Hi dames, Ik heb vorige week de combinatietest gehad en ik vroeg de echoscopist naar de plek van placenta. Bij mijn eerste kind lag deze aan de rugkant, dus voelde ik de baby super goed. Ze zei dat ie weer aan de rugkant lag, dus dat ik baby 2 wrs ook goed zou gaan voelen dan. Maar nu kreeg ik dr uitslag van de combinatietest en staat er op t formulier: locatie placenta: laag posterior. Dus laag rugzijde. Ze heeft er verder niks over gezegd dat ie (te) laag zat, maar maak me er dus wel zorgen om. Weet iemand of ze dat ook kan vermelden als ie gewoon wat lager ligt en niet perse TE laag? Thanks dames.
Laag wilt niet altijd zeggen te laag.. ik denk dat als het te laag was, dat de vkundige dat wel even met je zou bespreken. En het kan altijd nog wel een stuk hoger gaan liggen door de groei
Laag is niet te laag. Wordt pas een probleem als hij geheel of gedeeltelijk over de baarmoedermond groeit. Omdat je baarmoeder gaat groeien trekt hij de placenta mee naar boven. Dus geen reden voor bezordheid bij een laag liggende placenta bij deze zwangerschapstermijn.
Ik denk dat als het echt te laag was, ze het je hadden gezegd. Mijn placenta lag effectief te laag, dat is me,ook gezegd geweest. Tot 30 weken was het onzeker oF ik vaginaal mocht bevallen of niet. Maar het is omhoog gekropen en ligt nu ook laag maar zonder gevaar.
Hier ook een te laag liggende met 20 weken. Ze zeiden toen dat t net op t randje was (volgens mij meten ze de afstand tot de uitgang) en dat ik evengoed voor een controle met 32 weken moest komen. Ze zei nog dit groeit mee naar boven maar het is nou eenmaal protocol om je terug te laten komen. Heb me er ook niet druk om gemaakt. Daarna bij de vk zag je al telkens dat de placenta mooi mee naar boven groeide. Ik zou me in jou geval dus helemaal niet druk maken! En lekker genieten want je voelt je kindje beter dan dat de placenta voor ligt