Net een discussie met de buurman gehad; hij moet ons recht van overpad verlenen en stelt dat ik niet over zijn pad mag fietsen. Ik heb tegen hem gezegd dat ik zowel lopend als fietsend gebruik mag maken van het pad. Kan iemand die recht van overpad moet verlenen, voorwaarden gaan stellen aan hoe je van het pad gebruik maakt? (volgens mij is het gewoon een zeikerige buurman, maar ik wil eigenlijk wel weten hoe dit nu zit aangezien ik hem ook een behoorlijk grote mond gegeven heb )
Geen idee.... maar waar moet hij recht van overpad verlenen letterlijk bij zn achterdeur of aan het einde van de tuin? Letterlijk bij zn achterdeur... tja dan zou ik het denk ik ook vragen maar einde van de tuin.... neeeee lekker fietsen haha
Wat is een recht van overpad en hoe komt dit tot stand? | Het Juridisch Loket hier staat het duidelijk uitgelegd, je mag zowel lopen als fietsen.
Gaat om een stukje naast zijn huis, zodat we in de poort achter de huizen kunnen komen. Ik ga niet dwars door zijn tuin want hij heeft zijn tuin ommuurd met muur en schutting. Het is alleen wel zijn grond...
Ja, die had ik ook gevonden! Maar kun je als eigenaar van een stuk grond nog voorwaarden stellen, bijv via een document dat je bij een notaris laat opstellen. Zijn er op de tekst uit deze link uitzonderingen mogelijk?
Dan heeft hij niks te zeiken! Recht van overpad zoals de andere dames opgezocht hebben is voor lopen en fietsen... zolang je hem niet de vouwen uit zn broek kan fietsen (haha) heeft hij lekker pech hihihiihhihiihhi zou een goede buurman voor mij zijn
Hier heeft onze buurman recht van overpad. Er zit een verjaringstermijn op van 10 jaar dat houdt in dat als je buurman kan aantonen dat jullie er al 10 jaar geen gebruik van hebben gemaakt dat hij dat aan kan geven en dat het recht van overpad verdwijnt in het kadaster. Als in jullie kadastrale gegevens staat dat jullie recht van overpad hebben dan heeft hij geen poot om op te staan.
ja ja MAG alletwee doen maar als je een compromis kan maken door het niet te fietsen dan is dat toch ook prima? ik zie het probleem dan niet zo... je komt elkaar een beetje tegemoet. Ik moet er wel nog even bijzeggen dat het dan zou gaan om een kort stukje en daar heb ik geen info van als het een lang stuk is is het natuurlijk onzin om dat helemaal te gaan lopen..
Ben het met je eens hoor! Maar dat was m'n vraag niet en daar ging de discussie niet over. De buurman stelt namelijk dat ik niet mag fietsen... En dat klopt dus niet! Als hij me vraagt er niet meer te fietsen om welke reden dan ook, dan wil ik daar in mee gaan hoor. Maar vertellen dat ik iets niet mag, terwijl hij dat niet kan maken, daar krijg je mij wel mee van m'n stok!
zit iets in dan had ie beter kunnen zeggen ik heb graag dat je er loopt ipv het MAG NIET (dat fietsen)
Als het gevaarlijk zou zijn om te fietsen ipv lopen dan zou het anders zijn (vlak langs zijn deur o.i.d.) maar anders mag hij geen voorwaarden stellen hoor! Maar waarom maakt hij er nu opeens een probleem van? Hier gelukkig geen probleem. We hebben leuke buren die dus over ons pad mogen en geen problemen mee.
Hij wilde net een vuilniszak in de kliko gooien, en die kliko staat ook op dat pad. Ik zag hem uit zijnhuis komen, dus minderde vaart, stapte af en liet hem voorgaan en naar de kliko lopen. Toen kreeg ik dus de opmerking dat ik niet op het pad mag fietsen... Btw, hoe hard fiets je nu eenmaal in een poort?! Ik kwam ook nog net de hoek om, dus reed met een slakkengangetje.