Ik zoek een film voor mijn vader. Hij kan zich er niet veel van herinneren, maar hij weet het einde van de film nog wel. Het gaat over tijdreizen en het is waarschijnlijk een oudere film. Het is science fiction. Het einde (laatste scene) gaat zo; Het meisje is in de toekomst. De camera zoomt in op 2 aluminium drinkflessen (thermosflessen?) en die zijn door het tijdreizen al helemaal verschrompelt. Het meisje ligt bewusteloos aan de kant van de weg door onbekende reden. Er stopt een voertuig en die laadt het meisje in de kofferbak. Dan zegt de bestuurder; "Voorlopig hebben we weer brandstof genoeg". Het is niet veel, maar aangezien hier grotere mysteries worden opgelost hoop is dat jullie kunnen helpen. Mijn vader is gek op tijdreizen films, dus mochten jullie een andere gave film weten, laat maar horen! Alvast dank Kleine edit; Het kan zijn dat het dus hier en daar niet klopt, of dat hij iets verkeerd onthouden heeft. Het gaat over een film van zo'n 30 jaar terug misschien, geen idee Maar het belangrijkste is dat het meisje door toekomstige mensen in een kofferbak wordt gelegd en dat ze in de toekomst die mensen als "fuel" zien. Hij wist overigens niet meer zeker te zeggen of het wel zo'n goede film was, maar ik denk dat vanuit die film de interesse is gewekt
Wat een vage omschrijving, haha! SF is niet helemaal mijn ding, maar in The Matrix halen ze energie uit mensen. Maar is nog 'maar' 15 jaar oud. Ik heb een leuk linkje voor je, kan je zelfs op decennium zoeken, have fun! Top 100 films (genre: sciencefiction) - FilmVandaag.nl
Ik zou het niet weten, maar voer eens time travel in IMDb in. Misschien levert het wat op. Edit: nog een lijst: List of time travel science fiction - Wikipedia, the free encyclopedia
Dames, bedankt voor het meedenken. Hij is inmiddels gevonden! Scheelt weer want nu hoef ik niet door al jullie lijsten te spitten Hij heet Idaho Transfer, voor de liefhebbers. Ik snap wel dat hij zich er niet veel van kon herinneren. Erg saai Mag ook wel, want film was uit 1973 en dat was ook meteen de laatste keer dat hij hem had gezien Sommige dingen klopte niet helemaal uit de beschrijving, of waren althans niet uit de laatste scene. Anywho, deze kan dicht!