hallo ff een vraag, mijn kat heeft overgeef neigingen, wat kan dit zijn? haarballen? ik heb haar nog nooit haarballen zien spugen, maar dit heeft ze wel vaker gehad en dan kwam ook echt haar eten uit... zat met haar even op de toilet ff bij haar gezeten, vond het zoooooooooo rot om te zien, sta met tranen in mijn ogen en weet me ff geen raad? moet ik zo spoedig mogelijk met haar naar de dierenarts? voor de rest is ze nu rustig, maar ze keek vandaag al een beetje waas uit haar ogen.. ow ow heb gelijk een harde buik maak me zo ongerust over mijn kleine schat weet iemand raadt? een ongeruste kattenliefhebster
Wat vervelend voor je meid! Mijn katten hebben dit ook wel eens. Ik kan alleen maar zeggen; er zit waarschijnlijk wat dwars (haarbal, verkeerd eten, oid) en het gaat bij die van mij altijd vanzelf weer over. Als het blijft aanhouden zou ik wel ff de dierenarts of een asiel ofzo bellen. Die kunnen je vast wel raad geven. Sterkte ermee!
De kat van mijn moeder heeft dit ook altijd! Zijn haarballen, mijn moeder wrijft dan zachtjes over het keeltje heen en dan gaat het weer over! groetjes
o meiden bedankt! heb haar ff naar de kraan genomen en die is nu lekker aan het lurken van de waterstraal en idd ik denk dat het ook iets is wat haar dwars zat, zal wel een keer het asiel bellen waar ze vandaan komt en misschien dat ze me idd raad kunnen geven, en chantal de volgende keer dat het voorkomt zal ik even over haar keeltje wrijven top meiden bedankt!
Graag gedaan Nachtvliinder! Maak je niet te druk he! Zolang het niet de hele tijd achter elkaar gebeurt kan eht echt geen kwaad hoor!
Hier doen alle 3 de katten dat... Inderdaad zoals er al gezegd is even over zijn keeltje wrijven en over het rugje en het zakt hier meestal... maak je jezelf echt druk dan gewoon even de DA bellen meid! suc6 ermee xxx
Ik geef mijn kat eens per week ook een speciale pasta tegen die haarballen, van de dierenarts. Ze had er namelijk veel last van en spuugde alles onder. Soms was ik zelf in paniek als ze lange tijd geen lucht leek te krijgen. Komt vast wel goed als ze gewoon blijft eten en drinken. Neem voor de zekerheid even contact met de dierenarts, die kan je vast wel goed advies geven.
Tja, vreselijk he als je beestje iets mankeert? Gaat het dus inmiddels alweer beter met haar? Ik moet zeggen dat ze er hier eigenlijk nooit last van hebben. Heb ook nog nooit een uitgespuugde haarbal gezien, maar kan me wel voorstellen dat zoiets dwars kan zitten ja!
het kan zijn dat het haarballen zijn, daarvoor kan je lax-a-past geven of een vergelijkbaar product. Dit vinden katten over het algemeen erg lekker dus het is niet moeilijk om te geven. Als de kat dit vaker heeft even opletten, kan zijn dat de kat allergisch is voor haar voedsel of dat er iets mis is met haar maagje. Een van onze 4 katten heeft een chronische darmonstekking en heeft een voedselallergie en die geeft dus altijd over als ze iets verkeerds eet. Is de kat overigens nog onlangs ontwormt? Je schrijft namenlijk over een harde buik en dat in combinatie met overgeven kan wijzen op wormen.
Hoi wij hebben 4 dieren katten, en dat kan inderdaad zijn dat er iets dwars zit zoals een haarbal, laat haar gras eten, of geef haar een lepeltje zonnenbloemolie. Dat zou kunnen helpen. Of van die snoepjes met haarballen pasta en als je het niet vertrouwd naar de Dierenarts gaan he niet te lang mee door lopen. Wanneer is ze voor het laatst onwormt? Sorry voor de vragen ben geen dierenarts maar probeer alleen te helpen als z ewat wormen bij zich dragen kan de buik ook opgezet aanvoelen. Ik wens je succes! jennie72
zonnenbloemolie zou ik niet geven, daarvan kan ze aan de diaree raken en als het iets met haar maag is kan het zelfs dodelijk zijn. Katten hebben namnelijk snel een vochttekort.
Hai Snake sorry maar ik geef het ze wel, alleen als ze het echt moeilijk hebben ja ze kunnen er diarree van krijgen dat klopt was vergeten dat onze katten al lang volwassen zijn maakt niet uit no hard feelings. jennie72
meiden bedankt hoor, vanmiddag wou het niet doorzetten en is het opgehouden maar het is er vanavond wel uitgekomen ik denk dat het haar eten was.. het zat haar denk ik gewoon dwars, maar hou het zeker in de gaten want ze kijkt me ook al zo waas aan met die schetige oogies van haar... heb der onder de kraan gehouden en ging lekker lurken eraan en dat was wel weer een komisch gezicht.. nee de kat moet in maart weer naar de DA denk dat ik wel even eerder ga maar die harde buik was idd van mezelf, ennnn ik is idd een grote worm waar ik last van heb hahaha het heeft ook nog eens twee beentjes en een klein wormpje ....ieuuuwwwww maar idg bedankt meiden, wat zou ik moeten zonder forum... is ook mijn kindje die hoor kus nachtvliinder
Tis een beetje afhankelijk van de leeftijd. Die pasta waar al over gesproken is, is een soort van laxeerpasta en de haren die de kat tijdens het zichzelf wassen (of een andere kat wassen) binnenkrijgt, kunnen zo op de natuurlijke manier het lijfje verlaten. In ons geval is de kat al 17 jaar en heeft een verminderde nierfunctie waardoor dus ook haarballen veel te lang in de maag blijven zitten en daar de maagwand irriteren en zo gaat de kat overgeven. Die pasta is prima om door het voer te doen, zou wel even naar de dierenarts gaan voor een algehele checkover, kan nooit geen kwaad, kun je ook meteen de pasta meenemen, kost niet zoveel. Doei, Booey
wat je misschien ook kan proberen is kattengras halen. Ik heb het hier ook ik huis en mn katten zijn er dol op en reinigd de maag. Het ook voor/tegen de haarballen. Een van mn katten had dat ook wat jij omschrijft en sindsdien is het over. Hopelijk helpt het ohwja die plantjes zijn niet duur en ik heb het gewoon bij een bloemenwinkel gehaald