een moeder die voor elk dingetje een heel groot probleem maakt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jojo29, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    #1 jojo29, 7 feb 2011
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
    mijn zoontje van bijna 5 doet wel eens stout oke dat doet elke kind lijkt mij

nu het geval op school mijn zoontje blijkt een meisje een kusje gegeven te hebben oke moeder komt boos in de klas naar mij toe zij zegt dat mijn zoon op de mond gekust heb nou zij zelf is daar niet bij geweest maar haar dochtertje verteld dat ik heb mijn zoontje er op aan gesproken thuis en die vertelde mij dat hij een kusje gaf op de wang en blijf daar ook bij.

en ja stel dat hij een kusje op de mond gaf hij bedoelde er niks verkeerds mee het is een kind oke ik hem uitgelegd dat ie dat niet meer moet doen

nou heeft ie een balletje van haar sok getrokken 3maanden later
    weer kwam ze in de klas boos zelf de juf vond het erg overdreven

ik vroeg aan aan me zoon heb je dat gedaan en natuurlijk zij hij nee
    en zij begon gelijk hij liegt en moet gestraft worden:$
    maar hij zat hele maal verstijfd want ja zij was erg boos dus zoals elke moeder die voor haar kind op komt vertelde ik haar ik ga niet zeggen dat mijn zoon liegt en ik ga mijn zoon ook niet straffen wat 24 uur geleden is gebeurt ik kan wel praten maar nog straffen?

maar goed later thuis gaf hij aan mij toe dat ie dat gedaan heeft of het nou exspres was dat weet ik niet maar hem verteld dat hij dat niet meer mag doen. maar haar dochtertje gaat niet naar de juf dus op het moment dan hij is doet dan weet de juf het niet als hij iets doet en ze zou dat zeggen dan moet hij op de nadenk stoel.

maar de moeder komt voor in mijn ogen telkens voor iets kleins

kijk slaat mijn zoon haar oke dan vind ik dat een reden maar ja het zijn kinderen en voor een kusje of een klein balletje aan haar sok.

als hij het lief bedoelt dan is het niet goed(kusje)
    en als hij ondeugend is ook niet goed.

ja wat mag nou wel en weer niet dat wordt voor mijn zoontje nu ook wel ingewikkelt het is wel een moeder de rest die vond het ook wel vrij overdreven niet dat hij bij iedereen zo is nou in iedergeval geen klachten verder gehad.

maar wat kan ik doen ik kan hem niet straffen voor iets wat een dag ervoor is gebeurt.
    ik praat met hem en hopend dat hij ook niet meer zal doen maar hij is en blijft een kind die nog veel moet leren.

maar het is ook op de manier hoe die moeder naar mij toe komt niet even vragen kan ik je spreken apart nee ze doet het waar kinderen bij zijn en ouders.
    en daar hou ik al helemaal niet van.

pff lang verhaal moest het ook even van me af schrijfen.

gr jojo

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mmm ik vind die moeder idd ook overdreven wat stelt zon kusje voor

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oeh, wat een drama-moeder zeg. Ok, voor je kind opkomen is prima, maar dan wel netjes.

Is er niet een mogelijkheid om eens met de juf en die moeder na schooltijd om tafel te gaan zitten?
    Misschien dat je juf mee kan denken. Dat die moeder haar dochter instrueert om het tegen de juf te zeggen, aangezien die het probleem dan direct op kan lossen. En dat de juf dan ook gepast ingrijpt als er iets gebeurd..

En de volgende keer dat ze zo begint te brullen. Direct afkappen en zeggen dat je dit met haar op de gang gaat bespreken, maar dat dit niet in de klas hoeft waar de alle kinderen bij zijn.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Klinkt als een mama waar we veel medelijde moeten hebben met haar dochter... wat sneu zeg.. je moet je eens voorstellen hoe dat kindje opgevoed wordt...
    Probeer het van je af te laten glijden... sommige mensen kunnen gewoon niet meer dan ruzie zoeken. Laat de leerkracht haar of zijn klaslokaal managen!

5. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ja helaas zitten er heel erg veel kinderen in de klas maar ik denk dat haar dochter helemaal niks tegen de juf zegt het rare vond ik toen ze naar me toe kwam over die kus vertelde ze mij dat ze haar dochter straf had gegeven daarvoor omdat mij zoon haar een kusje gegeven had toen vond ik het al heel raar ze is boos dat mijn zoon haar dochter een kusje had gegeven maar ze geeft dan haar dochter straf terwijl mijn zoon het had gedaan vreemd en erg overdreven maar goed helaas heb je moeilijke mensen die van een klein kusje een **** zoen maken ofzo
    maar het is wel rot als ze voor elk iets komt en niet voor dingen die echt ernstig zijn maar zij verwacht van mij dat ik mijn zoon straf nou echt niet een dag later en voor zo iets onbenulligs praten oke maar straffen 24 uur later heeft dan geen zin meer lijkt mij. en voor een kusje ga ik niet straffen hij bedoelde het lief en als ik hem daarvoor zou straffen dan denk ie dan lief doen ook verkeerd is. dan snapt ie er helemaal niks meer van als ik lief ben dan is het niet goed en als ik stout ben dan is het ook niet goed.

gr jojo29

Deel Deze Pagina