Ik vind dit verhaal zo tragisch. Levi heeft bpd (longafwijking) en heeft een eigen kamertje nodig. Toen is er een tatoo evenement georganiseerd in Kerkrade maar die is nu door de burgemeester verboden wegens angst dat er misschien motorclubs komen. Werkelijk schandalig. Ik heb zo te doen met dat lieve ventje... Verbod dupeert doodzieke Levi|Telegraaf tv nieuws| Telegraaf.nl Er is ook n petitie die je kunt tekenen zag ik net: Levi Kayden smeets - Petities24.com Geen idee of dit mag maar t ging me zo van t hart...
Super sneu... Misschien een ander evenement organiseren? Denken in mogelijkheden en niet beperkingen...
Het is enorm sneu, maar in Kerkrade komen wel vaker motorbendes bijeen dus ik begrijp het wel. Anderzijds begrijp ik niet zo wat ze nou willen? Een aanbouw voor de kamer van Levi omdat ze die nu niet hebben en hij in de woonkamer slaapt?
Ja zover ik begrepen heb een apart kamertje op de begane grond voor hem. Dat hij toch wat rust krijgt ipv in de woonkamer. Ze zouden eerst een andere woning krijgen maar de gemeente lag dwars oid. Iemand van het bestuur had zelfs gezegd dat ze zelf verantwoordelijk waren want ze hebben zelf besloten hem thuis te verzorgen. Als dat zo is vind ik dat n werkelijke schande. Volgens mij was dat evenement prima georganiseerd dus ik vind het onzin. Mijn hart brak wel toen ik die kleine zag, hij is zo ziek...arme ziel. Het greep me erg aan. Ik hoop dat ze alsnog geld bij elkaar kunnen krijgen.
Ach wat sneu voor dat kind. Maar er kunnen zoveel evenementen georganiseerd worden. Waarom nu perse eentje die problemen uit zou kunnen lokken? En hij heeft zijn rust nodig, terwijl er vaak tot half 12/12 uur mensen over de vloer komen? Dan hou je het voor hem toch vanaf een uurtje of 9 rustig voor het grote deel van de week?
Er zijn onwijs veel kinderen in Nederland met bpd (deze aandoening komt vaak voor bij prematuren). Dus begrijp ik niet dat de 'ouders zelf kozen om zelf voor hem te zorgen', wat een rare opmerking van de gemeente... al die andere wonen ook niet in het ziekenhuis, maar thuis. Maar hebben zij helemaal geen slaapkamers in huis? Ik kan dat niet zo goed opmaken uit het filmpje. . Want dan heeft ie recht op een vergoeding natuurlijk"
Zijn ouders slapen naast hem dus moeten die dan ook om 20:00 u naar bed? Ze hebben soms mensen over de vloer ja maar je kunt hem dus niet naar een rustige kamer brengen, ook al is dat op n schappelijke tijd. Ik maakte niet uit t filmpje op dat er mensen om middernacht nog waren..
Wat erg joh dat meerdere kindjes dit hebben. Ik vond hem er zo zielig uitzien. Ik weet eigenlijk ook niet waarom hij niet naar boven kan. Misschien heeft het met de apparatuur te maken. Ik weet t ook niet. Weet alleen dat ik het zó'n schatje vind!! En hoop dat hij misschien toch beter wordt.
Ik snap het ook niet helemaal. Er wordt nl gezegd dat hij regelmatig nog wakker is om half 12. Eerlijk gezegd hebben wij doordeweeks zeer zelden in de avond bezoek. Soms op zaterdag, zondag niet eens. Zijn wij dan zo saai? Ik zie iedereen vaak overdag of in het weekend. Als ik een langdurig ziek kind had ging mijn kampje denk ook wel uit om half 10. Maar goed, als zij dit nodig hebben in hun situatie is het idd erg triest dat het niet door mag gaan Edit: over dat eigen kamertje ivm schone lucht werd niet gepraat in het filmpje, dat verklaart een hoop.
Heel vervelend voor hem, maar ik snap het verbod wel. Waarom moet je dit in vredesnaam doen met een evenement als deze? Dat verbod had je op je klompen aan kunnen voelen in het zuiden van het land, waar momenteel veel problemen zijn met motorclubs.
Ik begrijp niet zo goed of ze nou een eigen woning hebben zonder slaapkamers? Daarnaast is er niet echt een verschil tussen luchtkwaliteit tussen de woonkamer en slaapkamers, tenzij er gerookt wordt in de woonkamer. Een kind met bpd heeft te weinig luchtblaasjes vanwege vroeggeboorte en heeft vaak beademingshulp nodig om voldoende zuurstof in de longen te krijgen. Het is geen allergie. Als het goed is wordt alle apparatuur + medicijnen vergoed door te verzekering, en hoeven de ouders deze zorg niet zelf te betalen. Als ze een slaapkamer nodig hebben, hebben zij echt een nieuw huis nodig, want je mag volgens mij niet aanbouwen in een huurhuis.
Mag ik vragen hoe je aan deze info komt? Ik wil graag helpen met een donatie, maar is er ook een andere site met info of gaat het alleen via facebook?