Nou, na de wespen, de mieren (en lang geleden de zilvervisjes)topics, open ik er nu nook maar eentje. Ik schrok me daarnet lam. Uit de kast in de woonkamer waar de leidingen doorheen lopen kwam opeens een kabaal, gescharrel... Ik keek gelijk in de kooi van de cavia's, maar die zaten alle drie heerlijk lui te wezen, dus waren niet ontsnapt. Nu denk ik dat het muizen zijn, kan niet anders. 'k Heb mijn man al de opdracht gegeven om die vanavond te verwijderen (wanneer ik niet in huis ben). Nu heeft hij mij weer gevraagd om een muizenval te kopen. Is dat de handigste manier om van je muizen af te komen, of heeft iemand een andere tip? Muizenkorrels heb ik ook wel ens gelezen, maar krijg je dan niet overal stinkende kadavertjes?
Met de muizengif verteren ze langzaam van binnen weg...ze wijn al dood dan hoor...je ruikt er niets van mocht er 1 in de kast blijven liggen... Wij hadden vroeger een dierenwinkel en ja in de opslag was het speelterein voor de muizen....lekker eten ten overvloed....maar ja daar moesten ze ook weg dus ook met gifkorrels, pas wel op dat er geen andere beesten of kinderen bij kunnen komen er zijn ook speciale vangkooitjes te koop....mocht je ze niet willen doden...dan kan je ze ergens in een park weer uitzetten.... alles wel op het spoor zetten waar ze lopen dit is te zien aan het spoor van de muizenpoepjes of aan een zwarte streep...het loop spoor.... en ff in de kast kijken of er geen voedselresten liggen of iets anders waar ze op af zijn gekomen suc6
Dank jullie wel voor de reacties. Ik kom net bij de dierenwinkel vandaan en kreeg muizenkorrels mee. Hierdoor drogen ze uit en gaan ze niet stinken. En ik moest de buren ook maar even waarschuwen, ik denk dat ze in de kruipruimte zitten nl. en dat ze daar vandaan omhoog zijn gekomen.
Wij hebben ook last gehad van muizen.Ons is de tip gegeven om boven op de gifkorrels poedersuiker en een flinke klodder pindekaas te doen schijnen ze dol op te zijn!Hier heeft het in ieder geval geholpen!Succes!
Hahaha, gister toen manlief thuiskwam en de muis wel even voor mij zou gaan vangen, haalde hij eerst het hoekje leeg zodat de kastdeur open kon. En daar zat geen muis, maar een musje! Die heb ik vervolgens zelf gevangen en netjes buiten afgeleverd. Arm beestje, die heeft doodsangsten uitgestaan denk ik (was ook wel te zien aan de poep die ze had achtergelaten...) Maar goed, ik ben al lang blij dat het geen muizen zijn. En voor het geval die wel ooit komen, de korrels heb ik al in huis!
ow jeetje, wij hebben er 2 ! we hebben inmiddels al lees: 1,5 week ! 2 muisvriendelijke muizenvallen staan, waarin ze dus blijven leven.. maar onze muizen zijn te slim.. wat we er ook in leggen, ze gaan er niet in. Het zijn zelfs 2 totaal verschillende muizenvallen. nu denk ik dat we ze toch maar moeten doden.. ik dacht dus aan die muizenkorrels, maar wij hebben vloerbedekking en ik maak mij een beetje zorgen om het gif vanwege de kleine die hier rondloopt, ze zitten namelijk gewoon in de huiskamer savonds. wat denken jullie ?
ik zou het gif in ieder geval niet nerleggen waar evy bij kan.... dan maar niet n de huiskamer zegmaar je kan het ook op andere plekken neerleggen waar ze regelmatig zitten he
wij hadden er ook last van. zo erg, dat als we s'ochtends beneden zaden de bank en stoelen bezaaid lagen met muizenkeutels. zooo vies toen een poes genomen, en we hebben nooit meer ergens last van gehad!