Hoi dames, Mijn vader heeft vandaag een boete gekregen omdat hij precies 5 minuten te laat bij de auto was. Bonnetje was tot 12.21 en boete uitgeschreven om 12.26. Stom natuurlijk dat hij te laat was maar daar had hij een reden voor. Nu heeft hij contact gezocht met de politie en zelfs deze mevrouw vond het een beetje raar binnen 5 minuten. Alleen kon zij hier nu op dit moment niets aan doen. Zodra de boete er is kan hij bezwaar maken. Nu is mijn vraag aan jullie of dit zinvol is? Ik dacht namelijk altijd dat er een marge was van 5 of 10 minuten?
Je kan altijd proberen bezwaar te maken. Nee heb je en ja kan je krijgen. Ik denk echter dat het een verloren zaak is, want je bent gewoon te laat (wat de reden dan ook is)
Hij is inderdaad te laat maar als het goed is heb je een kwartier speling. Volgende keer als zoiets gebeurd moet je binnen 15 min een nieuw kaartje kopen. Dan bezwaar aantekenen en zeggen dat je een kaartje aan het kopen was. Bij ons is dit erg vaak gelukt.
Tja zo gaat dat... Alles word in de gaten gehouden en als je pecht hebt klatsen ze er binnen een minuut een bon op. Meeste mensen tekenen toch geen bezwaar aan, dus makkelijk geld verdient
Natuurlijk is hij te laat, en weet ook dat voor hen de reden niet uitmaakt. Maar het gaat mij erom dat er naar mijn idee altijd een marge is.
Ik meen me te herinneren dat je een marge hebt van 5 minuten. Dus bezwaar maken zou ik zeker proberen!!!
Marge ligt eraan hoeveel er in eerste instantie in de automaat is gegaan. 20 cent heb je minder marge mee dan met 4 euro... Mijn man is parkeercontroleur en zij doen dit zo.
Er is 2.50 in de automaat gestopt. Weet niet hoeveel marge er dan is en of dit ook per gemeente nog verschil maakt?
Er is geen marge. Te laat is helaas te laat. Dat klinkt misschien hard, maar de reden hiervan ligt er in dat er anders geen werkbare situatie voor de parkeercontroleurs is. Zij moeten gewoon een ronde kunnen doen en op het moment dat ze bij een auto zijn kunnen constateren of er wel of niet (voldoende) betaald is. Als ze overal een marge moeten afwachten, dan kan het wel eens zo zijn dat ze uren op dezelfde plek moeten blijven hangen. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat iedereen die bijvoorbeeld binnen 5 minuten na het verstrijken van de parkeertijd een bon krijgt altijd in de zesde minuut terug is bij de auto.... Dat is niet te controleren en levert dus geen grond voor intrekking van de bon op. Wel is het zo dat als iemand idd binnen een paar minuten bij de auto terug is, terwijl de controleur nog aanwezig is, dat deze dan kan besluiten om de bon te (laten) seponeren. Dit kunnen ze niet altijd zelf en mogen ze niet in alle gevallen zelf beslissen.