de titel zegt het eigenlijk al! Mijn zoontje word bijna 2 jaar! nu krijg ik steeds de vraag wat wil hij graag voor zijn verjaardag? Ik weet het echt niet hij heeft al zoveeeel!!! Iemand leuke ideeen of tips?
Onze dochter krijgt een (kleine) glijbaan (opa en oma) voor in de tuin, een fiets met zijwieltjes (andere opa en oma), kassa, klein drumstel (wil ze echt heel graag, krijgt ze van verschillende vrienden samen), knutselspulletjes, kleren. En aan 1 tante heeft ze een ketting gevraagd (die draagt altijd hele mooie grote kettingen namelijk..). Van ons krijgt ze denk ik een schommel (die we dan aan de veranda hangen..).
kleur/knutselspulletjes! (die gaan na verloop van tijd gewoon op) nieuwe puzzels.. want de babypuzzels is hij nu wle zo'n beetje op uitgekeken en anders binnenkort wel voorleesverhaaltjes (jan en noortje, jip & janneke.. etc) little peoples thingies (vliegtuig, auto.. allemaal leuk) Hier inderdaad ook een fietsje en een miniglijbaan. Als je een miniglijbaan koopt.. let op de prijs! Ze hoeven helemaal geen 100e te kosten.. tuincentra verkopen ze ook vaak en dan voor veel minder. (die van ons was 25e bij de hornbach bijv.) Deze week hebben ze bij de Aldi dozen "nopper" voor 9e ook enorm leuk.. maarja ik zie het nog maar zelden in de winkel. Verder eh.. duplo, autoos... misschien een graafmachine voor in de zandbak vandezomer (maarja.. dat is nu natuurlijk nog niet zo leuk)
oh en als je gaat voor knutselspul.. zowel bij de zeeman als bij de aldi hebben ze regelmatig knutselkoffers met vanalles erin maar belangrijker: het zit in een koffertje! dus uitgespeeld, terug in het koffertje en alles is opgeruimd.
Mijn zoontje kreeg van ons voor zijn 2e verjaardag een houten treinbaan van Brio.. de opa en oma's hebben treintjes en accessoires (stationnetjes e.d.) gekocht. Op die manier hebben we ook voorkomen dat we veel 'troep' kregen. Hij is nog steeds erg blij met zijn trein en speelt er veel mee. verder: puzzels boekjes bal spellen vanaf 2 jaar (knappe koppenspel, boomgaard, memory, loco etc) knutselspullen (klei, vouwblaadjes, verf etc etc) serviesje keuken(spullen) schommel driewieler of loopfiets duplo blijft leuk Little People van FP blijft ook leuk (of de kassa)
Zo'n soort topic wilde ik ook net openen om ideeën op te doen. Ons zoontje wordt eind maart 2 jaar. Ik zit zelf te denken aan een fietje met zijwieltjes of een houtenloopfietsje, keuken (hout van Ikea). Verder is ons zoontje helemaal weg van Thomas de trein, dus daar kunnen we dingen van vragen wel erg duur viel me op. Mini glijbaan zat ik ook aan te denken, maar ik denk dat het voor ons zoontje al niet meer spannend genoeg is. Aan hoeveel treden denken jullie ?
Mja wij hebben 3 treetjes.. maar daar is ze nu wel echt te groot voor aan het worden.. Vandaar dat ik opmerkte dat je er niet perse 100e voor uit hoeft te geven
Dit heeft ze hier gister gehad: -heel veel boekjes (blijft leuk, oa dikkie dik, nijntje) -waterverf en kwasten -woezel en pip kwartet -memory van Bumba -kooksetje van de hema (ze heeft een ikea keukentje gehad) -groente/fruit voor keukentje -krijtbord van ikea -badeend (eend die je aan de wand bevestigd met zuignappen en als je water in zijn hoedje doet gaat zijn bek open) -klei met vormpjes -houten rijgkralen -paraplu
Keuken van ikea is hier dus een groot succes!Anders even op de site kijken van mijn dochtertje zie je foto's ervan
Verder stond hier nog op het lijstje mijn eerste bambino Loco (erg leuk en leerzaam), houten treinbaan (eventueel van ikea) duplo en puzzels.
hier een keukentje ook inderdaad.. (niet van hout.. gewoon van bart smit en van plastic maar net zo leuk hoor ) kreeg er van iemand adners nog een theeset bij. en dit jaar heeft ze voor dr verjaardag allemaal extra keukenspullen gekregen. ze stond altijd fanatiek little peoples of stukken playmobil te bakken/koken etc.. nu heeft ze ook echt groente, fruit, vlees, eieren.. tot aan doperwtjes aan toe wel een leuke aanvulling als je besluit dat hij een keukentje krijgt: bartsmit.com - Keuken speelset (en de ikea pannenset doet het hier ook ERG goed gezien hij nogal lijkt op onze eigen ikea pannenset ) en wederom in een handige "doos" waar ze alle keukenspullen in kan doen als ze klaar is. de deksel is als je hem omdraait precies een glazen ovenschaal dus mevrouwtje is er helemaal mee in dr element
Ja hoe meer het op onze spullen lijken hoe beter he! Hier heeft ze een echte afwasborstel van ikea net als papa en mama haha kind is helemaal gelukkig