zwanger en alcohol

Discussion in 'Gezondheid' started by zaina, Dec 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zaina

zaina Nieuw lid

Dec 15, 2006
    1
    0
    0
    Hallo,

Allereerst wil ik me voorstelle ik ben zaina 23 jaar moeder van een docher 2 jaar en ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Het was niet gepland, maar het kindje is meer dan welkom. Als het goed is ben ik nu 4 a 5 weken zwanger.
    Ik wist dusnog niet dat ik zwanger was pas gisteren.
    Nu heb ik de afgelopen maand elk weekend flink wat alcohol op.
    Ik heb wat opgezocht op het internet en word er niet vrolijk van, heb gelezen dat er veel kans is op aaangeboren afwijkingen en maak me erg druk!
    Ook voel ik me schuldig, omdat ik eigenlijk nooit drink en juist de afgelopen maand zo vaak gedronken heb.
    Ik zou zo graag gerustgestreld willn worden, maar weet dat de kans op een aangeboren afwijking groot is vooral in beginstadium van de zwangerschap.
    Wie heeft hetzelfde gehad of wie kan m hier meer over vertellen?

groet zaina

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik heb heel wat feestjes gehad voordat ik wist dat ik zwanger was dus ook toen ik zwanger was, en heb ook gewoon alcohol gedronken.
    Op alle echo's was ik heb gehad waren geen afwijkingen te zien.

Kdenk niet dat het kwaad kan, want vaak weet je niet eens dat je zwanger bent..

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Volgens mij heeft de baby in de eerste weken nog geen rechtstreekse verbinding met jou, dus het kan eigenlijk nog niet dat hij/zij er last van heeft.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    In de eerste weken staat de kleine nog niet in verbinding met jou, dus kan het geen kwaad. Vanaf nu uitkijken met wat je drinkt dus!

5. mesaana

mesaana Actief lid

Aug 15, 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Helaas is dat niet waar!

"Alcohol is op ieder moment van de zwangerschap schadelijk voor het ongeboren kind."
    Dus nu niet denken dat je de eerste maanden lekker kunt zuipen!

Maaaar... het is ook niet gezegd dat je nu je kindje een afwijking hebt gedronken, de kans is alleen (iets) groter. Als je nu gewoon stopt met drinken (dus geen druppel meer) dan blijft die kans klein. maak je dus ook niet al teveel zorgen, bedenk dat onze moeders zich er niets van aan hebben getrokken, omdat zij niet wisten dat alcohol slecht was voor je kindje!

6. Flo00

Flo00 Lid

Dec 2, 2006
    42
    0
    0
    Mesaana heeft helemaal gelijk dat je zeker niet moet denken dat je de eerste maandan kan drinken.. want dat is zeker niet goed voor je kindje... Maar als je nu 4 a 5 weken zwanger bent volgend de telling; dan betekent dit dat je 2 weken dat je daadwerkelijk zwanger bent hebt gedronken.... daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Zolang je nu maar stopt...

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat word er ook niet bedoelt met nog geen bloedband in het begin ( de eerste maanden).. de eerst 4 weken (zolang ben je dus zwanger als je er achterkomt) heb je geen bloedband.

8. Niet meer actief

Is toch de eerste 6 weken, Natas.
    Dat zei tenminste die dvd van mij ;)

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja indd.. maar de eerste 4 daadwerkelijke zwanger weken hihihi (die 2 van de 6 zijn gratis)

Share This Page