Btw-plan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

'Kabinet wil af van lage btw-tarief'|Belastingen| Telegraaf.nl

Ik verbaas me er over dat hier nog geen topic over is.:D

Hoe staan jullie hier in?

Ik, als ondernemer, vind het heftig, zeker na een crisis waar we nu een beetje uitkrabbelen.
    Hierdoor gaat er alleen nog maar meer bezuinigd worden en het zal als een dolksteek zijn voor vele branches.
    Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren.

2. Wereldwonder

12 mrt 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzalig plan weer. Ze kunnen het mooi brengen hoor, de loonbelasting gaat omlaag en de btw omhoog. Oké wat schieten we daarmee op? Geen reet. Erger nog: het geld dat we extra krijgen kunnen we beter buiten Nederland gaan uitgeven omdat dat goedkoper is. Goed voor de schatkist, ahum.

Ik zeg alle loonbelasting én alle btw omlaag. En de overdrachtsbelasting op de schop --> moet veel lager. Dat trekt de economie pas uit het slop. Er komt meer binnen voor de overheid als er meer geld rondgaat, maar ze snappen het nog steeds niet.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb echt geen verstand van belastingen...

Maar zoals ik het zie gaan ze de koopkracht vergroten...en zul je het dan toch weer gaan betalen aan meer belasting op diensten...

Sport wordt duurder...kapper...kunst...

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Top plan!

En die miljarden die de staat ermee binnen haalt, kunnen we dan weer fijn uitgeven aan landen die het zo "hard" nodig hebben. Want ach, Nederland heeft het allemaal niet nodig joh, we maken gewoon elk jaar alles duurder. De zorg, het eigen risico, we vergoeden gewoon geen ene moer meer maar lekker het eigen risico naar, goh wat zullen we doen, 600 euro? Ja joh, no problemo.

Weet je wat? Laten we gewoon de "gratis" meeverzekerd tot 18 jaar eruit gooien, gewoon iedereen laten betalen. Kinderen moeten immers ook naar de tandarts, we lopen geld mis als die "gratis" zijn meeverzekerd, zonde!

En als we dan ervoor zorgen dat er nog 20.000 banen verdwijnen, de bijstand naar beneden gooien, de werkeloosheidsuitkering halveren en de hypotheken van mensen onder de 40 jaar weigeren, dan halen we nog meer geld binnen wat we naar derde wereld landen kunnen sturen zodat die mensen wél een huis boven hun hoofd hebben.

En als we dan zo ver zijn, dat Nederlandse gezinnen op straat staan en noodgedwongen in een tentje in het bos leven en elke dag gebakken sprinkhaan met geroosterde pissebedden eten, dan verhogen we de boetes voor wildkamperen. 500 euro, plus 7 euro administratiekosten! HA! weer geld in het mandje voor andere landen.

En vervolgens, als dan 20.000 gezinnen met kinderen op straat leven, dan zorgen we ervoor dat, naast de leerplicht vanaf 5 jaar, er ook gedwongen schoolgeld wordt ingevoerd. 300 euro per jaar, per kind. "Dat kunnen we niet betalen meneer" Je zal wel moeten, je kind is verplicht naar school te gaan, jammer dan, dan moet je maar werk gaan zoeken. Alleen omdat je in het bos leeft, krijg je geen werk, want je hebt geen postadres, AHA!

Laten we gewoon lekker zo doorgaan, Rutte, Samson en al die andere kansloze kabinetfiguren. Weet je wat mij een tof idee lijkt?

Samson en Rutte die 6 maanden lang van een gemiddeld inkomen van 1500 euro per maand gaan rondkomen. Of van de bijstand, net als Gerard en Joling. En dat wij, als burger, dan alle kosten gaan verhogen. Kijken of ze het dan nog zo'n goed plan vinden.

Tot zover mijn pleidooi.

5. Melief

Melief Niet meer actief

Ik als ondernemer van 6% producten houd mijn hart vast….

6. Wereldwonder

12 mrt 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iets genuanceerder: ik snap wel dat ze het onderscheid nu arbitrair vinden en dat ze daar iets aan willen doen. Maar in plaats van alles dan maar te verhogen, zouden ze ook alles kunnen verlagen of de boel gelijk trekken (bijv. 10 procent btw op alles).

Het treft niet alleen ondernemers - hoewel natuurlijk het meest - maar de hele economie. Iedereen heeft knipbeurten, fietsreparaties e.d. nodig. Ik vind ook dat ze wel mogen stimuleren dat je je schoenen laat repareren in plaats van een nieuw paar te kopen, dus nog hogere btw voor schoenmakers is ook een slecht idee. Tot slot snap ik niet dat ze het hogere btw-tarief ook willen invoeren voor cultuur. Dat stimuleert totaal niet om naar het museum of theater te gaan of een boek te kopen.

Maar ja, als iets té goed werkt zijn ze hier in Nederland toch al fan van afschaffen. De subsidie voor zonnepanelen was een dikke hit. Bestaat niet meer, werd te veel gebruik van gemaakt. Wtf denk ik dan...

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Touche!!!

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Te belachelijk voor woorden! Wie verzint zulke debiele dingen?! Grrrrrr!
    Klimmen we er eindelijk uit, gaan ze de belasting weer verhogen. Leuk een voordeeltje voor werkenden, maar daar heb je geen hol aan als je het vervolgens weer kwijt bent omdat er weer van alles duurder wordt.
    Ook een top plan voor de ondernemers. Tsjongejongejonge.
    En zometeen weer huiliehuilie omdat we weer een recessie in duiken.
    Wat een sukkels.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het gaat allemaal weer nergens over..
    gaan de mensen eindelijk weer wat meer geld uitgeven verhogen we de belasting toch gewoon?
    want als ze dan toch eindelijk die nieuwe wasmachine gaan kopen kunnen wij er ook wel van profiteren
    stelletje geldgraaiers!

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dit ;)

Bijgevoegde bestanden:

11. McDsee

McDsee Niet meer actief

Dus eerst gaan ze van 19 naar 21% en van (ik dacht 9?) naar 6% om de 6% vervolgens naar 21% te brengen? Ik ga mn koffertje al vast pakken, onee wacht vakanties gaan ook naar 21% help, dat kan ik niet betalen nu zit ik vast aan dit land! Pff
    Gaat dit door de 1ste kamer heen komen?

12. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Heel vreemd idee dit weer. Ze kunnen t altijd zo leuk brengen, maar dan ga je eens na denken... En stomme is. We pikken t maar...niemand die eens in opstand komt. (ik ook niet hoor, ik heb te weinig verstand van dit soort politieke spelletjes)
    Een schrijver op twitter twitterde;"Dank zij de geplande nieuwe BTW-tarieven op boeken gaat de staat aan elk boek dik twee keer zo veel verdienen als ik."
    Absurde geldwolven zijn ze in den haag...ik snap niet dat mensen hier naartoe willen emigreren.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    ze weten het wel weer te bedenken....

14. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    En het zwart werken wordt zo weer gestimuleerd. Gaat een enorm effect geven in de bouw sector want al die zzpers die in de afgelopen crisis eruit zijn geknald en net lekker beginnen te draaien krijgen allemaal een nekschot op deze manier.

Echt waarom gaan Nederlanders nooit de straat op om te demonstreren , maar dan ook echt massaal de straat op.
    je krijgt het via FB acties niet eens voor elkaar.
    ik wil nieuwe verkiezingen!

15. penseel

penseel Niet meer actief

Stem nooit met pvda en. De vvd stemmers Keith wat ze wilden.

Verder eens met devil.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Reizen binnen EU zijn al lang belast met 21% tarief. Daarbuiten 0%.

18. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Heel slim... not!
    Moeten ze vooral doen als ze nog meer zwartwerkers willen. Ga wel naar een schuur-kapper voortaan :D

Nee, echt te belachelijk voor woorden dit..
    En idd, we pikken het maar. Ik wil ook nieuwe verkiezingen, maar volgens mij maakt het geen drol uit wie er regeert..

19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ipv meer geld binnen halen moet er mijns inziens eerst door het kabinet bezuinigt worden. Als ik niet uit kom met mijn geld kan ik toch ook niet tegen mijn baas zeggen geef me maar meer? En dan natuurlijk wel bezuinigen op de juiste dingen als bureaucratie en het logge niet functionerende overheidsapparaat zelf. Ze zetten nieuwe gebouwen neer met kunst voor miljoenen en mensen in de bijstand krijgen het steeds zwaarder en wia en WW ook? Volgens mij klopt dat niet. Dus bezuinigen op de juiste dingen ipv meer geld willen binnen harken lijkt mij een beter idee

Deel Deze Pagina