Help! Huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melsss, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melsss

    Melsss Actief lid

    7 mei 2014
    211
    0
    16
    Help..

    Vanaf zijn geboorte is ons ventje al een onrustig mannetje. Volgens onze kraamverzorgster huilde hij wel wat meer als gemiddeld. Als hij huilde was hij vaak ontroostbaar een enkele keer lukte het ons naar flink wat gewieg en gewandel. Hij kon uren huilen met een record van 6 uur achter elkaar. Hij kon ook moeilijk zijn slaap vatten en sliep bijna niet. Alleen bij ons in de armen viel hij in slaap. Twee keer bij een osteopaat geweest om wat spanning weg te halen maar dit mocht niet baten.
    Na 3 weken heb ik contact gezocht met de huisarts, ik was op! Zij gaf me medicatie voor ontstoken slokdarm uit voorzorg en stuurde me door naar de kinderarts, omdat ik ook aangaf dat Joël vaak na de voeding wat terug slikte of spuugde en moeilijk kon boeren adviseerde zij mij de fles in te dikken met jbpmeel. Dit gaf hem alleen zulke krampen dat hij het nog erger uitgilde. Voor de krampen heb ik infacol en sab simplex geprobeerd. 'S nachts sliep meneer max 2 x 1,5 uur en op de dag een paar slaapjes van 10 min in mijn armen. Ik kwam nergens aan toe, soms had ik om 15u 's middags nog niet gegeten. En ik had nog een zoontje die ik gewoon geen aandacht kon geven. Hem wegleggen in de Box lukt ook niet, ook dan begint hij gelijk flink te huilen. In de draagzak is hij even stil en wil hij nog weleens in slaap vallen. Hem overleggen lukt dan alleen niet.
    Na nog een week aangemodderd te hebben ben ik terug gegaan naar de huisarts. Voor mij was mijn emmertje vol!deze stuurde me weer door naar de kinderarts, deze adviseerde ons zoontje op te nemen voor observatie.
    De eerste 2 dagen sliep er heel veel. Daarna werd hij ook daar onrustig en was meer aan het huilen. Ze hebben zijn voeding naar wat minder maar vaker op de dag gedaan. Nutrilon 1 zonder toevoegingen van jbm. En zijn gestopt met medicatie om bij de basis te beginnen.
    Dag 6 en 7 van de opname zijn ze begonnen met inbakeren in een pacco, er ging een wereld voor me open. Meneertje sliep gerust 4 uur achter elkaar en als hij na zijn fles moe was kon ik hem inbakeren en wegleggen. Daarna ging meneertje gewoon een uur of 2 slapen.
    Op dag 8 mochten we naar huis, die ochtend was hij wat onrustig in het ziekenhuis, wou daar niet slapen in de ochtend. Uiteindelijk ons ventje vol goede moed mee naar huis genomen.
    Helaas vanaf het moment dat we thuis zijn terug bij af. Ik doe alles wat we in het ziekenhuis deden, flesje, even wakker, in bed in bakeren, even bij hem blijven met hand op zijn buikje en hoofd. Hij geeft zich nu alleen niet over, een paar keer doezelde hij weg maar werd al snel na 10 min hysterisch wakker.
    Het huilen is geen gewoon huilen maar krijsen en dit uren lang. Slaat dan ook met zijn handjes en balt zijn vuistjes.

    Ik wil zo graag weten waarom ons mannetje zo ontevreden en niet blij is. Is er iets met hem of heb ik gewoon een huilbaby?
    We hebben de afgelopen weken gewoon nog niet van hem kunnen genieten. Ik ben op, kan zelf ook alleen nog maar huilen.

    Herkent iemand zich in mijn verhaal?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Wat vervelend zeg, dat moet erg zwaar zijn voor jullie! Hoe oud is je zoontje nu?
    Is er in het ziekenhuis ook gekeken naar evt. koemelkallergie? En hij gebruikt nu dus ook geen medicatie meer tegen de verborgen reflux?
    Ik zou het denk ik toch in die richting zoeken. Anders misschien een osteopaat? Weet niet hoe de bevalling is gegaan, misschien dat er ergens iets bekneld zit waardoor hij pijn heeft?
    Verder heb ik er (gelukkig) niet echt ervaring mee, maar weet dat er hier op het forum genoeg moeders zijn die ook een huilbaby hadden/hebben. Hopelijk kunnen zij je nog verder helpen.
    Heel veel sterkte, hopelijk vinden jullie de oorzaak voor het vele huilen en kunnen jullie gaan genieten.
     
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ah meis, heb niet echt tips voor je, wel een hart onder de riem. Hoe oud is je zoontje nu?

    En weet dat je niet de enige bent hoor!

    Ons meisje was geen echte huilbaby maar was de eerste maanden ook vreselijk onrustig, veel huilen/krijsen en heel slecht slapen. Heb uren met haar gelopen in de kinderwagen, buiten maar ook door de huiskamer. De eerste maanden wisselden mijn man en ik elkaar af. Ik ging na het avondeten naar bed. Mijn man deed dan
    de avonden ( die vreselijk waren....). En dan deed ik de nacht weer.
    Hier waren het vooral krampjes. Ook bij de kinderarts geweest, zij gaf aan dat de buik gewoon gevoelig is van ons meisje.
    Na vier maanden ging het eindelijk wat beter.

    Heel veel sterkte en als tip: als het mogelijk is je kleine ventje een dag en nacht even elder onderbrengen zodat je zelf wat kan uitrusten. Dan kan je er weer een tegenaan.
     
  4. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Je kúnt eens kijken naar HCFS dit hebben al onze meiden gehad. Een de 2e heeft ook zo ontzettend veel gehuild tot het moment dat we ten einde raad met naar een manueel therapeut zijn gegaan. Die stelde vragen en maakte mijn verhaal uiteindelijk af. Dieet ze ook dit heeft ze ook dat.. daarna heeft ze hek voorzichtig behandeld en sindsdien hadden we een compleet ander babietje!

    Ik hoop dat je er wat mee kunt! Als je erop zoekt op google de 2e link is van de therapeut waar wij heen gaan.
     
  5. Renaat83

    Renaat83 Actief lid

    28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat ontzettend naar voor jullie. Heb twee jongens die ook veel gehuild hebben. De eerste had verborgen reflux. En sliep meestal boven op mij overdag. Met de tweede een draagdoek aangeschaft en hij viel daar gelukkig in slaap, ik legde hem niet over, pas na 3,5 mnd sliep hij overdag af en toe in eigen bedje. Misschien heb je in de buurt een draagdoek consulent zitten? Zij kan doeken met jou passen en helpen met omdoen. Ik had toen in ieder geval mijn handjes vrij voor de oudste. En er was rust in huis. Na de voeding stopte ik hem er meteen weer in, anders was het krijsen.
    En als je het niet vertrouwt kinderarts weer bellen.
    Sterkte hoor het is slopend.
    Dikke knuffel
     
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als eerste, lees mijn weblog eens. Ik denk dat je daar veel in kan herkennen.

    Ik ben van mening dat er heel vaak iets is waardoor een kindje zoveel huilt. Huilen is een noodsignaal afgeven en waarom zou je dat zonder reden doen?
    Maar wat de reden is kan heel veel zijn.

    Stop met sab simplex of infacol, deze kunnen reflux verergeren.
    Start met de leefregels. Echt 20 minuten voor elke voeding, afhankelijk van de leeftijd max 90/3 of 120/4. Goede fles, goede houding etc.


    Ik heb 2 huilbabys gehad. En het is soms echt heel zwaar. Maar het gaat echt een keer over.
     
    Nescio en Aegyo vinden dit leuk.
  7. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Ik ben sowieso geen fan van de term huilbaby. Een kindje die zo extreem veel huilt doet dat om een reden, niet voor de lol.

    De blogs van @Averlhach bevatten zeer goede tips. Ik zal later nog even uitgebreider reageren...maar ik ben vooral benieuwd naar je bevalling? Hoe was die?

    En heb je al contact gehad met een lactatiekundige om lipbandje en tongriem na te laten kijken?

    Maar houd hem bij je! Pak die draagzak! Die hele wegleggen tactiek van ziekenhuizen vind ik zo vreselijk onzin. Maar goed...wij doen aan Attachment Parenting, dus ik heb daar een andere visie op :rolleyes:
     
  8. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik zou ook in de hoek van verborgen reflux zoeken. Dat doet ook gewoon enorm pijn, zo zielig!

    Sterkte!
     
  9. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Wat vreselijk vermoeiend is dat hè.. :(
    Iedereen lijkt (!) zo happy met een kleine, maar jij voelt je zwaar neergestort van de roze wolk.
    Ik herken het gevoel wel.

    Mijn beide kindjes huilbaby. Maar beide wel anders.
    De eerste reflux klachten en veel spierspanning. De tweede weet ik niet precies, maar in elk geval ook last van haar nekje.

    Wat ik in jouw verhaal wel apart vindt, is dat hij in het ziekenhuis uiteindelijk het goed deed, maar thuis weer niet..
    Heb je al opnieuw contact gehad met het ziekenhuis?

    Hier met beide bij osteopaat geweest. Positieve ervaring, vooral bij de tweede.
    De eerste ook nog fysio vanwege de spierspanning (altijd gebalde vuistjes en een frons).
    Bij de tweede werkte de puckababy goed voor het slapen.
    Heb haar best vroeg gecontroleerd laten huilen in bed. Dit is geen advies of tip, want hier zijn niet zoveel voorstanders van. Maar wel mijn (positieve) ervaring.

    Beide kindjes waren hier oververmoeid door een vicieuze cirkel. Lastig te doorbreken. Merkte dat ze daarvan nog slechter gingen slapen.

    Mijn advies, sowieso het ziekenhuis weer contacten.
    Verder misschien toch nog een andere osteopaat oid proberen?
    Verder is mij wel eens als tip gegeven om het bedje op een andere plek op de kamer te zetten. Iets met aardstralen geloof ik. Hier overigens geen effect ;)

    Ik hoop dat het snel beter gaat met jou en je kindje.
    Het is zwaar. Ook voor je relatie.
    Onthoud, het gaat echt over (richting half jaar is hier de ervaring), al heb je nu weinig aan deze info.
    Succes!!
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier op nutrilon een max van 21 uur huilen op een dag. Reflux leefregels aangehouden en na 6 weken aanmodderen overgestapt op frisolac, kan je bij leef.nl bestellen. Dat scheelde al zeker de helft. (en intussen heel de tijd horen dat t niet aan de voeding kon liggen...me hoela hier dus wel (mede)) En na 2 weken aankijken en niks veranderen, 1 schepje jhbpm erbij op een hele fles (nooit vermeerderd) dat haalde t topje dr nog eens af en infacol voor de krampjes die bleven. Had een heel amder kind.
     
  11. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als infacol werkt kan je 1 ding zeker weten, je kindje krijgt te veel lucht binnen. Het enige wat infacol (en soorgelijke middeltjes overigens) doen is lucht binden.

    Door de juiste fles, je kindje zelf laten aanhappen en de speen goed in de mond te nemen, voeding nooit te schudden etc kan je bijna alle lucht al voorkomen. Het laatste beetje lucht kan je er doorgaans prima uitkrijgen door goed te laten boeren en soms komen die pas na 15 of zelfs 30 minuten.
     
  12. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    De reflux/verborgen reflux kan uiteindelijk ook een gevolg zijn van de HCFS dat is bij onze meiden duidelijk het geval geweest. En de jongste, nu 5mnd, als ze weer begint met slikken af en toe een mondje terug geven etc kan ik wel weer een afspraak maken geheid dat haar werveltjes weer vast zitten op de plek die invloed heeft op het gebied van de maag. En natuurlijk hebben de leefregels ook hun uitwerking die pas ik dan ook weer gelijk toe maar uiteindelijk haal je daar niet de oorzaak mee weg.

    Het blijft zo, dat vaak het maagklepje in het begin nog niet goed sluit maar het kan dus ook vanuit de wervelkolom komen.
     

Deel Deze Pagina