BUENOS AIRES - Een 16-jarige Argentijnse is in verwachting van haar tweede drieling. De tiener Pamela uit de provincie Cordoba bracht in juli 2006 al drie meisjes ter wereld. Op 14-jarige leeftijd werd ze voor het eerst moeder. Het meisje baarde toen een zoon, nadat ze daarvoor een miskraam had gehad. Volgens Argentijnse media zouden de artsen onthutst zijn over de ongebruikelijke vruchtbaarheid
De 16-jarige Argentijnse Pamela is in verwachting van haar tweede drieling. De tiener Pamela uit de provincie Cordoba bracht in juli 2006 al drie meisjes ter wereld. Argentijnse doktoren staan versteld over de vruchtbaarheid van de jonge dame. Het meisje bracht op haar veertiende al een jongen ter wereld. Daarvoor heeft ze echter al een miskraam gehad. Dr. Veronica Torres, die het meisje begeleidt bij het opvoeden van haar kinderen, is van mening dat het vreemd is dat de zwangerschappen van meerdere kinderen elkaar zo snel opvolgen. Pamela heeft het niet van een vreemde; haar moeder baarde acht kinderen. Mede door de gezinsuitbreidingen van Pamela heeft de familie het moeilijk. Ze hebben de overheid om hulp gevraagd om dat hun financiƫle situatie 'wanhopig' is. Volgens de 49-jarige moeder van Pamela heeft ze het erg moeilijk met de zwangerschap. Ze is nu 36 weken zwanger en voelt zich depressief. "Ik zorg nu voor haar kinderen omdat ze er zelf niet aan toe komt. Ze is zelf nog een kind, ik begrijp het wel." Pamela's moeder wil haar dochter laten steriliseren omdat ze haar niet meer in de hand heeft. De artsen van Pamela zijn hier zeer op tegen, gezien de jonge leeftijd van Pamela. ongelovelijk zeg...
als ik haar was zou ik me benen nooit meer open doen voor het geval dat. je zult maar zo vruchtbaar zijn zeg.is ook niks als je geen kinderen meer wilt hebben. zal ze de pil ofzo hebben gebruikt? anders vin dik het wel een onnozele actie toch. ik snap niet dat de artsen een sterilisatie weigere, als ziij aangeeft het zelf ook te willen.
Ik vind 1 kind al pittig, en ik ben 33... Op mijn 16e met zoveel kinderen zou ik echt knettergek zijn geworden. Wat een nachtmerrie! Hopelijk komt alles uiteindelijk goed, ze zullen veel hulp nodig hebben. Ten eerste mag extreme home make over wel even langs komen denk ik
Over schokkende berichten gesproken! Ik vind dit ook schokkend! Weliswaar op een andere manier schokkend maargoed. Ik denk, en nu generaliseer ik, dat het ook iets cultuurachtigs is. Argentijnen zijn toch wel erg gelovig en die vrouwtjes, velen in ieder geval, hebben vaak stiekem sex, en voorlichting of anticonceptie...ho maar!
meisjes dan, kleine vrouwen, vrouwtjes. Ik heb het altijd over vrouwtjes, is gewoon mijn manier van praten.
Pfff ik moet er niet aan denken... op mijn zestiende was ik nog volop bezig met welke kleur lippenstift het mooiste was, niet met het zorgen voor (bijna) 7 kids!
hihi op mijn 16 had ik pas net voor het eerst sex en of ik toen goed aan de anticonceptie zat! moet er toch niet aan denken zeg...
Aangezien de kans heel groot is dat jongens van haar leeftijd er vandoor gaan, denk ik dat ze niet van dezelfde vader zijn, arme meid...
Bijzonder als je zwanger bent van een 3-ling. Hopelijk is het verhaal wat opgeblazen. Anders heb ik erg met ze te doen. Ben blij dat ik op die leeftijd niet in zo'n positie zat.
Een 2de drieling Gelukkig deed ik nog helemaal niet aan sex op mijn 16de....ben netjes maagd gebleven tot mijn 21ste O en toen kon ik ook niet meer zonder maar straks 6 kinderen voor haar, ik hoop dat ze allemaal gezond zijn