Hoi, Wie Oh wie heeft het recept van dit oh zo lekkere vlees. Van het weekend weer bij de Griek gegeten en vind dit zoooo lekker, zou het graag zelf een keer willen maken. Dus welk recept lijkt het er het meest op?! Thnx alvast
Ik dacht WTF,een auto uit Griekenland .. Maar nee,ik ken het vlees helemaal niet... Is het pittig,zoet? Wat moet ik me erbij voorstellen?
Ik volg.... heeeerlijk [edit: ik bedacht me ineens dat ik mijn ex-zwager wel even een berichtje kan sturen om te vragen of hij een recept heeft. Hij is kok, is griek en woont in griekenland, dus dat zal toch wel? )
er is 1 kant en klaarzakje met kruiden die precies naar die van de griek smaken. weet alleen het merk niet uit mn hoofd mocht ik morgen nog in de jumbo komen, zal ik is kijken hoe die heet
je weet niet wat je mist hahaha zo ziet het eruit http://www.eethuisposof.nl/images/013.jpg het is gewoon echt heel lekkere smaak, kan het niet omschrijven
Ooh als jullie toch bezig zijn..😄 keftedakia...hmmmm (als ik het goed spel). Gekruide balletjes met een heerlijke saus.
En souvlaki? Dat heb ik al jaaaaren niet meer gegeten....maar je kan het vast ook lekker met kipfilet ipv varkensvlees maken. Iemand een succesrecept?
Suzuki is een auto, geen grieks gerecht! Ik snap écht niet dat sommige Grieken t zo op de kaart hebben. Ik zou dit recept nemen: Soutzoukakia (Souvlaki For The Soul) En anders zoeken naar soutzoukakia als recept. Dat is een betere Griekse vertaling
Vlees laten weken in azijn/olie.. Hoe langer hoe beter! Oregano en zout erbij en grillen maar! Afmaken met citroen
Ik heb een antwoord voor de 'griekse hamburgers/gehaktdingen'. Hij is dyslectisch maar dit heb ik ervan kunnen maken: Knoflook en ui fijnhakken even fruiten. Als dat gefruit is door je gehakt mengen met twee eitjes en twee gehakte tomaatjes. Dan paneermeel (of brood geweekt in water) en peper,zout en peterselie toevoegen. Dan goed doorkneden voor circa 15 min (al lijkt me dat wat lang).
Hmmm had wel gedachten dat er wat bijzondere kruiden in zaten, maar tomaatjes? Tomaten of cherrytomaatjes?
Ik ben dol op Grieks. Mmmm wil al eeuwen de Griek in de stad proberen, misschien volgende maand maar een keer oppas regelen en het gewoon doen.