Tips tegen pijn in onderrug?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lynn, 11 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hoi

    Heeft iemand voor mij tips tegen pijn in je onderrug?
    Gisteren begon het met pijn in mn onderbuik en rug, vandaag gelukkig alleen nog mijn rug maar wel erg lastig! Heb het idee dat er iets tegen een zenuw drukt ofzo.

    Groetjes Lynn
     
  2. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    een kruik hielp bij mij, en goed op mijn houding letten. ( ik heb een holle rug en kantelde mijn bekken iets naar voren , hielp echt )
     
  3. Niet meer actief

    Ik heb daar dus ook last van en trekt naar mijn bil toe heel erg vervelend en soms zak ik dus ook door mijn linkerbeen heen.
    Zelf heb ik een bekkenblokkade en misschien dat het bij mij daar mee te maken heeft. Alleen goed opletten op je houding kan helpen en als het een zenuw is die bekneld zit even naar de huisarts voor eventueel fysio
     
  4. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Kruik natuurlijk!! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!! :oops:
    Ga ik zeker proberen!! Ik heb ook een holle rug maar met mn vorige zwangerschap had ik nergens last van.
    Dank je voor de tips
     
  5. sim

    sim Niet meer actief

    Hee dames, nog iemand met pijn in de onderrrug... hebben jullie ook dat het soms branderig voelt en uitstraalt naar de lies?? :(
     
  6. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Yep het straalt idd uit richting de lies :(
    Ik ben blij dat ik verder geen klachten heb!! Moet er niet aan denken met deze pijn ook nog eens boven de wc te hangen !!
    De kruik helpt wel maar alleen tijdelijk. Ik ga als het morgen nog niet minder wordt maar even langs de dokter.
     
  7. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Lynn,
    Als ik jouw klachten lees zou ik ook zwanger moeten zijn ;) .
    Heb ook pijn in m'n onderrug en soms m'n onderbuik; straalt ook uit naar m'n lies.
    Maar ben net ongi geweest :cry: ; wel erg kort (alles bij elkaar 2 dagen) met weinig bloedverlies.
    Normaal ben ik 4 a 5 dagen ongi.
    Maar het was een ongi daar kan ik niet omheen helaas.

    Weet wel dat die pijn in je onderrug geen pretje is.
    Had dit overigens ook in m'n 1e zwangerschap.
    Heb verder geen tips; heb het destijds gewoon over me heen laten komen.

    Sterkte

    Silly
     
  8. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik had eigenlijk alleen pijn in mijn onderrug wat uitstraalde naar mijn rechter bil.
    en echt zo erg dat ik af en toe door mijn been zakte.
    ik heb het 3 wkn aangekeken en nu is het minder geworden, ( door mijn oefeningen van de ha ) heb het nog wel maar af en toe.
     
  9. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    heeft hij ook verteld waar die pijn dan vandaan komt? Het stelt me wel een beetje gerust dat er meer mensen zijn die echt veel pijn hadden en het toch weer goed komt. Straks ga ik naar de huisarts en ik hoop dat ik snel te weten waar die pijn nou vandaan komt.
    Ik ging net een stukje met de hond lopen en dat deed echt veel pijn, van mijn rug naar mijn bil en van mijn buik naar mijn lies door naar mijn been.
     
  10. sim

    sim Niet meer actief

    jeetje...ik sta even versteld van wat ik lees, wat een herkenbaarheid, weet je ik heb me al van alles in mijn hoofd gehaald, en hier lees ik dat er meer zijn die precies omschrijven wat ik voel.. (heb me vreselijke dingen in mijn hoofd gehaald, de meest terminale dingen) Niemand in mijn omgeving begreep eigenlijk wat ik voelde, dacht dat het tussen mijn oren zat, ik me het inbeelde...dacht ik op, maar voel het toch echt!! deborah, kun je omschrijven welke oefeningen je heb gekregen?? en lynn laat je weten wat de huisarts zei (sterkte straks)

    liefs sim
     
  11. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Morgen krijg ik een inwendige echo.
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat klinkt heftig! Ik duim voor je dat alles goed is.

    Pim
     
  13. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Dank je Pim, het is maar goed dat ik niet bijgelovig ben; vrijdag de 13e :(
     
  14. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    13e is mijn geluksgetal.
    Ben nl. 13.13 uur geboren; maf hè.

    Succes morgen Lynn.

    Silly
     
  15. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    hoi,

    Ik heb net mijn echo gehad en weet niet wat ik ervan moet denken. Er was wel iets te zien maar te klein om te meten hoe ver ik ben :(

    De 24e moet ik nog een keertje langskomen. Een verklaring zou kunnen zijn dat ik, omdat ik meteen in de 1e ronde zwanger ben geraakt, laat een eisprong heb gehad en ik een paar dagen voor mijn NOD positief getest zou hebben. Er zit dus niets anders op dan afwachten...

    De pijn zou komen van mijn baarmoeder die gekanteld is, en als er dan een cyste springt kan dat zeer pijnlijk zijn. De cyste aan de linkerkant was idd al gesprongen, rechts nog niet. Wanneer springen die normaal eigenlijk?

    Als ik nog zwanger ben is het dus minder lang dan ik dacht. Dit wordt een zeer lange week vrees ik :(
     
  16. sim

    sim Niet meer actief

    hee lynn, wat vervelend dat je niet gerustgesteld bent, denk dat je (misschien makkelijk gezegd) niet te veel zorgen moet maken, zolang je niet bloed, lekker rustig aan doen..sterkte de komende dagen, liefs sim
     
  17. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Sterkte meis. Hoop dat je een beetje kalmeert, dat je klachten afnemen en dat die volgende echo super duidelijk is!
     
  18. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hmm dat is niet waar je op gehoopt had natuurlijk.
    Ik hoop dat je de 24e een duidelijke echo krijgt.

    Dat het trouwens te klein was om te meten komt volgens mij niet door een groeiachterstand (ik lees in je verhaal dat je dat denkt). Mij is toen ik zo in de zenuwen zat ik nu een mk had of niet, verteld dat een echo onder de 7 weken niet duidelijk is. Het kan dus volgens mij zo zijn dat ze de volgende keer goed kunnen meten en je prima op schema ligt.

    Van springende cystes heb ik trouwens nog nooit gehoord...

    Sterkte ermee.

    Pim
     
  19. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hoi,

    De vrouw die de echo deed zei dat ik niet zover zwanger als ik denk maar dat zou dus betekenen dat ik pos getest zou hebben terwijl ik nog niet zwanger was terwijl ik dat dus wel ben.
    Beetje raar toch? Ik hoop maar dat jij gelijk hebt Pim!

    Die springende cystes :confused: is voor mij ook helemaal nieuw. Volgens haar heeft iedereen dat en geven ze dan een hormoon af die ervoor zorgen dat de zwangerschap stand houd. Op het briefje wat ik meekreeg staat: Linker adnex; 1 gesprongen cyste, Rechter adnex; 1 (cl) cyste 26.
    Volgens haar moeten ze dus alle twee springen. Ik snap er helemaal niets van en kan alleen maar afwachten nu..

    Bedankt voor de lieve berichtjes!
    Lynn
     
  20. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nou daar snap ik helemaal niets van.........

    Pim
     

Deel Deze Pagina