Ik woon op Kreta ben zwanger van de tweede . Mijn eerste zoon heet nikos (nikolaos) vernoemd naar zijn Griekse opa . Nu krijgen we een tweede zoon (hij krijgt een Griekse naam vanwege doop ,naamdag ) Nu wil ik een naam wat niet vaak voor komt (bij mijn zoontje zitten er nu drie nikos in de klas.) nu denken we aan de namen Timo of Timon (Timotheüs) of de naam Orion (uit de Griekse mythologie) Ben nu benieuwd hoe er door andere mensen over de naam Orion wordt gedacht of toch de naam timo wat je ook vaker in Nederland hoort alvast bedankt voor jullie mening
Ik vind Timo juist een beetje afgezaagd, maar ik woon in NL. Daarnaast kan ik niets met namen die eindigen op een O. Orion vind ik mooi.
Beiden niet mijn ding. Timo vind ik echt een Nederlandse naam. En Orion vind ik erg op Oreo lijken . Othello Liandro Dimas Xanto Ik vind wel leuke namen. Wat vind jij van deze namen..
Ik vind Timo, Timon en Orion allemaal mooi. Al denk ik bij Timon wel een beetje aan dat beest uit de Lion Ling. Ik vind Jason/Iason ook echt een mooie Griekse naam of Doran, Ares, Jaron of Midas.
Hemeltjelief :Othello staat ook het lijstje van mijn man en ik had Liandro maar net een jongetje geboren in het dorp met naam kisandro Anders: jason vindt ook leuke naam maar net een paar kleine kinderen met die naam in het dorp (is klein dorpje waar ik woon) Midas is ook leuk
Daantje : manos is een leuke naam maar die komt in de familie al 8 keer voor en in het dorp denk wel 12 keer als het niet meer is
Orion vind ik leuk Timo(n) ken ik nu wel. De link Orion - Oreo komt ook bij mij op. Maar ik denk dat veel namen wel een associatie oproepen en ik vind dit geen nare associatie, dus deze zou voor mij acceptabel zijn.
Bij Orion denk ik aan de Oreo koekjes.. Timon is het stokstaartje van de Lion King, Timo is niet helemaal mijn ding. Ik houd meer van namen als Ilias, yanis en Matthias/Mateo, Camiel, maar dat is smaak. Je moet doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt..
Goh orion en oreo heb ik helemaal niet - ik zie gewoon het sterrenbeeld voor me... mooi dus . Ik weet niet of ik het té bijzonder vind - maar ik hou wel van een beetje apart en Timo vind ik dan wat saai . Maar natuurlijk gezien van uit een NL'se insteek. Ik zou voor Orion gaan!
Nikos en Timon vind ik te jut en jul. Nikos en Timo klinkt voor mij niet als één geheel omdat Nikos heel Grieks/ Latijns over komt en Timo heel Nederlands. Nikos en Orion is een betere match vind ik. Toffe naam incl. betekenis juist!
Ik vind Orion wel tof! Spreek je dat uit zoals het er staat (Nederlandse uitspraak) of op z'n Engels?