maltees leeuwtje wat zie je eruit

Discussie in 'De lounge' gestart door sammie01, 29 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb een malteesleeuwtje vna 1 jaar oud
    nou is het nog al een druk beestje en hij heeft nu weer heel erg lang haar.
    ik probeer hem zo goed mogelijk te kammen maar dat is zo'n ramp bij dat beest.
    hij moet iedere keer door de trimster geknipt worden en daar is het eigenlijk weet tijd voor. nou was ik net weer een poging aan het doen om hem te kammen maar het doet hem pijn bij zijn poten... dus dacht ik ik knip de klitten eruit... en wat denk je het is helemaal niet zo moeilijk om hem te knippen zijn poten zijn al netjes kort en het ziet er het zelfde uit als dat hij bij de trimster vandaan komt.
    dus ik belde mijn vriend op om even te horen wat hij er van dacht als ik hem nou helemaal zou knippen.. nouzegt hij als jij denkt dat je het kan dan meot je het doen...
    dus ik ga er voor ookal vind ik het wel eng maar ja lelijker dan nu kan hij niet worden... scheelt me wel weer als ik het ook kan...
    zo en dan nu met de schaar die zwabber ondr handen nemen hahahaha

2. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    nou het is gelukt hoor... met de zenuwen in mijn lijf van oh oh als dat maar goed komt hahaha maar hij ziet er weer uit om op te vreten hahaha

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Wat goed zeg dat het je zelf gelukt is! :)
    Zo'n trimster zal ook niet goedkoop zijn denk ik.

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik knip mijn malthezer altijd zelf :D als ze gewoon gladde haren hebben is dat best om te doen

5. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Wij hebben ook een Maltezer gehad.
    Helaas is hij afgelopen najaar ingeslapen.
    Maar die zijn perfect zelf bij te houden hoor.
    Ik knipte hem altijd zelf, dat groeit zo hard dat haar, je wordt anders arm aan de trimster :)

Veel plezier van je hondje!
    Groetjes Monique

6. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    mijn ouders hebben een boomerhondje met lang haar en zij is 1 keer bij een trimsalon geweest en zij kwam erg gestrest terug en was een week kwaad, wat bleek nou ze hadden haar vast gezet. en sinds dien knipt mijn moeder haar zelf, want zo moeilijk is dat nou ook weer niet.

liefs san.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb n bouvier en zet er af en toe zelf de schaar / tendeuze in.
    Eigenlijk moeten ze geplukt worden. Maar hier zit totaal geen trim salon die grote honden wil doen :(
    En t scheelt me enorm veel geld want wil hem kort houden ivm allergie van mn vriend (erg fijn...zijn we pas 2 maanden achter dat hij allergisch is voor stofmijt)
    Ik roskam hem vaak en dan heb je de losse haren er grotendeels ook uit.
    Btw als je nou echt eens een klit hebt die niet eruit wil, er zijn haarverzachters (anti klit) te koop en klittenkammen. De kammen snijden als t ware door de klit. Beetje t haar tegen houden en dan heeft je zwabber ( :) ) er ook geen last van. Die moet ik vaak gebruiken bij die van mij zn baard. ZEKER als hij weer eens heeft liggen kluiven :rolleyes:

8. Niet meer actief

we willen wel foto zien hoor..

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja idd... willen wel fotoos zien van het resultaat.

Overigens.. ik woonde ooit in een stad met veel bootjestoeristen.
    Enneh.. het zal je verbazen hoeveel bootjesmensen het stereotyp eer aan doen door een dekzwabbeeeh.. maltezer leeuwtje aan boord te hebben :)

Vind het wel erg schattige beestjes.
    Lekker druk :)

Hadden zelf altijd een yorkshire terrier.. die knipten we ook gewoon zelf.
    En dan goed kort ook.. in tegenstelling tot de gemiddelde trimsalon want officieel hoort het haar tot op de grond.
    Maarja.. of je je hond daar een plezier mee doet? ik betwijfel het :)

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik heb 2 maltezers, en ik houd hun haren heel goed bij, 2 keer per dag borstelen en iedere dag de oogjes schoon maken. Mijne hebben echt lang haar, vind het veels te zonden om af te knippen.

Maar wij gaan binnenkort op vakantie en dan gaan ze na de kennel, dus volgende week gaan dan toch de haartejs eraf, en dat vin ik zo ontzettend verschrikkelijk erg! Maja beter, want als het warm wordt is het voor hun ook fijner met kort haar en misschien allemaal vlooien in die kennel.

Zelf knip ik ze niet kort, alleen de klitjes knip ik eruit en de haartjes bij de oogjes knip ik soms wat weg. Vind het net zo makkelijk om ze na een trimsalon te brengen. dan ruiken ze zo lekker als ze terug komen.

Maaruh heb je een foto van je hondje? ben wel benieuwd!

Liefs meliske

11. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben een boomertje en meneer gaat 4× per jaar naar de trimsalon. Lekker kort die haren, want anders is het niet bij te houden. Meneer zit werkelijk overal in. Gelukkig vind hij het heerlijk en valt bijna in slaap tijdens de behandeling.

12. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heerlijk hé.

13. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    ik heb 2 shih tzu dat lijkt wel een beetje op een maltezer maar die doen wel ook zelf kort wieken hoor
    want ik kan ze wel elke dag borstelen maar dan zit het naar 1 uur alweer in de klit zo blijf je wel de hele dag bezig en daar heb ik echt geen zin in hoor
    en voor de zomer is het altijd wel weer lekker als ze kort zijn
    zo'n trimster vindt ik wel heel erg duur je betaald voor je honden meer dan dat je zelf naar de kapper gaat :)

14. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hoe doe je dat dan? Met een tondeuse ofzo?
    Durf het eigenlijks niet zo goed zelf.

15. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    mijn moeder doet het met een schaar. mijn pa deed het een keer met de tondeuse (speciaal voor honden) maar toen hij aan het scheren was vloog het hulpstukje eraf en had zij een lange kale streep en toen heeft mijn pa de rest ook maar gedaan. mijn ma wou toen niet over straat met de hond, want het leek nergens op. toen liet ze haar uit in de achtertuin.

liefs sandra.

16. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij hebben ook een Malthezers leeuwtje gehad! Helaas is hij vorig jaar overleden :( Hij is 14 mooie jaren bij ons geweest!

Wij lieten hem altijd trimmen bij de trimster, ongeveer 4x in het jaar. Hij had krullige haren. Viel best mee de prijs hier, 15 euro geloof ik!

17. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb hem gewoon geknipt... hij heeft heel apart haar en kan niet met de tondeuse gedaan worden dan blijven de haren erin zitten.
    ik wil wel een voor en na foto plaatsen maar hoe doe je dat?

18. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Graag, ben wel benieuwd.
    Als je op je eigen album klikt zie je onderaan "upload plaatje"staan.

19. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb het geprobeerd maar hij zegt dat het bestand te groot is.. wat nu dan?

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wat gebruik je om je plaatjes mee op je computer te zetten?

Heb je iets van irfanview of photoshop op je pc?
    Of een ander programmaatje om je fotoos mee te bekijken en/of te bewerken?

Deel Deze Pagina