Wat zou je doen als...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaartje, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    ....je er samen met je partner helemaal uit bent wat de namen gaan worden voor zowel jongen als meisje - en dat dan je vriendin bevalt van een zoon met de naam die jij ook wilde geven! Boehoeoeoeo!
    Het is een redelijk aparte naam, vandaar dat ik nu echt zit te twijfelen of we die naam nu wel of niet voor een jongen zullen gebruiken...

Wat zouden jullie doen, gewoon die naam ook gebruiken of toch doorzoeken naar meer namen? We hebben nog wel even natuurlijk, maar dit was nou net de naam die we allebei helemaal geweldig vonden - en dat is erg zeldzaam bij ons voor wat betreft jongensnamen! :(

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zal die naam zeker niet vergeten, maar voor de zekerheid toch ook op zoek gaan naar een andere jongensnaam. heb het er ook over met die vriendin wat zij ervan vind. maar zeker wel doen wat jullie zelf willen dus niet aanpassen voor een ander.

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik zou eerlijk gezegd toch op zoek gaan naar een andere naam... Denk maar eens als het andersom was geweest, oe je het dan had gevonden dat zij haar kind dezelfde naam geeft als jouw kind.
    Ookal is het echt vervelend, er zijn zooooveeeel namen, er is er vast nog wel een waar jullie allebei weer helemaal blij mee zijn.

Succes meid!

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik zou ook kiezen voor een andere naam. Zeker als je veel kontakt hebt met die vriendin...Suc6! Lijkt me stevig balen idd...

5. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou dat probleem hadden wij dus ook hier, eerst hadden we een naam en die bleek een vriendin van ons ook al aan der zoontje gegeven te hebben dus wij ook weer op zoek naar een andere naam... aangezien wij niet echt op 1 lijn liggen qua namen was dat een hele klus, maar 3 weken geleden hebben wij dus DE naam gevonden die bij ons past hihihihi
    ik zou dus echt voor een andere naam gaan vooral als je dus voor een aparte naam gaat en net zoals ons niet echt leuk vind als ze met 2 of 3 kinderen in de klas met de zelfde naam rond lopen... ( met alle respect voor de mensen die wel een gangbare of moderne naam hebben)

succes in ieder geval

6. Saartje41

Saartje41 Lid

25 aug 2006
    42
    0
    0
    Ik zou toch bij je eerste gedacht blijven.
    Mijn man noemt Herman en zijn neef, die 2mnd ouder is, noemt ook Herman. En er is niemand die daar iets om geeft.
    Je moet de naam kiezen die jij wilt ( vind ik dan toch persoonlijk )

7. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Je moet doen wat je zelf wil uiteraard. Ik persoonlijk zou een andere naam zoeken zeker als het contact met die vriendin goed is en regelmatig.
    Zal wel even slikken zijn maar ik zou dan toch op zoek gaan naar een andere mooie aparte naam.
    Ik hou namelijk van aparte namen maar die moeten dan wel apart blijven ;)

succes

xxx jet

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zou zeker een andere naam kiezen. Voor mij is dit een reden om vanaf het eerste moment aan iedereen die het weten wil te vertellen hoe mijn wurmpje eventueel gaat heten.

9. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou bij onze gekozen naam blijven. Die namen zijn namelijk heel speciaal voor ons. Maar ik weet dan ook niet wat de 'grondslag' voor jullie is. Bijv. als het een benoeming is, is het heel lastig om de perfecte alternatief te vinden. Als het om de betekenis van de naam gaat zijn er waarschijnlijk wel alternatieven (echter die moeten jullie dan wel liggen).

Namen zijn heel persoonlijk en het is lastig die 'klik' te vinden. Maar ik weet zeker wat jullie uiteindelijke keus wordt dat dit uiteindelijk de perfecte keus wordt voor dit kindje!

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ligt er een beetje aan vind ik....
    wij hebben een meidennaam die ik nog niet vaak gehoord heb...
    terwijl ik de jongsenvariant, of iets wat in de buurt komt nu iets vakaer tegen kom...
    toch blijft ie wat aparter en doe ik de naam niet weg.....

maar als het een goede vriendin is waar je veel contact mee hebt zou ik overwegen om een andere te nemen hoor....
    verder als het niet zo'n hele goede vriendin is... je die dus maar weinig ziet enzo en niet in hetzelfde dorp woont ofzo dan zou ik de naam lekke rhouden! het is en blijft voor jullie een mooie naam! wat ik wel even zou doen is het met je vriendin erover hebben....

11. Niet meer actief

ik zou een andere naam kiezen.

Tenzij het vrienden zijn die je 1 keer per jaar eens op een feestje ziet...
    (maar ja, dan zijn het geen vrienden)

Deel Deze Pagina