet ik binnen krijg... Ja tuurlijk friet, chips en die vette dingen laat ik staan (al vind ik dat ik 1 x in de week best zoiets mag hebben! ) maar verder ga ik echt niet afmeten in hoeveel vet ik moet bakken, of hoeveel boter ik mag hebben op mijn brood etc.... Nee gewoon gezond eten, 3 x op een dag een maaltijd en 2 - 3 tussendoortjes en daarnaast sporten! En niet er teveel mee bezig zijn....
Sporten kan ik helaas nog niet. Last van bekken. Ik moet dus wel afvallen eerst met een dieet. maar ben het helemaal met je eens dat sporten en gewoon eten het beste is.
Ik wilde weight care gaan doen maar dat is zo niet te eten haha. Alleen de drinkyoghurt is lekker als ontbijt. De rest staat lekker te staan in de kast. Maar op de site valtaf.nl kan je een eetdagboek bijhouden dus daar vul ik in wat ik op een dag eet. Dus in de ochtend drink ik een yoghurtdrank en dan tussendoortje, brood, tussendoortje en avondeten. Probeer dus aan niet teveel calorieen te komen op een dag, meestal zit ik rond de 1200. Maar daar geeft ie ook het aantal gram vet aan en vroeg me af hoeveel je dus binnen mag krijgen wil je nog wel wat afvallen. Friet en vette dingen laat ik natuurlijk zoveel mogelijk staan. Zover dat lukt haha, want het is best lastig. Het ging de eerste 2 weken vrij aardig maar nu staat het al een week stil. En ja tuurlijk sporten hoort er ook bij dat wil ik nog wel gaan doen maar moet er de tijd voor vinden wanneer ik dat kan doen. Manlief is savonds meestal pas om 19:30 thuis dus dat schiet niet echt op.
Ik ga zelf nooit de deur uit om te sporten en sport ook vaak pas (als ik overdag heb gewerkt ) rond 19.45 - 20.00 Ik doe het door middel van de wii en dan niet wii fit nee echt aerobic achtige activiteiten en latin dance / boksen etc. Maar ja niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk.....
Nou het ergste is nog dat ik boven op zolder een loopband heb staan maar dat ding maakt best wel een kabaal dus dat lukt niet als de kleintjes op bed liggen want die worden er dus wakker van. Ik vraag me af of 1/2 x in de week als manlief dus vrij is ook mee helpt eraan of dat het beter is om vaker in de week het te doen.
@kleintje88 zie trouwens dat mijn jongste maar een paar dagen scheelt met jou dochter en dat de naam zo goed als gelijk is alleen andere schrijfwijze haha.