wat als een leuk uitje begon is minder leuk afgelopen. wij zijn vanavond bij Grease de musical geweest, van 20:15 tot 22:00 niets aan de hand, totdat de scene kwam dat danny (jim Bakkum) & Sandy (bettina holwerda) naar de drive-in bioscoop gingen, ze kwamen aanrijden in hun cabrio, maar op een of andere reden, reden ze van het podium af, de orkestbak in die 4 meter dieper gelegen is, het was een groot paniek bij het publiek en de rest vd spelers. we hoorden gehuil uit het "gat" komen van bettina er werd om een dokter gevraagd, maar precies op zo'n moment is er geen dokter in de buurt. we werden gevraagd de zaal te verlaten, natuurlijk doe je dat, al willen sommige mensen dan nog wel even snel in die bak kijken, zelf heb ik dat liever niet ben al genoeg geschrokken en je weet niet wat je aantreft, toen de jassen aan, en toch even blijven om te kijken of je nog informatie krijgt over hoe en wat, en zeker omdat er nogal wat mensen zo van streek waren,maar nee er werd ons verzocht weg te gaan want we hadden er niets meer te zoeken en er werd ons een prettige terug reis gewenst, nou tot mijn stomme verbazing staat er dan op teletekst dat er 2 mensen onwel zijn geworden en dat daar goed voor is gezorgt en dan de rest ook goed is opgevangen in de foyer, terwijl wij toch gewoon weg zijn gestuurd zonder dat iemand ook maar even kwam kijken hoe het met de rest van de mensen ging (het werd omgeroepen) volgens teletekst heeft jim een hersenschudding en bettina haar pols gebroken ( ze hebben geluk gehad want volgens andere mensen was die cabrio met hun erin op de kop neergekomen) nou klink ik misschien stom maar ik ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren aangezien we de show niet af hebbe kunnen zien terwijl zo'n musical kaartje nog best prijzig is.klinkt misschien stom hoor...vind het voor hun ook heel erg en ben zelf heel erg geschrokken.misschien kunnen ze voor al die mensen nog een keer optreden ofzo..ppff weet het ook niet ben zo van slag, ga al een behoorlijk moeilijke tijd door door mijn miskraam,en nu dit...zo eng als het voor je ogen gebeurd...nou ik moest even mijn verhaal kwijt... groetjes
Jeetje, dat is ook wat! En wat raar dat er op teletekst een heel ander verhaal staat. Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent. En het is helemaal niet gek dat jij je nu afvraagt hoe dat met je kaartje zit. Hoe erg het ook voor de acteurs is, ik zou het ook willen weten. Ben je wel al weer een beetje van de schrik bekomen?
Het is wat he... Hoorde het op het RTL journaal vanmorgen en vertelde het net tegen m'n vriend. Wat een gedoe en je zal idd wel geschrokken zijn! Die hoogte vanaf het podium naar beneden is echt flink (4 meter geloof ik)...nou het had nog veel slechter kunnen aflopen! Ik hoorde dat Albert Verlinde (de producent) behoorlijk shocked is, het zal vast wel goedkomen met een vergoeding denk ik hoor. Kan me niet voorstellen dat ze het publiek duperen/laten zitten. Wel balen voor je zeg..wat een leuk avondje had moeten worden, maar zo zie je een ongeluk zit in een klein hoekje. Liefs Mirre
Hij heeft een hersenschudding, en zij iets met haar arm. Ik zag vanmorgen op het journaal dat het inderdaad best hoog is!
Ik hoorde het ook op het nieuws, wat zullen jullie (het publiek) geschrokken zijn! Hoe kan zo iets nou gebeuren? ze hebben het al zo vaak gereden... Ik hoop maar dat ze er snel weer boven op zijn, en dat ze alsnog een keer kunnen optreden in Almere...
ik hoorde ook op de radio dat jim nog helemaal geen rijbewijs heeft. is dat even balen voor die jongen ! ben wel benieuwd wat nu de oorzaak is groetjes anita
heej, ja ik werd vanochtend wakker met het idee dat ik het allemaal maar gedroomd had, zo onwerkelijk...tot je het nieuws ziet, dan is het weer helemaal terug, ja was inderdaad 4 meter...ik wist niet eens dat er een zown bak was voor het podium dus ik denk hij komt anderhalve meter naar beneden zat er ineens een bak van 4 meter diep heb naar de schouwburg gebeld, die zijn aan het besrpeken over hoe en wat, hoorde wel dat jim was opgenomen in het ziekenhuis, en dat zij idd alleen met een gebroken pols weer naar huis mocht. dat is wat de schouwburg wist, en dat meisje had volgens mij meteen spijt dat ze het had gezegt, zou natuurlijk niet gemogen hebben nou ik wacht het maar af wat er gaat gebeuren....ik hoop dat eigenlijk dat ze gewoon nog een keer voor ons spelen dan dat ik mn geld terug krijg dat geld kan me gestolen worden, de show zelf is alleen "VET" van wat we gezien hebben natuurlijk Groetjes Deezje
Dat zag ik, maar ook al was er wel een randje geweest had dat karretje waarsch ook eroverheen gereden
ja ik bedoelde eigenlijk zown klein hekje weetje wel hihihi sorry was beetje onduidelijk,als die auto daar tegen aan rijd dan staat ie wel stil denk ik
Nou dat is zeker schrikken als je in de zaal zit... Ook ik hoorde het vanmorgen tussen het haasten door op de radio, maar aangezien ik niet goed luisterde dacht ik te verstaan dat ze samen een ongeluk haddne op de snelweg ofzo pff hihi Ik hoop dat je gauw meer weet over hoe en wat?!
Ik heb het gehoord. Mijn vader is fotograaf in ALmere en die was ook bij die voorstelling. daarna is hij met een bos bloemen naar het ziekenhuis gegaan voor Jim. Helaas was Jim al weg en heb ik nu die bos bloemen hier hahaha ben gewoon tweede keus naajaaahh wel zielig voor de gewonden, en ik hoop dat er een vervangende voorstelling wordt gegeven
Ja we hebben volop het nieuws gevolgd vandaag, en eigenlijk gedacht dat er wel iets gemeld zou worden bij rtl boulevard over hoe en wat met "onze" voorstelling ofzo maar jim is nu een maand uit de roulatie sowieso..maar ze hebben wel goede understudies las ik op teletxt.en die auto gebruiken ze maar niet meer...niet dat dat nog kon denk ik... we kregen nog een mail van de nos of ze ons mochten bellen, maar we lazen het vanavond pas..hoe komen ze aan je mail vraag ik me dan af...? misschien via de schouwburg? geen idee... maargoed... we wachten af, morgen nogmaals de schouwburg zelf weer even bellen..
Een meisje die ik ken is er ook bij geweest en die heeft een mail van de eigenaar van de schouwburg gehad.. over dat ze kijken of ze alsnog de musical of een of andere manier konden bijwonen of ze gingen voor een vervangende musical zorgen.
het was geen echte auto teminste niet kwa motor was een electrisch aangestuurde auto en bettina heeft nu ook der andere pols gebroken heeft dus nu 2 gebroken polsen want ze had er al eentje gebroken
Grease Een feestelijke musical waar op een vervelende manier ineens een eind aan komt. Het gebeurde zondagavond in onze Schouwburg tijdens de musical Grease. Hoofdrolspelers Jim Bakkum en Bettina Holwerda zijn tijdens de voorstelling met een auto in de orkestbak gevallen. Beide zijn gisteravond naar het ziekenhuis gebracht. Daar bleek Jim een hersen-schudding te hebben, Bettina blesseerde haar pols. Beiden zijn inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en maken het naar omstandigheden goed. Albert Verlinde, met Roel Vente producent van Grease: "Dit is allereerst een trauma voor Jim en Bettina, maar ook voor de gehele cast, het orkest, crew en ook het publiek in Almere. Ook bij ons overheerst momenteel de emotie, mede omdat we weten dat het zoveel erger had kunnen aflopen. Door een andere opstelling in de orkestbak in Almere, zijn de muzikanten gelukkig buiten schot gebleven." Over de toedracht van het ongeluk kunnen nog geen mededelingen worden gedaan. De technische recherche heeft onderzoek gedaan en we wachten op hun resultaten. Producent V&V Entertainment heeft besloten geen gebruik meer te maken van een elektrische auto tijdens de voorstelling Grease. Of de musical op een later tijstip wordt ingehaald, is op dit moment nog niet bekend. Wij zijn ons publiek zeer erkentelijk voor de medewerking tijdens het verdere verloop van deze avond en wensen Jim en Bettina heel veel sterkte. Naar onze bezoekers hebben wij inmiddels een brief verstuurd. Directie Schouwburg Almere
net een mail ontvangen : Almere 26 februari 2007. Geachte bezoeker van de musical Grease, Een feestelijke musical waar op zon manier ineens een eind aan komt. Wat een nare gebeurtenis, waar u tot onze spijt getuige van bent geweest. Wij begrijpen dat u vreselijk bent geschrokken en zijn u zeer erkentelijk voor uw medewerking tijdens het verdere verloop van deze avond. Jim Bakkum en Bettina Holwerda zijn gisteravond naar het ziekenhuis gebracht. Daar bleek Jim een hersenschudding te hebben, Bettina blesseerde haar pols. Beiden zijn inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en maken het naar omstandigheden goed. Over de toedracht van het ongeluk kunnen nog geen mededelingen worden gedaan. De technische recherche heeft onderzoek gedaan en we wachten op hun resultaten. Producent V&V Entertainment heeft besloten geen gebruik meer te maken van een elektrische auto tijdens de voorstelling Grease. Wij willen u graag de mogelijkheid bieden om de voorstelling alsnog in zijn geheel te kunnen zien; wij zijn hiervoor echter afhankelijk van de producent en kunnen u daar op dit moment nog geen uitsluitsel over geven. Mocht er geen mogelijkheid zijn om Grease alsnog te bekijken, dan kunt u van ons een ander voorstel voor een vervangende voorstelling tegemoet zien. U hoort hierover binnen twee weken van ons. Met vriendelijke groet, Peter Swinkels directeur Schouwburg Almere
update van de site van omroep flevoland, hopen dat het waar is... Herkansing voor bezoekers Grease 27-2-2007 Bezoekers die zondag in het Almeerse theater bij de gestaakte musical Grease aanwezig waren, krijgen binnen drie weken de mogelijkheid de rock & roll musical alsnog helemaal te zien. Dat laat de producent weten. Tijdens de voorstelling reed een elektrische auto van het podium af en kwam drie meter lager in de orkestbak terecht. De hoofdrolspelers Jim Bakkum en Bettina Holwerda, die in de auto zaten, raakten gewond. De arbeidsinspectie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeluk. Inmiddels is wel besloten dat er geen gebruik meer wordt gemaakt van de elektrische auto tijdens de nog komende voorstellingen.