hoi dames, Heb een probleempje! Normaal heb ik tussen de 20e en 25e mijn loon wel gestort gekregen, maar tot op de dsg van vandaag nog niks ontvangen. Al mijn automatische incassodingen zijn er al af, dus je raadt het al; redelijk blut.. Nou belde ik met mijn werk, waar het geld blijft. Die zeiden dat het de 23e is afgeschreven. Uhhhh, heb niks ontvangen..? Ik met mijn bank gebeld, die konden alleen maar checken of het ontvangen is omdat ik de ontvangende partij ben, niks ontvangen dus. Ik terugbellen naar werk, dat zij hun bank moeten bellen om een onderzoek op te starten waar mijn geld is gebleven! Heeft iemand dit ooit meegemaakt? En hoelang duurt zo'n 'onderzoek'??
Misschien een rare vraag hoor, maar het bedrijf waar je werkt is financieel nog wel gezond? Hebben ze het wel echt betaald?
dit was ook mijn eerste gedachte! als n bedrijf zo goed als falliet is dan zijn er bedrijven die je op zo'n manier aan het lijntje houden..
@maartje, Ik zou even een afschrift aanvragen van t bedrijf waar je werkt, zodat ze aan kunnen tonen dat het wel degelijk naar de juiste rekening over gemaakt is, en idd meoten zij de bank ook maar even bellen! En tot die tijd, heb jij geloof ik recht op rente over elke telaat betaalde dag, als ze het niet overgemaakt hebben (maar daar weet ik t fijne niet van, misschien even googlen?)
Jeetje wat vervelend! Ik heb geen idee hoe lang zoiets gaat duren. Zou er in ieder geval wel bovenop blijven zitten! Succes! Hoop dat het toch snel op je rekening staat.
Dit is ook raar zeg. Wat betreft recht op rente: dat weet ik niet hoor. Mijn vriend werkte bij een bedrijf dat failliet is gegaan en die heeft nooit rente gekregen. Misschien dat je dat alleen krijgt als het er op een bepaalde datum niet is en die datum ook genoemd wordt in je contract? Dus dat daar zwart op wit staat dat het bijvoorbeeld voor de 25e binnen moet zijn?
Soms houden banken gestort geld ook een aantal dagen vast, misschien dat dat 't is?? Als daar 'n weekend achteraan komt, kan dat zo een week duren... Maar ik zou inderdaad ook graag een afschrift willen hebben als ik jou was, zeker in deze tijd!
Bij oude werk van mn man zeiden ze dat ook, terwijl ze dus niet overgemaakt hadden. Daar ging t financieel niet zo goed (later ook failliet) Dus ik zou idd een afschrift opvragen!
wij hebben op dit moment ook een uitdaging. geld van mn man staat nog niet op de rekening (had er vrijdag moeten zijn) en alle vaste lasten zijn er al vanaf. kan nu dus niet meer pinnen, dan sta je toch ff raar te kijken als je er van uit gaat dat het loon binnen is. mn man heeft zelf accoord gegeven voor de loonstrookjes (kan alleen als het geld onderweg is) dus het zit er bij ons wel aan te komen. geen idee hoe lang zoiets kan duren. succes met creatief met geld (als je nog iets hebt om boodschappen van te doen dan). liefs doris
Daarom hebben wij altijd 500 euro meer (extra) op de rekening staan ( in elk geval). Dan kunnen we altijd nog eten en pinnen zonder rood te staan als het loon net iets later komt. Maar vervelend is het wel. TS, ik vind 6 a 7 dagen te laat wel erg lang hoor. Dat is geen kleine fout meer. Vreemd.