*tip* Je ouders in de lik -vanavond om 21:50 ned 3

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Sahara, May 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sahara

Sahara Niet meer actief

Je ouders in de lik - ned 3 om 21:50 - 22:30

We zien wat het voor kinderen betekent als een van hun ouders gevangen zit. Jongeren van gedetineerde ouders vertellen voor het eerst aan hun vader of moeder hun kant van het verhaal.

Zij worden gesteund door Claudia Schoemacher die als dochter van een ex-gedetineerde ervaringsdeskundige is. Het programma biedt jongeren de mogelijkheid om hun opgekropte gevoelens zoals boosheid, verdriet, onmacht, teleurstelling en verbijstering te ventileren.

Centraal staat het gesprek tussen de jongere en de gedetineerde vader of moeder. Claudia bereidt met de jongere dit gesprek voor, is aanwezig als steun en geeft waar nodig begeleiding.

Het gesprek vindt plaats in de penitentiaire inrichting waar de ouder gedetineerd is.

2. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

Apr 15, 2012
    2,847
    1
    0
    Jeetje!

Lijkt me best nog wel eens heftig te kunnen worden!

Misschien maar even kijken als ik er aan denk ;)

3. happy27

happy27 Bekend lid

Apr 21, 2006
    612
    0
    0
    Vind het wel jammer maar begrijpelijk dat ze niet zeggen waarom de ouder vastzit, zo kun je zelf niet echt n oordeel trekken.
    Vorige week wist ik niet of ik het nu lullig moest vinden of niet voor de situatie
    Tuurlijk zit hij niet voor niks maar vind het wel een verschil tussen bv belastingontduiking of een overval

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ik had vroeger een meisje in de klas op de basisschool waarvan de vader in de gevangenis zat. Lang volgens mij ( zeker 8 jaar)

Ik ga het denk ik niet zien omdat het me niet heel erg bezighoudt.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

heb vorige week aflevering 1 gekeken, was best heftig

6. Tavsan

Tavsan Actief lid

Apr 30, 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Wie heeft dit nog meer gezien?

Wat een triest verhaal en wat een lieve jongen.
    Wel erg goed dat hij zijn uitlaadklep in het voetballen heeft gevonden, niet in een of ander raar gedrag.
    Ik hoop dat zijn moeder woord houdt.

7. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    heb het niet gezien, maar het klinkt zeker intressant.
    ga het maar even opzoeken op uitzending gemist denk ik.

8. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

Dec 12, 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    mijn schoonvader zit nu ongeveer 9 jaar bijna maar ik vind dat je het ook wel merkt aan al zijn kinderen is toch een mentale litteken bij hun

Share This Page