Verdrietig om actie van schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Zoals het onderwerp al doet vermoeden ben ik erg verdrietig om de actie die mijn schoonmoeder heeft gedaan toen wij een weekendje weg waren.

In goed vertrouwen heb ik mijn kleine meissie weggebracht, met de nodige gebruiksaanwijzing e.d. heb ik er ook bijgezegd dat wij (mijn man en ik) graag haar eerste fruithapjes en groentehapjes zelf willen geven omdat dit toch een mijlpaal is, uiteraard met de fotocamera bijdehand. :)

Komen wij terug, verteld mijn schoonmoeder in geuren en kleuren dat mijn meissie zo genoten heeft van het fruithapje.
    WAT !! :$
    Ik ben verdrietig voel me niet serieus genomen.
    Manlief begrijp mijn standpunt maar vind het een typische vrouwending om je hier nu zo druk om te maken. :(

Daarnaast kreeg ik nog tips mee voor het klaar maken van de flesjes, want dit moet toch echt anders want ze blijft huilen omdat ze honger heeft, aldus schoonmoeder.

Oja, en ik moet vooral niet luisteren naar het consultatieburo want die zitten wel vaker naast met hun adviezen.

Ik heb dit nog tussen neus en lippen door mijn gevoel kenbaar proberen te maken maar dit schijnt niet aan te komen en door te dringen :x

Welkom terug in de real world. ;)

Wat vinden jullie hier nu van?

Liefs

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik denk dat ik heel erg boos zou zijn als mijn moeder of schoonmoeder zomaar 'n fruithap gegeven zouden hebben!! Jeeeee... Je hebt 't zelfs aangegeven dat je dat zélf wilde doen, wat belachelijk dat ze dat dan doet!!

Nee meis, ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent en je niet serieus genomen voelt!! Moet je d'r eens vragen of zij het leuk had gevonden als háár schoonmoeder ooit zoiets zomaar overgenomen had, zonder overleg!!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een loeder! Ik zou mijn kind er niet meer heen brengen, maar ja... ik heb ook echt een trau-ma....(< das een woordgrapje :) niet slechte spelling )

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi mamavanuk, wat naar dat je schoonmoeder jullie wensen en regels niet respecteert! Ik zou mijn meisje niet meer in vertrouwen weg willen brengen.

Wat heb je gezegd tegen haar?

Sterkte in ieder geval!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja idd en dan nog erbij. (schoon)moeders denken altijd de waarheid in pacht te hebben en alles te weten maar op sommige punten zijn de dingen HEEL erg verandert. En dan zomaar zoiets doen zonder overleg of wat dan ook!
    Neu zou ze bij mij niet moeten flikken.
    Vind mn schoonmoeder erg lief enzo maar zoiets kan bij mij echt niet. ZEKER niet als t al van te voren aangegeven is!
    En dan heeft ze zeker nog geen fotos gemaakt ofzo ook?

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik snap helemaal dat je er verdrietig om bent!!
    De adviezen zijn goed bedoeld moet je maar denken.. Weet wel dat het moeilijk is want het is jou kleine meisje en jij weet heus wel wat ze nodig heeft! Als je advies wil zou je er zelf wel om vragen... Dus zou dat met een korreltje zout nemen.

Maar dat ze gewoon het eerste fruithapje heeft gegeven terwijl jij nog duidelijk gezegd heb dat je dat zelf wil doen vind ik wel schandalig eigenlijk hoor!! Vooral het feit dat ze gewoon niet geluisterd heeft! Je laat haar toch achter.. ook al is het je schoonmoeder.. je wil dan wel dat alles gedaan word zoals jij het wil. Helemaal begrijpelijk!!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een rotstreek! Ik zou mijn schoonmoeder nooit meer laten oppassen :( Ze neemt jullie wensen gewoon niet serieus!

8. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik zou ook héél erg boos zijn! meid, ik kan wel een boek lostrekken over de mijne.

MAAR wat ze jou heeft aangedaan is niet normaal! En ik kan je meegeven dat de mijne ook zegt... vrouwending om je druk over te maken. Nou, amehoela hoor. Dat is sussen.

Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent!
    knuffel!

9. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zou ook des duivels zijn.
    Belachelijk!
    En je hebt het zelfs nog gemeld.
    Ze heeft je dus niet erg serieus genomen :(
    Mijn vriend zou denk ik net zo reageren als jou vriend.
    Maar het is echt een mijlpaal. Ik had ook al, toen Mayron 3 maanden was, het fruithapje alvast gekocht :p
    Het is iets voor de moeder om te doen en niet voor de oma.
    Ik zou mijn kind er voorlopig niet heenbrengen en misschien toch een gesprek aangaan ...

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zoooo dan, van alle schoonmoeder acties die ik hier al gelezen heb... Wat een !%$^%^!-actie. Als je het nu nog zegt tegen haar, dan toch fruithapje gaan geven? Het is maar een hapje eten, maar wel een hele stap in de ontwikkeling, voor het eerst 'echt' eten. Daar wil je toch bij zijn?

Vrouwending om je daar druk over te maken? Sorry hoor maar ik wilde ook niet dat ze Eskil in het ziekenhuis in bad deden toen mijn man er nog niet was. Gewoon, omdat zulke 'eerste keren' heel bijzonder zijn. En waar mogelijk voorbehouden aan de ouders!

Ik kan me heel goed indenken dat je heel kwaad bent...

Knuffel voor jou, enneh het eerste hapje fruithap van mama is toch veel bijzonderder hoor! Maar ik zou mijn kindje inderdaad even een jaar of ehmmm 18? niet naar mijn schoonmoeder brengen. Als ze zich al niet kan inhouden met een baby...

(Mijn schoonmoeder is echt wel okee, maar kan me je woede gewoon goed indenken)

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Echt belachelijk! :$
    Ik zou ook not amused zijn als mijn schoonmoeder zoiets zou flikken.

Maar hoe oud is je dochtertje nu dan?
    Ik denk dat ik sowieso nooit over het fruithapje begonnen zou zijn, dan kwam ze misschien ook niet op het idee.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    WIlde net vragen hoe oud je dochtertje is maar zit dat de persoon boven mij het al vroeg!

Ik vind het schandalig!

Helemaal omdat je het hebt aangegeven en jij nog altijd bepaald wat je wil!

Hier een schoonmoeder die af en toe niet zo snugger is...
    Vorige week had ze 2 bakjes uit de poedercontainer in de fles gedaan...de poedercontainer waarin alleen nutriton zat...die andere had ze "over het hoofd gezien"
    Finn had dus eigenlijk een fles zonder voeding!
    Was ook zoooooooooooo kwaad!

13. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Wat ongelooflijk LAAG!!!! Ik ken ze hoor.....heb er zelf ook een.....inderdaad een TRAUMA! Brrrrrrrrr...............Snap je heel goed en ik zou het ook niet pikken!

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Bah zeg.. Echt belachelijk dat ze niet daar naar wil luisteren!! Zou ook behoorlijk boos zijn als ik in jou schoenen stond.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wat een trut! Ik kan me voorstellen dat je hierdoor verdrietig bent!

16. fafje

fafje Niet meer actief

Het is gewoon een kwestie van respect....zij moest jouw regels, mening, vragen etc respecteren...net zoals jij vast ook bij haar doet! Maar klein btj jammer van je man...dat die het inderdaad "sust" ....snap hem ook wel..tis zn moeder...en wilt natuurlijk niet dat iets gaat escaleren..maar mijn man zou zelf helemaal uit zn slof schieten tegen zn moeder..maar goed...voorlopig niet meer laten oppassen...ze mag heus wel voelen dat zij iets heel ergs gedana heeft! En dat ze niet zomaar over je heen kunt lopen..vind ik dan heh!

liefs!

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wat een schoonloeder...

18. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Ik zou een goed moment kiezen om met haar te praten en dan alles eens goed met haar bespreken. Het aardig 'tusen neus en lippen door zeggen' station is nml nu gepasseerd en daar heeft ze zelf voor gezorgd! Echt hoor, als je dit nu laat gaan dan ben je echt verder van huis en gaat zij jou nog uit zitten leggen hoe je met jouw eigen kind om moet gaan. Het wordt van kwaad tot erger als je er nu niets aan doet!!!

Wees eerlijk en kom voor jezelf op!!!!!

19. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ja, het is weer een typisch gevalletje van Schoonmoeder knows best! Zucht....ik heb een keer tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ik met ijs wilde wachten totdat mijn zoontje ouder was (was toen een half jaar) en dat graag zelf wilde doen. Was ik even 10 minuten weg voor een boodschap heeft ze hem MALAGA ijs zitten voeren?! Malaga ijs notabene?! Dit speelde zich in een week tijd af.....dus het was geen dementie ofzo! Daarnaast bemoeide ze zich ook met van alles....ik kon geen goed doen...althans dat gevoel gaf ze. Heel vermoeiend. Je kunt proberen te praten, maar als ze net zo stronteigenwijs is als de mijne, vrees ik dat het niet veel zal uithalen. Succes!

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Och jeetje, ik had mijn schoonmoeder iets aangedaan. Je hebt het gewoon nog duidelijk gezegd ook. Wie denkt ze eigenlijk wel niet dat ze is zeg!

Die van mij kan er ook wat van. Laatst had ze de 2 kids van mijn zwager en schoonzus te logeren, want die gingen een weekendje weg met zijn werk. Kids worden doodziek, koorts, wilden niet meer eten, etc.

Belt ze gewoon niet op. Toen heb ik heel duidelijk gezegd dat ze dat bij mij niet zou hoeven doen. Kan me niet schelen of mijn weekendje verpest wordt, als mijn kind ziek is wil ik dat weten. (en zo is mijn schoonzus ook) Je raadt het al. Die was achteraf natuurlijk woest. :)

Ik zou er trouwens alsnog iets van zeggen hoor.

Deel Deze Pagina