Loop earplugs/oordopjes.

Discussie in 'De lounge' gestart door Featherr, 14 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi,

Hebben mensen ervaring met de oordopjes? Het zou gaan om de loops experience. Ik heb last van geluiden van de buren :$ blijkbaar heb ik hele goede oren want mijn man hoort het niet en ik kan me niet concentreren want op de achtergrond hoor ik hun film/muziek. :o:

Nu kunnen we constant gaan appen of het zachter kan maar omdat mijn man niks hoor begin ik te twijfelen of ik gewoon een super gehoor heb of mijn man half doof is :rolleyes: maar als ik het zou kunnen oplossen met die oordopjes zou dat top zijn.

Ik moet nog wel gewoon alles in huis kunnen horen, de tv en evt praten. En natuurlijk de kinderen als die wakker zijn.

Wie weet heeft iemand ze of ken je iemand die ze heeft??

2. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Ik heb ze voor bij het drummen. Af en toe doe ik ze ook 's nachts in als het lawaaiig is. Ben super tevreden, maar ze sluiten dus echt goed af. Ik weet niet hoe prettig het is om er "zomaar" mee rond te gaan lopen. Het zal zeker burengeluid stoppen, maar denk persoonlijk dat ze te heftig zijn. Om daarmee nog tv te volgen, lijkt me lastig bijvoorbeeld en echt fijn zitten zo'n oordoppen ook niet.

Vervelend zeg, burengeluid :( Is er nog winst te behalen met een vals wandje?

3. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik heb de Loop Experience en gebruik ze op drukke plekken als de supermarkt, of als mijn kind een speelafspraak heeft bij ons thuis. Het maakt dat ik in een soort bubbel kom waar de geluiden minder hard binnen komen. Ik hoor alles nog wel, maar veel minder.
    Ik heb veel verschillende oordopjes geprobeerd en deze vind ik qua pasvorm het fijnst.

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon contact opnemen met je buren en daar gaan luisteren, wat jij hoort. misschien staat de speakers wel dusdanig dat jij er last van hebt en zij heb niet in de gaten hebben of staat het misschien wel standje knalhard.
    Die plugs kan je altijd nog aanschaffen

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helaas hebben we dit al gedaan, als we ze een berichtje sturen dan gaat die een tijdje zachter maar na verloop van tijd gaat hij weer harder. :$

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar heb jij de quiet?

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoor je nog de tv, gesprekken en je kinderen wanneer nodig??

8. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb dopjes van Alpine, ik heb ze gemaild met mijn vraag (vergelijkbaar met @MrsBucket ) en ze hebben me een soort van hun assortiment. Ik kan mijn kinderen gewoon verstaan, maar het geschreeuw of hard gepraat komt minder hard binnen.
    Ik heb een foto gemaakt van de verpakking.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      54,9 KB
      Weergaven:
      26
  9. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ja, ik hoor ze gedempt. Maar omdat ik in mijn bubbel zit, kost het me wel moeite om er aandacht aan te schenken. Ik moet dan echt even terug komen in huis, zeg maar.

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik heb dit soort dopjes om geconcentreerd te kunnen werken. De dreun van een bass komt echter altijd overal doorheen. Ze halen wel alle andere geluiden weg (zeker als die van verder komen).

Maar gesprekken of de tv zijn vervolgens wel moeilijk te volgen. Dat is ook logisch je sluit je oren af.

Bijkomend nadeel is dat ze onprettig zijn om urenlang in te hebben. Ze hebben invloed op je evenwicht lijkt het wel. Meerdere collega's hebben hetzelfde (verschillende soorten dopjes).

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    Ik gebruik Loop om rustig mee te kunnen werken, maar me niet compleet af te sluiten. Ik heb een noice cancelling headphone van Sony om me wel compleet af te sluiten (maar dat doe ik alleen als de kinderen niet thuis zijn, anders schrik ik me helemaal kapot als ze ineens naast me staan). En voor gewoon overdag en bv boodschappen doen, gebruik ik vaak de Calmer-oordopjes (die zijn gewoon open, dus ik hoor alles, maar het haalt ‘scherpte’ van het geluid, waardoor ik me veel rustiger voel - ik heb gruwelijke misophonie, maar met die Calmers kan ik gewoon naast mijn chips etende man zitten bv).

12. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Moest het even opzoeken, heb ze al dik 2 jaar. Maar er stond toen nog geen andere omschrijving dan 'universeel' bij. Ze vallen in de categorie 15-20db in ieder geval.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Oh echt??? Hier ook lid van misofonie club.. helaas..
    Helpt t echt????( ben daarnaast ook vreselijk gevoelig)

14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    Ik moest het wel even tijd geven, en het gekke is dat ik het dus wel nog hoor, alleen het komt gewoon veel minder hard binnen. Heel gek om te ervaren. Ik ervaar echt veel rust met Calmer, ook gewoon als ik buiten wandel. Eerder was ieder geluidje op zichzelf een prikkel, dus als ik wandelde door de stad voelde dat als een prikkel-bombardement. Met Calmer is het geluid een soort geheel? Ik kan het niet echt beter uitleggen :D Doordat het niet allemaal individuele prikkels zijn, is het veel rustiger. Terwijl ik dus wel alles hoor.

Ik was bang dat ik niet meer zonder zou kunnen, maar dat blijkt niet waar; aangezien ik nu bv in de supermarkt veel vrij ontspannen ervaringen heb opgedaan, is het zonder oordopjes ook ineens minder stressvol. Alsof ik daardoor ook leer die individuele prikkels minder als individueel op me af te laten komen?
    Ik ben in ieder geval fan :D Mijn man heeft ze ook, en hij geeft aan wel een effect te horen, maar lang niet in de mate waarin ik het beschrijf - heel persoonlijk dus wel…

Deel Deze Pagina