grieks gebak?

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Apr 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

de grootste moskee in turkije is altijd turks geweest! is alleen maar ontworpen door een griek :confused:

2. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    en je denkt werkelijk waar dat een Griek, een orthodoxe Griek, een gebouw maakt wat als bestemming een Moskee zou zijn?

Nee dus, het gedeelte waar de grootste moskee staat was toendertijd Grieks, zoals een heeel groot gedeelte over de wereld, en toen is er een grote orthodoxe kerk gemaakt in Turkije, op het moment dat Turkije Turkije werd en Griekenland Griekenland (zoals we deze nu kennen), hebben de turken er een moskee van gemaakt. Het was eerst een grieks-orthodoxe kerk genaamd, St. Sophia.

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Maar dit gaat wel heel erg offtopic. Vind het alleen jammer dat er bepaalde uitspraken worden gedaan zonder dan men er werkelijk van bewust is hoe de geschiedenis in elkaar zit.

Het is wel heel zwart wit om te zeggen, dat is turks en de grieken zeggen dat het van hun is.

4. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Amen!

Maarre... ben wel benieuwd of dit het juiste recept nu was? Wannner ga je het voor ons maken, Anniek? Jummie....

5. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi ik weet nog niet of het het juiste is... en wanneer ik het ga maken?
    hihi het liefst NU want het was echt heerlijk.... hihi

maar we gaan morgen op vakantie dus moet nog ff wachten denk ik maar daarna komen jullie maar lekker proeven hoor hahaha

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Tjonge jonge zeg, ze vraagt gewoon hoe dat spul heet en nu hebben we gelijk een oorlog griekenland - turkije. Kun je niet gewoon nog een doos halen bij de lidl?

7. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Ik ga over 8 weken weer eens terug naar griekenland en dan zal ik eens flink gaan proeven :D Wie weet proef ik mezelf zo naar het juiste taartje toe en dan zal ik daarna uitgebreid verslag doen :) En het maakt niet uit wie wat heeft gemaakt, als het maar lekker is ;)

8. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Het was volgens mij alleen te krijgen tijdens de "griekse week/weken"

9. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    lientje
    hebben ze niet meer! ben wel blond hoor maar zo blond dat ik dat niet snap.... nee zover was ik nog wel gekomen hoor!

suus
    stiekumerd... pff naar griekelans gaan en gebakjes proeven! jij durft mij dat zo te vertellen! pff :) 8) maar ze waren echt heeeellllllll lekker

10. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    haha ja wel erg! maar ik zal braaf de namen opschrijven van de gebakjes met pudding erin. :)

11. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi hou ik je aan

maar er zat niet heel veel pudding in... gewoon een beetje...
    en het leek wel opgerold als zo'n koffie koek
    alleen veel harder deeg en heeeeelllllllll zoet maaaarrrr oooo zzoooo heeerrrrlllijjkkkkk

12. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Misschien kun je even langs de lidl en het navragen. Wie weet hebben ze ergens nog een lijst achter liggen. De lidl verkocht ook Chalva trouwens, maar weet niet of dat is wat je bedoelt.

13. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    He, wat een vreselijk NARE opdracht :)
    Wel ook allemaal proeven he, want het gaat om LEKKERE gebakjes!

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Haha ik ken niet iedereen op dit forum, en er zitten vast wel domme blondjes tussen (ben zelf ook blond hoor)

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    volgens mij bedoel je kaymakli tel kadayif. Ik zal is ff voor je kijken.

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    bedoel je dit mischien? http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl

Ow wacht ik lees net dat e hebt getypt dat het gerold is hmm ff kijken wat kan het anders zijn. (trouwens ik weet alleen de turkse baklava etc dus ken alleen de turkse namen ;) maar hoop dat ik het juiste voor je kan vinden en ook nog eens waar je het kunt halen :D )

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
  18. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Ik heb het even gevraagd aan vrienden van ons die op kreta wonen. Ben benieuwd....

19. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    suus tnxxxx

tirtilisko
    nope helaas ook niet
    het is opgerold als een koffiekoekje

20. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Hahaha, nog niet eruit, anniek?
    Wel een ruzie tussen turken en grieken op je hals gehaald.
    maar ik kon het niet laten: de oorsprong van baklava is onbekend, het komt uit het middenoosten, maar welke slimme meneer of mevrouw er ooit me begonnen is, weten ze niet.
    Wel is het zo dat het recept verfijnd is door de koks aan het hof in de Ottomaanse periode: de sultans en diens harem wilden wel lekker smikkelen...

Share This Page