hoi meiden, ik mag een fietszitje uitzoeken. nou zit ik te twijfelen tussen 2 zitjes deze: Voor 13.00 besteld de volgende werkdag in huis. Koop nu goedkoop, bestel Bobike Mini Retro bruin uit voorraad of deze: Voor 13.00 besteld de volgende werkdag in huis. Koop nu goedkoop, bestel GMG yepp Mini Zilver uit voorraad ik neig een beetje naar de gmg yepp maar dat is meer vanwege het design ik heb een puch crunch fiets en vond hem daar ook mooier op staan. maargoed zijn er mensen die ervaring hebben met 1 van deze zitjes? ik kan de yepp wel heel mooi vinden maar als hij niet fijn is komt hij er ook niet... en moet er persee een windscherm voor? als het heeeeel hard waait ga ik toch niet fietsen denk ik dan..
Wij hebben de Bobike. Enige nadeel, vind ik, is de drie punt sluiting van het gordeltje. In het begin stond ik daar nogal mee te hannissen om los te krijgen.
Wij hebben ook de bobike, bevalt heel goed. Die sluiting is idd even wennen, maar als je het vaak genoeg doet... Windscherm vind ik wel erg fijn voor de kleine. Bij regen zit de kleine ook meer beschut en ook vliegjes e.d. krijgen ze minder snel in het gezichtje.
Ik vind de bobike veel mooier. Heb zelf een bobike zitje achter en bevalt prima. De Yepp vind ik echt heel lelijk (maar dat is persoonlijk natuurlijk).
ik heb de bobike en ben er echt super blij mee, ik vind het ook super dat je gewoon andere bekleding los kunt komen als deze niet mooi meer is oid.... en het handige van die "nare" 3 punts gordel is, als je net zo een uitvindertje hebt als ik, die bijna alle sluitingen open kan krijgen, deze lukt haar tot nu toe niet en als je hem zelf een paar keer hebt gebruikt is ie weer goed te doen!
wij hebben 2 yepp´s en we zijn er heel tevreden mee. Het windscherm is echt wel een must, niet alleen vanwege de wind (die voor de kleintjes al snel als een flink windje voelt), maar ook inderdaad vanwege vliegjes enz.
Ja, hahaha, die luxe heb ik dan weer niet (thuisblijfmama zonder auto) Dan wordt het wellicht een ander verhaal!
Een windschermpje is wel een must hoor de eerste maanden, want ook al waait het nauwelijks op de fiets vang je toch wel wind en voor die kleintjes is dat vervelend. Ze krijgen dan naast de wind ook veel meer stof ed. Mijn man was weleens te lui om het windschermpje over te zetten en dan was ze meteen verkouden... Ik vind op zich voor het kind niet veel verschil in de zitjes zitten. Wel in de windschermpjes... Die van Yepp bestaan uit 1 stuk en zijn volledige doorzichtig. Die van bobike hebben een soort spatschort en kan je evt, mocht je toch eens overvallen worden door de regen een beetje over je kindje heen 'vouwen'.
ik fiets behoorlijk wat af en ook flinke afstanden door open en natuur vlaktes maar hier geen windscherm hoor, maar voor zover ben ik een van de weinige geloof ik hier trouwens een zitje van bobike vind de yepp ofzoiets ook lelijk..maar dat is persoonlijk
nonnie, had je er ook geen schermpje voor toen ze nog klein was dan? Ik zit er nu pas over te denken om het weg te doen... ze gaat er nu nl omheen kijken (femke is 15 maanden)
Wij hebben dit weekend de yepp gekocht, vooral vanwege het design. Zilverman en ik gebruiken dezelfde fiets en hij vond (ik quote hem) ' dat hij met het windscherm van de bobike net zo goed zijn ballen op het hakblok kan leggen'. In netter Nederlands... We vonden de bobike wat tuttig. Als je dan toch met een zitje rijdt kan het maar beter een stoer ding zijn. Qua veiligheid zijn ze beiden goed. Volgens mij kan je de yepp makkelijker demonteren als je een dagje geen zitje op je. fiets wilt. De bobike heeft een zitje dat je eruit kan halen, dus dan blijft het droog als de fiets in de regen staat (geen natte billen). Wij kopen daarvoor een regenpak .
Bobike hebben wij en raad ik aan. Mét windscherm. Is fijner voor je kindje, zeker als je ook eens gat fietsen als het (een beetje) regent. Die sluiting is in het begin gewoon k*t, maar dat is niet een kwestie van wennen, maar van soepel worden. Na een keer of vier, vijf ging het al een stuk beter en nu gaat ie gewoon goed. Onze fietsenmaker raadde trouwens ook de Bobike aan, want hij hoorde van klanten dat kindjes die vaker comfortabeler vonden dan de Yepp.
Ik heb de Yepp. Na uitleg van de verkoper van alle twee gekozen voor de Yepp omdat: *Ik vond hem veel mooier dan de bobike *Het matriaal is schokabsorberend (maken ze ook de Crocs van) *5 punts gordel ipv een 3 punts die bobike heeft *Windscherm vond ik mooier *Makkelijk over te zetten naar andere fiets. (maar dat was met bobike geloof ik ook)
bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het toch de yepp wordt... En neem ook maar een windscherm ik heb er helemaal zin in! Moet je het fietsen eigenlijk opbouwen?