Ik weet dat dit een Belgische website is maar ik hoor nu van diverse moeders dat het hier ook al op scholen gebeurt!! Dus kijk uit voor je kindjes Nieuwe hype bij jongeren: geesten oproepen - Het Nieuwsblad Mobile
In het filmpje klonken ze meer hollands dan vlaams eerlijk gezegd. Maar goed zo'n dingen moeten niet echt gepromoot worden.
Dat is toch niet nieuw? Dat deden ze vroeger bij ons op school ook al. Onschuldig natuurlijk omdat het niet echt is. Ik zie niet waarom het gevaarlijk is. Hoogstens psychisch... labiele kinderen kunnen misschien te angstig worden en daardoor problemen krijgen.
dat het allemaal niet echt is zie ik anders.. ik geloof wel dat je geesten op kunt roepen maar dat het altijd 'kwade' geesten zijn. zou dus ook nie willen dat dl hieraan mee zou doen als zij er de leeftijd voor heeft
Glaasje draaien werd bij ons vroeger ook al gedaan. Ik heb er nooit aan meegedaan, ik vertrouw zulke dingen niet. Griezelig, brrrr.
Of het allemaal wel bestaat of niet weet ik niet. Gevoelsmatig zou ik dan denken dat juist kinderen zulke dingen niet zouden moeten proberen. Die zijn nog zo puur dat een ingang heel makkelijk gevonden is. Juist hun onschuld maakt het niet zo onschuldig ben ik geneigd te denken.
Alleen maar bangmakerij. Geesten komen echt niet opdagen bij dit soort spelletjes en ik heb het vroeger heel wat gedaan. Maar kan me voorstellen dat het voor sommige kinderen echt te eng is.
Volgens mij wordt deze "challenge" meer als een grappig spelletje gezien. Potlood slaat altijd door naar ja of nee en zo kun je de vreemdste antwoorden krijgen op leuke of vreemde vragen, zoals met wie je gaat trouwen of je die jongen wel of niet moet zoenen, etc.. Als je dit gevaarlijk vindt, dan vind je een magic eight ball (google maar als je hem niet kent) waarschijnlijk ook gevaarlijk enneh een muntje opgooien ook. Ik snap niet dat er kennelijk echt mensen zijn, die denken dat ze hiermee geesten (genaamd Charlie dan alleen lijkt me...) oproepen .
In mijn schooltijd deden we om de haverklap allerlei voorzienings- , tarotsessies en zogenaamd geesten oproepen. De belangrijkste levensvraag was of je vonk ook op jou verliefd is en met wie je later zult trouwen. Dit vind ik in dezelfde straatje passen...
Wat iedereen gelooft moet hij/ zij zelf weten. Je roept hier een hoop negativiteit mee op. Mijn advies is niet doen. En waarschuw je kinderen hier ook voor. Want het is wel degelijk gevaarlijk.
Ben je een grote boze geest en dan heet je charlie... Arme charlie, ze hadden hem ook wel een engere naam kunnen geven! In andere woorden, nee ik geloof hier niet in. Mijn moeder vertelde laatst dat ze in haar tijd al glaasje draaide dus ze doen het al jaren dit soort spelletjes. Ze maken volgens mij vooral elkaar gek. en het is nu ook populair op Nederlandse scholen.
Het gaat er niet om dat de intenties van de kinderen en hun vragen onschuldig zijn, het gaat er om dat geesten dat niet zijn.
Hoe weet jij dat? Ik heb vroeger zo vaak met zo'n kettinkje lopen zwaaien om geesten op te roepen met de hele hockeyclub. Nooit wat gebeurd. Dit is net zo gevaarlijk als Poltergeist kijken. Helemaal niet dus.