HoiHoi:d Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger en wil het samen met mijn vriend gaan vertellen aan familie..... Nu wil ik dit wel op een originele manier doen, en hebben jullie misschien een leuk idee om het op een originele manier te laten weten. vertellen ?? Ik weet dat ze bij de expo artikelen verkopen, met bijv. opa- oma teksten erop ..dit leek mij leuk, alleen weet ik nog niet wat voor artikelen er zijn. verder...hebben jullie het gewoon verteld of ook iets speciaal / of iets verzonnen ?? Alvast bedankt voor reacties !! xx
Hai hai. Leuk topic. Ik ben ook ongeveer 9 weken zwanger en zit eraan te denken om het aan mn schoonouders te vertellen volgende week. Ik vind het voor hun moeilijker iets te verzinnen dan voor mn moeder + man. Voor mijn moeder en man had ik een kaartje gekocht met een heeeel lief poesje erop. Het was een poesje met een dikke buik en daar zag je dan een klein poesje inzitten. Was echt heel leuk getekend. Toen mn vriend en ik met kerst is Disney waren hebben een foto gemaakt bij een kinderwagen (stond daar vast in de grond) en die heb ik erbij gedaan. Voor mn schoonouders twijfel ik of ik dat kaartje zal geven, want ik weet niet hoe ze zullen reageren. Ze zijn 9 maanden geleden een kleindochter verloren (moeder houdt het kind weg). Dat gedoe speelt nu allemaal nog, maar wel minder. En daardoor vind ik het een beetje moeilijk om te zeggen dat ik zwanger ben. Verder houdt mn schoonmoeder heel erg van Swarovski en ik heb dus een speentje daarvan gekocht met een roze en een blauwe lintje eraan. Als we het niet geven kunnen we het altijd nog zelf houden. Hoe ik het aan mn vader ga vertellen weet ik nog niet. De band is een beetje stroef, maar dat zijn we wel al een tijdje aan het verbeteren. Ik denk dat ik het hem niet op een hele speciale manier ga vertellen. Als iemand nog leuke ideeen heeft, dan sta ik ervoor open
Ik had voor mijn ouders een fotolijstje gekocht met een foto van mijn positieve test erin. Voor mijn schoonouders een mutsje.
Ik zat er ook aan te denken om een kaart te geven.. Ik heb ook gelezen dat er mensen zijn die een foto van een echo hebben gegeven met een leuk gedichtje erbij ..lijkt me op zich ook wel leuk Of een slabbetje/ speen/ mok met een tekst voor de liefste opa/ oma erop Of een tijdschrift in de bus doen voor oma's / opa's ...
Hoi! Bij de eerste hadden wij inderdaad iets gedaan met de positieve testen.....nu hadden we een t-shirt laten drukken met op de voorkant een plaatje en de tekst "Geef me een kus..." en op de achterkant staat : "ik word een grote zus!" De echo laten inlijsten is ook superleuk, maar dan kan je het pas veel later vertellen (vaak vanaf een week of 10 pas)
een t shirt hebben we nu ook voor de fam te laten weten met de tekst mij wacht een grote klus op de voorkant en de achterkant ik word grote zus. maar als het jullie 1e is is dat niet van toepassing wat je ook zou kunnen doen is een taart met de datum erop wanneer je uitgerekend bent aan jullie ouders geven. succes gr rianne
Hoi, wij hebben aan onze ouders een kaart gegeven met een gedichtje erin, tevens heb ik 2 paar sokjes gegeven (roze en blauwe). Aan mijn broer en zusje heb ik een zakje spekkies gegeven (roze en blauwe), kun je kopen bij de Jamin, en ik heb daarop een papiertje geplakt waarop stond suiker tante of suiker oom. Ook aan hun nog een kaart gegeven met een gedichtje erin. Werd erg leuk ontvangen!! Succes in ieder geval!!
Wij hebben bij beide ouders een fles schuimwijn in de living gezet met een grote gekleurede uitgeknipte fopspeen rond de fleshals. En dan maar afwachten tot iemand het zag staan Voor peter en meter hebben we een baby-kousje afgegeven waar een klein papiertje inzat met een pijltje op. Als ze het papiertje eruit haalden stond erop : "wil jij mijn peter/meter worden?" Werd erg goed onthaald! Voor onze vrienden hadden we het geluk bijna iedereen bij mekaar te hebben op oudejaarsavond. Daar hebben mn vriend en ik een dansje gedaan en achteraf een rol wcpapier afgerold die volgeschreven stond met "fantastisch nieuwe jaar gewenst blabla vanwege ons drietjes" Werd ook supergoed onthaald met veel geroep, getier, geknuffel, gekus en.... champagne
ik heb ze een spiegel gegeven met een leuk gedichtje.. ook heb ik bepaalde mensen een message candle gegeven.. hier komt na een poosje de tekst: 'hoera ik ben zwanger!' tevoorschijn.. vond ik erg origineel, en ook leuke reacties op gehad... vor meer info eover de kaars kun je me altijd een pb sturen..
Hoihoi. Leuk dat iedereen hier haar idee vertelt ! Ik heb 2 mokken gekocht, met opa/ oma erop + 2 champagneflessen met een tekst , voor de allerliefste opa/ oma erop+ nog wat tekst. Vonden ze ook hartstikke leuk
mijn broer&schoonzus deden als volgt: ingelijste sokjes, een rose en een blauwe met eromheen geschreven: opa? oma? oom? tante? zat in de zak van sinterklaas en was dus een mega verrassing! iedereen gillen toen het doordrong... je kan het dus ook op een ander moment geven als de hele familie bij elkaar is. bij een ander familielid kwam ter sprake of ze ooit ons komen opzoeken hier in het buitenland, toen zei ik: zou leuk zijn, want ik wilde jullie uitnodigen voor een kraamvisite.... was t even stil en toen een gegil natuurlijk
Mijn vader wordt begin volgende maand 60 jaar. Ons kindje op dezelfde dag 6 maanden. We gaan daar eerst lekker met hun eten voordat het volk komt (hen gaat het nog niets aan).Ik heb een rebus ontworpen met foto's/plaatjes en die moet ik nog op mooi fotopapier/karton plakken. (Dat is zo gedaan). Het eten wordt bezorgd. Lekker makkelijk (onze zoon is te klein in een restaurant te blijven).Bij het eten voeg ik dan de rebus toe. Als mijn vader (maar laat mijn moeder natuurlijk ook mee doen) dan alle woorden heeft gevonden. Moeten zij van de 7 woorden die zij hebben gevonden. De eerste letter nemen en een woord vormen. Uiteraard: ZWANGER Ben zeer benieuwd naar hun reactie.
Heb het vandaag aan mijn ouders vertelt, heb ze een cadeau tasje gegeven, met een kaartje eraan, waarop stond, gefeliciteerd jullie worden opa en oma, in het tasje zat een boekje 'tips voor opa en oma' gewoon een kleinigheidje, maar hartstikke leuk!
Wij hebben het zo gedaan bij de (schoon)ouders: Ik had toevallig nog 2 lege kleine sieradendoosjes liggen (waar bv een ring in heeft gezeten) en daarin heb ik een pinda gelegd en toen mooi ingepakt met goud papier. Toen ik het ze gaf dachten ze natuurlijk dat er een ring oid inzat, maar het was een pinda! Ze snapten er niks van. Na ze even te hebben laten denken hebben we gezegd: Zo groot is jullie kleinkind nu! Ze vonden het idee erg leuk. Als je niet van die doosjes hebt, kun je ze mischien ook vragen bij de juwelier.
Mijn vriend belde meteen zijn moeder op, ha ha ! Toen zijn we ook maar meteen naar mijn ouders gegaan. Die wisten het dus binnen hetzelfde uur als dat wij het wisten ! Ik heb ze gewoon overvallen met het leuke nieuws...