Huis zakt steeds verder in elkaar, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Wij zijn anderhalf jaar geleden verhuisd ( huurhuis ) maar in de loop van de tijd kwamen we er achter dat de vloeren scheef zijn. Als ik in mn huis loop voel ik dat ik berg of en berg af ga. Onder mn bed liggen houten blokjes want anders lig ik sochtends aan het voeteneind. Ik heb al tig keer met de woningbouw gebelt, ik word gewoon afgepoeierd. Vorig jaar zomer kwamen ze met het nieuws de woningen aan de buitenkant te renoveren. ( nieuw dak, zonnepanelen, nieuwe ramen met kunststof kozijnen ) dat is nu klaar.. De 4 hoekhuizen in onze straat zijn zodanig verzakt, die zie je vanaf de buitenkant gewoon scheef staan. Wij wonen 2 huizen verder dan het hoekhuis. Ik heb de woningbouw hier 2 keer gehad met een waterpas, maar daar was amper een verschil op te zien ( echt raar want als je op het hoogste punt van de vloer staat zie je overduidelijk dat de vloer naar beneden loopt ) alle meubels staan scheef en overal ligt iets onder. Ik sprak mn buurvrouw op de hoek en zei vertelde dat de woningbouw de 4 hoekhuizen gaan aanpakken. Die woningbouwen gaan ze opkrikken en stabiliseren. Haar huis is 10 cm verzakt. En als ik in haar huis loop voel ik geen enkel verschil met mijn huis. De woningbouw had tegen mij gezegd dat ze er wat mee moeten doen als het meer als 2cm verzakt is maar dat bij ons niet zo is. Mn buurvrouw zegt dat ze dat met speciale metingen moeten doen om te kunnen zien hoeveel de boel verzakt is en dat met een waterpas niet kan want je meet dan alleen de oppervlakte. Ondertussen word het steeds erger. We hebben een nieuw dak die dubbel zo zwaar is als de vorige. Ik krijg in en buiten huis de ene scheur naar de andere scheur in de muur. Nu ontdekte ik een scheur in de kamer van mn zoon van af het plafond naar de onderkant van het raam.. Wat moet ik hiermee doen? De woningbouw doet er niks meer mee, ze constanteerde amper scheefstand dus ze willen er niks meer over horen.... Verhuizen is geen optie, voordat we weer aan de beurd zijn voor een andere woning zijn we wel 8 jaar verder... We betalen overgens ook echt heel veel geld voor deze woning ( mijn buurvrouw betaald nog niet eens de helft van wat wij betalen )

2. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Blijven aandringen. En anders ook gewoon zeggen dat je zelf iemand aanneemt die het komt nakijken en de nota voor de woningbouw is maar dat dit niet normaal is wat ze nu doen. Overigens gaat het bij bijna elke woningbouw zo helaas ze doen amper iets aan gebreken in huizen of zoals jou probleem nu. Is toch n stuk ernstiger lijkt me vooral met kids in huis en vooral omdat ze t bij de buren wel erkennen. Waarom een hoek huis wel en een tussenwoning niet? Allemaal kosten plaatje. Ik zou blijven bellen en anders gewoon serieus echt iemand zelf aannemen en metingen laten verrichten en de rekening richting je woningbouw laten sturen.

3. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
  4. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou denk k de rechtsbijstand eens even bellen en anders het juridisch loket inderdaad

5. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Hun beweren dat een tussenwoning niet kan zakken...

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Blijven bellen tot ze er gek van worden. Iedere dag weer. Wij hadden een verzakking in de kozijnen. Meerdere keren gebeld een half jaar lang, niets. Tot mijn man het voegsel tussen de bakstenen op zijn hoofd kreeg toen hij de voordeur open deed. Nogmaals gebeld en gezegd: als ze het niet binnen twee weken fixen, er geen huursverhoging wordt betaald. Hop binnen een dag stonden ze voor mijn deur.

7. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Dat is onzin die ze je proberen wijs te maken. Hele buurten en wijken kunnen verzakken!
    Mijn ouders hun huis is ook aan het verzakken en dat is een rijtjes huis midden in het centrum. Er zitten 5 huizen naast de ene kant op, 7 huizen de andere kant op.

8. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Huurcommissie, hier betaal je er 25 euro voor en dan komen ze alles bekijken en wat ze geconstateerd hebben spannend een zaak aan tegen de wbv, sowieso voor huurverlaging tot het probleem verholpen is. Dat zou ik doen.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Juridisch loket of rechtsbijstand inschakelen/bellen en de woningbouw ook blijven bellen!

10. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bij ons (en alle buren) is de uitbouw aan het verzakken. Staat zo scheef als Villa Volta. Hier reageerde de woningbouw ook amper op. Totdat we van deur tot deur handtekeningen gingen verzamelen en nu gaan ze er eindelijk iets aan doen! Dus vraag na bij de buren en verzamel handtekeningen. Ook dreigen dat je minder huur gaat betalen vanwege belemmering van het woongenot kan helpen.

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    indd huurcomissie. rechter. handtekenen.. gewoon vanalles proberen

12. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Bij ons vorige woning was er ook extreem achterstalling onderhoud.. pas toen alle bewoners van het flatgebouw een petitie hadden ondertekend en ook verschillende media zoals AT5 en Hart van Nederland hadden ingeschakeld heeft de woningcoöperatie wat gedaan. Ik woon er al jaren niet meer, mijn schoonvader wel en ze hebben wel enkele dingen opgeknapt..

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Moeten ze eens in gouda gaqn kijken daar was een tussenwoning vqn ee n kennis nou die was best een boel verzakt

14. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    De gemeente hoort metingen te verrichten wua verzakkingen ik woon zelf in een huis met een slechte fundering. Hier meet de gemeente alles op, ook bij de woningbouw woningen. Deze metingen zjjn ook op te vragen, mochten die er zijn zou ik ze opvragen bij de gemeente. Dat je zoveel scheuren in je woning hebt duiden er duidelijk op dat je woning flinkt verzakt. Ik zou even contact op nemen met de gemeente. Mocht je woning te ernstig verzakken kunnen ze de woningbouw dwingen om er wat mee te doen :)

15. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Hoezo hoort de gemeente dat te doen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Mijn buurvrouw op de hoek woont hier al 35 jaar en toen ze hier kwam wonen zaten er al scheuren in de gevel. De gemeente weet hier niet eens van af. De woningbouw gaat r nu pas wat aan doen omdat de hoekhuizen echt vanaf de buitenkant knetter scheef staan.
    Het kost de woningbouw tonnen met geld vandaat dat ze me afschepen en doen alaof ik een idioot ben. Komen ze aan met een waterpas, hoe kun je daar nou den verzakking mee meten haha.. Over idioren gesproken :p

16. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb even gegoogld naar se huurcommissie... Hun gaan dan echt een rechtzaak tegen de woningbouw aanspannen. Waar ik dan bang voor ben is dat ze een hekel aan me krijgen en dat in mn nadeel zal werken mochten wij ooit willen verhuizen naar een andere huurwoning.... Of is dat niet zo? Ik zit om die reden te twijfelen om de huurcommissie in te schakelen. Maar er moet wel wat aan gedaan worden. Ik betaal me scheel aan dit huis en er komt elke keer huursverhoging op. We wonen hier sinds december 2013 en betalen nu al 50 euro meer als dat we hier kwamen!

Deel Deze Pagina