en je denkt werkelijk waar dat een Griek, een orthodoxe Griek, een gebouw maakt wat als bestemming een Moskee zou zijn? Nee dus, het gedeelte waar de grootste moskee staat was toendertijd Grieks, zoals een heeel groot gedeelte over de wereld, en toen is er een grote orthodoxe kerk gemaakt in Turkije, op het moment dat Turkije Turkije werd en Griekenland Griekenland (zoals we deze nu kennen), hebben de turken er een moskee van gemaakt. Het was eerst een grieks-orthodoxe kerk genaamd, St. Sophia.
Maar dit gaat wel heel erg offtopic. Vind het alleen jammer dat er bepaalde uitspraken worden gedaan zonder dan men er werkelijk van bewust is hoe de geschiedenis in elkaar zit. Het is wel heel zwart wit om te zeggen, dat is turks en de grieken zeggen dat het van hun is.
Amen! Maarre... ben wel benieuwd of dit het juiste recept nu was? Wannner ga je het voor ons maken, Anniek? Jummie....
hihi ik weet nog niet of het het juiste is... en wanneer ik het ga maken? hihi het liefst NU want het was echt heerlijk.... hihi maar we gaan morgen op vakantie dus moet nog ff wachten denk ik maar daarna komen jullie maar lekker proeven hoor hahaha
Tjonge jonge zeg, ze vraagt gewoon hoe dat spul heet en nu hebben we gelijk een oorlog griekenland - turkije. Kun je niet gewoon nog een doos halen bij de lidl?
Ik ga over 8 weken weer eens terug naar griekenland en dan zal ik eens flink gaan proeven Wie weet proef ik mezelf zo naar het juiste taartje toe en dan zal ik daarna uitgebreid verslag doen En het maakt niet uit wie wat heeft gemaakt, als het maar lekker is
lientje hebben ze niet meer! ben wel blond hoor maar zo blond dat ik dat niet snap.... nee zover was ik nog wel gekomen hoor! suus stiekumerd... pff naar griekelans gaan en gebakjes proeven! jij durft mij dat zo te vertellen! pff 8) maar ze waren echt heeeellllllll lekker
hihi hou ik je aan maar er zat niet heel veel pudding in... gewoon een beetje... en het leek wel opgerold als zo'n koffie koek alleen veel harder deeg en heeeeelllllllll zoet maaaarrrr oooo zzoooo heeerrrrlllijjkkkkk
Misschien kun je even langs de lidl en het navragen. Wie weet hebben ze ergens nog een lijst achter liggen. De lidl verkocht ook Chalva trouwens, maar weet niet of dat is wat je bedoelt.
Haha ik ken niet iedereen op dit forum, en er zitten vast wel domme blondjes tussen (ben zelf ook blond hoor)
bedoel je dit mischien? http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl Ow wacht ik lees net dat e hebt getypt dat het gerold is hmm ff kijken wat kan het anders zijn. (trouwens ik weet alleen de turkse baklava etc dus ken alleen de turkse namen maar hoop dat ik het juiste voor je kan vinden en ook nog eens waar je het kunt halen )
http://img.blogcu.com/uploads/yesilmutfak_1002.jpg dit mischien? dit is opgerold en dat witte pudding actige zit er in
Hahaha, nog niet eruit, anniek? Wel een ruzie tussen turken en grieken op je hals gehaald. maar ik kon het niet laten: de oorsprong van baklava is onbekend, het komt uit het middenoosten, maar welke slimme meneer of mevrouw er ooit me begonnen is, weten ze niet. Wel is het zo dat het recept verfijnd is door de koks aan het hof in de Ottomaanse periode: de sultans en diens harem wilden wel lekker smikkelen...