Volgende week hebben we van mijn werk een vergadering in Leiden. Ik ga dan met een collega meerijden, maar omdat het bijna 60 kilometer rijden is wil ik haar benzinegeld geven. Maar ik zou niet weten welk bedrag. Hoeveel zouden jullie doen?
ik zou kijken wat ze voor auto heeft, rijdt hij 1 op 8 of 1 op 21, dat maakt wel een verschil. En dan het aantal kilometers heen en terug. Het totaalbedrag dat haar de reis aan benzine kost door 2 delen.
Hel attent, maar krijg je daar geen vergoeding van vanuit het werk? Geen idee hoor... Va routenet.nl kun je km uitrekenen en dan berekent hij ook de brandstofprijs, delen door twee anders?
Krijgt zij de km niet gewoon vergoed van het werk?? In dát geval zou ik gewoon wat lekkers meenemen voor in de auto ofzo.
juist, via routenet.nl kun je de benzineprijs berekenen en die deel je dan gewoon. Maar aan de andere kant, een vergadering van het werk 60 km verderop dient gewoon vergoedt te worden hoor door de werkgever.
Wij krijgen deze gemaakte kilometers niet vergoed omdat het niet door de eigen werkgever word georganiseerd, maar door de regioleidster. Het is dus geen echte verplichting om te gaan.
Maar als je wel gaat, is het alsnog werkgerelateerd en zou ik het niet meer als normaal vinden dat je de benzine vergoed krijgt. Is het soms ook in je eigen tijd? Of vraag aan je collega hoeveel hij/zij voor de benzine krijgt; die weet zelf het best hoeveel de auto verbruikt
Wij doen dit regelmatig... meestal tank ik de auto af voor vertrek en bij thuis komst tank ik `m weer af. De kosten die daar uit rollen deel ik door het aantal personen die in de auto zitten. Dit is eigenlijk bij ons standaard. Vaak bewaar ik het bonnetje van het tanken wel even zodat ze het op papier hebben wat ik getankt heb.
Ik zou het ov pakken en het bonnetje inleveren bij de werkgever. Ik zou de regioleidster even vragen een paraaf op het bonnetje te zetten. Is de werkgever er wel van op de hoogte? Als het nu een personeelsuitje was geweest was het anders geweest, maar een vergadering binnen de werktijd hoort gewoon vergoedt te worden. Is het buiten werktijd hoor je ook je uren vergoedt te krijgen. Als het niet verplicht is en er is geen vergoeding van gemaakte kosten zou ik niet eens gaan. Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen.
Ik zou er niets voor willen hebben. Zij gaat toch ook dus ze had sowieso moeten rijden en de volgende keer rij ik
ik zou haar even vragen de kosten te berekenen en samen delen. Over vergoeden vanuit het werk, toen ik nog werkte werden zelfs de verplichtte cursussen 50 km verderop niet vergoed hoor.
Dat kun jij wel vinden maar wettelijk bestaat er niet zoiets als recht op reiskosten hoor! Dat kan hooguit in een CAO geregeld zijn (als die van toepassing is) TS, ik zou je collega gewoon vragen wat de benzinekosten zijn en haar dan de helft daarvan geven
Reiskosten zijn een gerichte vrijstelling (mits niet meer wordt vergoed dan toegestaan, maar ik ken maar zeer weinig werkgevers die meer vergoeden dan de werkelijke kosten (OV) of 0.19 per km) en valt dan dus helemaal niet onder de vrije ruimte van de werkkostenregeling. Ts vraagt toch gewoon wat te betalen aan collega? Er zijn zat werkgevers die geen reiskosten vergoeden hoor. En dan lijkt het mij heel redelijk de kosten gewoon te delen toch
Daar had ik al antwoord op gegeven Ik zou echt niet 60 km rijden zonder een vergoeding, dan maar een werkoverleg op het bedrijf zelf. Scheelt ook nog eens in uren. Daarom vroeg ik ook of de werkgever hiervan op de hoogte is gezien het niet vanuit hem geregeld wordt.
Nou dat rekenen en gedoe is wel erg hollands hoor, geef dr gewoon een rond bedrag. Ik heb geen rijbewijs dus geen idee hoeveel zoiets kost.
ehh ik niet met deze benzine prijzen tanken heeeel veel mensen hun auto niet vol. ik ook niet gaat bijna 100 euro in.. BMW van mijn man 120 euri..dan zou ik bijna 100 euro in mijn zuto moeten gooien zodat jij weet of je 7 of 8 euro zo horen te betalen.. niet dus he.. gewoon even km uit reken op i net en dan daarvan de helft geven of gewoon 10 euro zit je prima. klaar.. Ik zelf zou trouwens geen cent verwachten . t is maar 60 km hoor geen 600..
Oja niet aangedacht. Wij gooien m wel vol. Of we nu 1*80 of 2*40 in een zelfde periode betalen maakt ons niet veel uit, maar als het meer puzzelen is... Het zou nog 2*60 kunnen zijn maar dan nog. Ik zou t zelf ook niet hoeven hoor, ik ging toch al rijden. Helaas heb ik een paar vriendinnen die t ook doen bij een gezamenlijk vriendin die 80 km verder woont. :x (dus of ik benadeel mezelf door het niet te vragen, of ik ga niet meer met hen mee te rijden)