Vechten voor je leven in de baarmoeder - nu op RTL8

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lieselot84, 10 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik ben naar dit programma aan het kijken waar ze oa. een grote tumor bij een ongeboren kindje hebben verwijderd.

Ik vroeg mij af of dat kindje door de anesthesie ook verdoofd wordt?

Best heftig om te zien allemaal

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Goeie vraag, dat is eigenlijk helemaal niet genoemd in het programma!

Maar wat prachtig om te zien! Echt ongelooflijk dat deze kindjes het hebben overleefd! Echt heel mooi!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lijkt me idd heftig om te zien , heb het gemist .Maar mis kan ik het terug kijken op interactief !

4. amarilys

amarilys Niet meer actief

Hoi
    Ik heb het ook gisteren gezien erg indrukwekkend,maar vond het wel eng met de tumor eraf halen en toen het klaar was het beentje zo terug duwen in buik.
    Ik wist niet dat dit kon zo,ik vond het wel super om de kinderen een paar jaar later weer te zien.
    Wat een techniek he.:$

5. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Idd echt kunstig zoals ze dat kunnen doen. Denk trouwens wel dat het kindje verdoofd is. Anders zou door de pijn het kindje toch in shock raken? Denk ik hoor...

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het niet gezien, maar dat is ook mijn idee of het kindje zou geboren worden ofzo omdat het niet naar de zin heeft 'in de buik' .

maar klinkt bijzonder...

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik denk zelf dat als moeder algehele narcode krijgt dit ook in de bloedbaan van de baby komt en deze zelf ook suf is of misschien net als moeder slaapt. weet niet of dat werkelijk zo is hoor. verder zeggen wetenschappers (geloof het zelf niet) dat kindjes onder de 24 wk nog niet kunnen voelen dus mocht de operatie voor dit aantal weken gebeuren zou het volgens hun geen pijn moeten doen.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Dit vind ik echt nergens op slaan eigenlijk.

Verder vond ik het wel interessant om te zien hoe het lidteken van dat meisje met die tumor eruit zag wanneer ze wat ouder was.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja ik vind het ook nergens op slaan maar misschien wel een rede om geen verdoving te geven. kan heel veel terug vinden op internet over operaties in de baarmoeder maar er wordt nergens gesproken over wel of geen verdoving. ben ook best nieuwschierig. mijn lijkt het dat ze wel verdoven uit menselijk oogpunt maar als ze niks voelen volgens de wetenschappers is dit misschien ook weer onnodig risico bij z'n kleintje. ik denk trouwens wel dat ze wat mee krijgen van de narcose van moeder

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb het helaas gemist! Was dit een eenmalige uitzending of komt dit er wekelijks op? Had het wel graag willen zien! Kan me niet voorstellen dat een kindje onder de 24 weken nog geen pijn voelt, ik heb ergens op internet gelezen dat dat al vanaf 12 weken ofzo is...

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik weet dat een studie in engeland heeft aangetoont dat een foetus kan voelen vanaf ongeveer week 16. geloof dat zelf ook, en na mijn idee nog wel eerder maar goed ben geen wetenschapper. andere studies wijzen uit dat dit veel later is. vraag me dan ook af hoe ze dit onderzoeken en hopelijk gaan ze uit dat het kindje gewoon voelt en dus plaatselijk verdoven

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ja want hoe verklaren ze anders dat een foetus reageert op de aanrakingen op de buik? Ik voelde mijn meissie met 17 weken al overduidelijk en met zo'n 18 weken reageerde ze op mijn porren en zwom ze naar mijn hand toe. Dus ze moét dat wel gevoeld hebben anders kan ze er toch ook niet op reageren?!

Deel Deze Pagina