Diverse vragen dreumes mbt pap,autostoel en slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spannend01, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allen,

ik heb een aantal vragen mbt zoontje van net 1,dank alvast voor de moeite van het lezen :)
    1. ik heb vernomen van vriendin en gezien op test video dat een winterjas in autostoel erg gevaarlijk is en wordt afgeraden, maar hoe doen jullie dit? wij rijden met name kleine stukjes dus voordat de auto en keer warm is vindt ik het zo koud voor hem..

2. mijn zoontje wordt s nacht altijd rond zelfde tijd wakker, is dan echt wakker en niet aan het huilen maar als we niets doen gaat hij wel huilen uiteindelijk, zelf ben ik niet van het laten huilen dus uiteindelijk gaat hij vaak na het geven van een flesje pas weer slapen. je kunt hem na de fles dan terugleggen en hij gaat zelf nog even liggen kletsen en dan slapen. vaak is dit rond 12 uur half 1, kan het zijn dat hij dan gewoon trek heeft? hij wordt nl. elke avond rond dit tijdstip wakker. is het aan te raden hem dan s avonds een papfles te geven? ik heb dit nog nooit gedaan nl.

3) daarnaast wordt hij in de avond dus nadat hij er net op ligt best vaak enorm huilend wakker op een avond, echt in paniek, als ik dan naar hem toe ga is het goed en gaat hij vrij snel weer slapen, maar bij mijn partner wordt het huilen alleen maar erger.
    het gebeurd wel drie keer op een avond en duurt nu al 1.5 maand denk ik, weet iemand wat dit is?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Winterjas wordt voor jezelf in de auto ook afgeraden.

Nachtvoedingen zijn heel normaal. Alleen zit je met een fles met de tandjes, wordt dus afgeraden om toch te geven.
    Maar dat is een afweging die je zelf maakt. Blijkbaar heeft ie het nodig.
    Pap heb ik ook nooit gegeven.
    Wel geef ik tegenwoordig een bak yoghurt met havermout voordat we naar boven gaan. Daarna lekker in bad, tanden poetsen en slapen.
    Maar tot 21 maand werd hij snachts nog wakker. Nu de laatste maand niet meer. Gelukkig geef ik nog bv en slaapt hij daarna heel snel weer. Maar ik gaf er ook water bij, want hij had echt ook dorst.

Hier kan papa ook niet troosten savonds en snachts. Hij zegt gewoon doeidoei tegen papa en roept daarna mama. Overdag is het geen probleem. Ik accepteer het maar. Als ik er niet ben, redden ze zich wel.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    1. Mijn kinderen dragen een dun fleecevest in de auto. Als het heel koud is doe ik een extra fleecedekentje over hun schoot.

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Voor korte afstanden laat ik zijn winterjas gewoon aan hoor. Ik zit er naast, dus kan hem makkelijk checken. M'n eigen jas laat ik ook aan :p Voor lange afstanden leg ik gewoon een dekentje over hem heen en laat ik zijn jas uit. Nu moet ik wel zeggen dat hij de bijnaam Lava Junior heeft. Kind heeft het van nature altijd warm en draagt dus ook nooit een heeeele dikke jas. Gordel strak aanspannen is dus ook geen probleem.

Wij geven rond 20u een papfles. Hij was een refluxkindje die het wel beter deed op zwaardere voeding en bij lang liggen heeft hij zo'n bodempje eten nog steeds nodig. En hij drinkt het erg graag en slaapt er lekkerder door, dus we blijven het voorlopig geven.

Dat paniekerige huilen herken ik. Heeft onze zoon ook gedaan, maar dan tijdens zijn dutje. Bleek een fase te zijn. Duurde wel erg lang...

5. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    dank voor de reacties! ik ga het maar even afwachten ik hoop dat de fase snel voorbij is :)

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.008
    113
    Ik heb voor mn dochter een poncho gemaakt voor naar en uit de auto en de kleine stukjes. Lava junior zou voor haar ook wel geschikt zijn als bijnaam. Ik ben een kachel maar zij is een kerncentrale, in de mama matras fases had ik t me toch een partijtje heet...

Deel Deze Pagina