stuitbevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door farfan, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi,

Ik heb even een vraag. Ons mupje ligt nog steeds in een onvolkomen stuit. Ik ben nu 37 weken zwanger en bij de gyn hebben ze een draaipoging afgeraden en dus niet gedaan omdat ik weinig vruchtwater heb en een kleine buikje.
    Nu staan we dus voor de keus een stuitbevalling of een ks. Mijjn gevoel gaat uit naar een stuitbevalling en dit willen we dan ook gaan doen(proberen). Ook de gyn raadde mij dit aan.
    Het kindje is op het moment 2200 gram dus dat ik vrij kleine dus ook wel gunstig voor een stuitbevalling en het zit ook al diep in het bekken met de billen.

Mijn vraag is: als je een stuitbevalling doet is het dan vaak zo dat je eerder bevalt? Dus bv met 37 of 38 weken? Of kan het dan ook gewoon zo zijn dat je doorloopt tot 42 weken? En gaan ze dan alsnog voor een stuitbevalling of zouden ze dan eerder voor een ks kiezen?

Bvd

Groetjes Farfan

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Farfan,

het feit dat ie in stuit ligt betekent niet dat ie eerder geboren wordt, je hebt net zo goed kans als een ander dat je doorloopt tot 42 weken. Ook met 42 weken kun je nog vaginaal bevallen van een stuit.
    Op het moment van de bevalling wordt gekeken of alle omstandigheden gunstig zijn en ga je het gewoon proberen, lukt het niet dan kan altijd nog een keizersnede worden overwogen.
    Goede bevalling gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina