Grieks Eiland Kefalonia

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Cynnie1984, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Goedemiddag Allemaal,

Op 28 augustus vliegen wij naar het eiland Kefalonia we verblijven in het plaatsje Fiskardo.

Is 1 van jullie miss al op dit eiland geweest en heeft goede tips over wat we echt MOETEN zien daarzo (we hebben een autootje dus maak niet uit waar op het eiland);)

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    wauw kefalonia....

Ik be n er een dagje geweest vanaf een ander eiland:
    mooi om te doen.. blauwe grot oid.. kan je met een bootje in... er zijn hele mooie strandjes, dus ga erop uit

geniet ervan!!!!

griekse les (de uitspraak)
    Proost: jamas
    Kalm aan: sika sika

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah en niet te vergeten overal voor toeteren in de auto voor kijk uit voor bedankt voor rijden maar en natuurlijk voor de bocht :)

Die grot had ik ook al op internet gezien ziet er ind gaaf uit!!

Thx voor de les...

Iemand anders nog geweest

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoelang is dat vliegen? wij zoeken ook iets in G land

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Het is 3 uur vliegen.

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    en o zo mooi daar!!!!!!!!

ben heel jaloers!!! haha

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ben er nooit geweest, moet wel erg lachig om je vernederlandste griekse uitspraken als griekse zijnde.

Kalm aan is siga siga met een g uitgesproken met een k klinkt echt grappig

8. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    bedankt voor je uitleg

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik weet alleen scheld woorden.. malaka (klootzak) en poestie (homo) of dat waar is weet ik niet

ook iets van aagaapiemoe (ik hou van je ofzo)

@zustertje: Ik ben wel op samos geweest is ook een geweldig eiland maar jah ik kan nog geen mening geven over Kefalonia....

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
  11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
  12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Leukkkk!!! Ook met Eliza! Jullie hotel hadden wij ook nog bekeken en vonden we ook erg leuk. De vliegtijden weten wij ook nog niet, misschien eind van de week, anders begin volgende week. Ik laat het je weten, goed?

Waarom Kefalonia? Tja ik ben zowiezo dol op Griekenland. Inmiddels ben ik op Kreta, Lesbos en Santorini geweest. Ik houd van redelijk authentieke eilanden, geen feesttoerisme en voor twee weken wilden we een eiland wat niet in een middagje toeren gezien is. Ook is onze vorige keer met Eliza goed bevallen dus kwamen we uit op Kefalonia.

In het donker rijden is ook niet onze grootste hobby, maar de route van Eliza was op Sicilie ook perfect en op Kefalonia heb je niet tig verschillende snelwegen dus dan komt het vast goed. Gewoon rustig aan doen is mijn motto dan ook vaak. Mijn vriend rijdt, ik lees de route en de borden en zo komen we altijd overal. Ook ben ik iets minder bang wat ik kan ook de weg nog vragen ;).

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah om dezelfde reden hebben wij ook voor Kefalonia gekozen! lekker weinig toeristen en geen dronken engelsen op je stoep ;)

vorig jaar zijn we naar Samos geweest ook echt een geweldig eiland!! voor volgend jaar voor jou! ;)

Ik ga ook echt niet rijden hoor mij te veel bochten en daarbij ben ik nachtblind... ik lees indd de route en lees de borden ik denk dat Fiskardo wel redelijk snel is aangegeven..

Maar krijg je een kaart bij aankomst ofzo hoe werkt dat bij Eliza (we hebben inmiddels wel een Creditcard)

14. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Bij de autoverhuurmaatschappij op Sicilie kregen we een mooie wegenkaart maar die hebben we 's nachts met het zoeken niet nodig gehad. Bij je reisbescheiden (ticket en voucher voor het hotel) kregen we echt een route beschrijving. Echt zoals 'bij bezinepomp blabla ga je rechtsaf en op de rotonde naar links en dan volg je die en die borden en dan zie je rechts je hotel'. Echt niet te veel zorgen over maken hoor! Komt heus goed!

Wel is handig om bij de verhuurmaatschappij even te vragen hoe je het vliegveld af moet komen en welke kant je op moet. Fiskardo is echt een grote plaats dus die staat vast en zeker aangegeven!

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik ben zo benieuwd joh hoe je het gaat hebben daarzo wel vertellen he!! ik ben zo benieuwd joh!

Ik hoorde van een collega net dat er wel erg veel wespen zijn daarzo? maar ja dat is volgens mij ook alleen in een bepaald seizoen.

Maar jah zijn er hier nog mensen die al wel geweest zijn????

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Gisteren hebben we betaald dus nu gaan we echt naar griekenland joepiedepoepie!! ik heb er zoveel zin in...en ik hoop een leuk reisverslag van je Nicoletta!!

Zijn er nog meer mensen op dit eiland geweest

17. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    De vliegtijden zijn binnen!
    Heen 15.55 uur en aankomst 21.00 uur
    Terug 21.45 uur en aankomst 23.55 uur

Geen idee of je dezelfde tijden hebt, maar dit zijn in ieder geval onze tijden.

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    wat een rot tijden zeg pfff maar jah je hebt bijna vakantie dan ga je je daar niet zo druk om maken!

Na het slechte nieuws wat we gehad hebben woensdag ben ik zoooow aan vakantie toe!

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    @ NICOLETTA: Het is bijna zover heb je er al zin in??

ik heb de reisgids binnen besteld bij De Zwerver echt super leuke dingen staan erin om te bezoeken heb jij die ooK??

@de rest wie is er nou nog meer op dit eiland geweest?

20. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Cynnie, we zijn weer terug van een goede maar bizarre vakantie! We hebben je hotel ook gezien. Zag er goed uit hoor!

Wij zijn alleen op de heenweg vreselijk 's nachts verdwaald! Normaal doe je er 1,5 uur over en wij 3 uur!!!!!! Er staat namelijk een rotonde niet op de routebeschrijving vermeld. Deze bestaat nog maar sinds een maand en het bordje naar Fiskardo stond er toen nog niet. Nu inmiddels wel, maar verscholen tussen de struiken en alleen in het Grieks. Na drie keer over die rotonde gereden te hebben overdag, hadden we pas door waar deze stond. Een tip: neem een zaklantarentje mee voor in de auto. Er is zo ontzettend weinig verlichting onderweg dat je nauwelijks je briefje goed kan lezen.
    Wij hebben de routebeschrijving iets aangepast en naar Eliza gestuurd. Ik wil hem je ook best mailen?

Deel Deze Pagina