Vanaf wanneer droegen jullie zwangerschapskleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door williebb, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 6 weken zwanger en ga met ruim 7 weken 3,5 week op vakantie.
    Gelukkig hebben we net 2 dagen voordat we weg gaan de eerste echo en weten we in ieder geval of het hartje klopt :D.

Ik ben bijna 11 weken zwanger als we terug komen van vakantie, maar vraag me nu af hoe groot de kans is dat ik tijdens mijn vakantie merk dat mijn broeken ineens echt niet meer lekker zitten.

Dus ik ben benieuwd wanneer jullie je eerste zwangerschapsbroek zijn gaan dragen en wat zouden jullie in mijn geval doen? Direct na de echo en voor de vakantie alvast 1 zwangerschapsbroek kopen of niet?

2. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ik ben met ongeveer 20 weken zwangerschapsbroeken gaan dragen. Shirtjes zitten nog steeds prima. Ik pas mijn gewone broeken ook nog wel, maar het zit niet comfortabel meer ;)
    Maar ik vrees dat het voor iedereen anders is.

3. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    Ik ging pas rond de 4/5 maanden zwangerschapskleding dragen

4. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Vanaf 16 weken een broek. Was niet echt nodig maar zat wat comfortabeler. Shirts kan ik in principe nog steeds aan!

5. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Ik liep met 7 weken met m'n knoop los, heb toen snel m'n zwangerschapsbroeken weer opgezocht :D
    Je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid een zwangerschapsbroek kopen en meenemen op vakantie. Je zult 'm uiteindelijk toch wel gaan dragen.

6. Moli

Moli Niet meer actief

ik ben de eerste al heel vroeg, ben in die zwangerschp 30 kilo aan gekomen (vooral de eerste en tweede trimester) en moest nieuwe broeken hebben waardoor ik meteen positie broeken gekocht heb, is dus voor iedereen verschillend.

Neem anders een goed elastiek mee, mochten de broeken niet lekker zitten kun je daar altijd nog een paar centimeters mee smokkelen.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    1e keer met 8 weken
    2e keer met 16 weken een deel, met 18 weken helemaal over gegaan op positiekleding
    3e keer met 14 weken helemaal over op positiekleding. Maar ik zag gister dat ik een paar rokjes nog wel pas, maar nu mag toch iedereen mijn buik wel zien, en zitten positiebroeken lekkerder

8. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik met 10 weken. We zijn direct doorgereden naar de winkel na een goede termijnecho. Ik kon slecht iets op mijn buik verdragen. Voelde gewoon heel vervelend strakke broeken. Paar weken later was dit over maar toen heb ik ze lekker aangehouden omdat het toch wel erg lekker zat. :D

9. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Je kan het vaak ook nog wel even rekken met een elastiekje. Denk niet dat je al Zwangerschapsbroek nodig hebt maar je weet het nooit.
    Bij de eerste pas met 24 weken een Zwangerschapsbroek aan gedaan.

Bij de tweede rond de 18 weken en bij de derde ook rond de 18 weken. Maar droeg bij de derde vanaf week 14 wel al veel jurkjes, leggings etc dus mijn broeken zaten echt al niet lekker meer.

Nu ongeveer 9 wkn zwanger van de vierde en doe s'avonds al graag een joggingbroek aan op de bank.
    Overdag nog prima mijn normale broeken maar aan het einde van de dag vind ik het niet lekker meer zitten.
    (Nu heb ik dit ook wel als ik niet zwanger ben)

10. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    In het begin droeg ik mijn buikje erg laag..
    Kon ik dus mijn eigen broeken niet meer dicht dragen.
    Zat gewoon niet fijn, nu is kleine uk naar boven verhuisd,
    en kan ik mijn eigen broeken weer aan gelukkig :D
    Wel heb ik 3 zwangerschapsbroeken, maar die zitten mij echt niet lekker
    ze zakken de hele tijd af..

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Bij de eerste rond bijna dertig weken. Bijna geen buik en dysmatuur kindje.

Bij de tweede rond tien weken. nog geen grote buik maar broeken zaten gewoon niet lekker meer.

Nu bij de derde ook zoiets. Broeken zaten gewoon al vroeg niet lekker. Dus ik zou gewoon een joggingbroek of een zwangerschap broek kopen en meenemen.

Of jurkjes, tuniekjes.

12. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik had voor mijn werk altijd een tregging aan van c&a die kosten een 10tje en heb ik tot 28 weken aangekunt. Heb wel 2 zwangerschapsbroeken voor in mijn vrije tijd maar die had ik dus pas met 24 weken nodig.

als je twijfelt kun je altijd wat leggings meenemen met jurkjes, ik pas mijn leggings nu nog, dat rekt zo fijn mee.

alleen bikini tops en bh's was lastig. Die moest ik wel snel een cup groter hebben. Ben van een normale c naar een flinke e gegaan in korte tijd :)

13. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik kon bij 10 weken al mn knoop niet meer dicht (eerste zwangerschap, wel een tweeling) maar wilde nog geen positiekleding kopen. Dus heb het toen nog een paar weken opgelost met riempjes en elastiekjes om alles bij elkaar te houden. Bij 13,5 week kon het écht niet meer en heb ik positiebroeken gekocht.

14. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik kan nog steeds mijn normale broeken aan maar duurt niet lang meer geloof ik. Bh's moest ik al vrij snel grotere voor kopen, mijn borsten groeien als kool..

15. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Met 20 weken!

16. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Met 23 weken geloof ik.

17. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Zwanger van de eerste en bin 6 weken kreeg ik mijn broek niet meer dicht...:)
    Dit bleken echt mijn darmen te zijn, want vanaf 11 weken kon ik mijn gewone broeken weer aan en oas rond 22 weken weer de positiebroeken uit de kast gehaald.

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier vanaf 25 weken. Maar je kan er toch vast een kopen? Je hebt hem toch wel nodig op den duur.
    Als je een beetje naar een warme plek gaat zitten zomerjurkjes vaak nog wel prima. Ik pas een groot deel van mijn jurkjes nog steeds met 38 weken 😁

Wat betreft bh's ben ik gewoon m'n sport bh's gaan dragen want vind die beugels zo klote nu. Vanaf 33 weken ongeveer een paar voedingsbh's gekocht die ik nu ook draag.

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Verschilt heel erg. Heb je een nette stretchbroek, of draag je juist veel strakke broeken?

Bij de eerste had ik niet heel vroeg zwangerschapsbroeken nodig, maar wel rond die termijn, 11/12 weken. Bij de tweede veel eerder, wel rond de 7/8 weken al. Maar bij beiden droeg ik toen ook gewoon wat strakkere modellen, lagere, strakke jeans ofzo. Nu heb ik drie broeken die ik nog prima aan kan (nu 11 weken). Een harembroek (met voorbedachte rade voor deze zomer gekocht, haha), een gewone niet al te lage broek en een echte stretchie broek. Gaat best, en ik vind het fijn om nog niet allerlei nieuwe dingen te hoeven kopen. 's Avonds gooi ik de knoop open, haha, maar dat mag toch?

Als je een winkel in de buurt hebt, kun je altijd vast even neuzen. Dan heb je het maar liggen! Maar anders kun je ook wachten tot daarna, en op vakantie ook een lekkere rekbare broek meenemen, zit wel zo lekker in het begin!

20. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gezien de mmm die te lezen is in onderschrift, is ze hier waarschijnlijk onzeker over.

Bij m'n eerste zwangerschap vanaf 22 weken volgens mij. Al wel eerder wat treggings aan.
    Nu bij 18 weken ook nog m'n eigen broeken aan. Paste vandaag toevallig ff een positiebroek aan en het zit toch eigenlijk wel heel lekker.

Deel Deze Pagina