Ik was vanmorgen in de supermarkt en omdat ik overal las dat veel moeders griekse yoghurt geven, was ik toch wel benieuwd wat daar zo bijzonders aan is. Er zitten minder caloriën in maar meer vet. 'Gewone' magere yoghurt van het huismerk zat minder vet in maar meer caloriën. Is huismerk yoghurt dan per definitie slechter voor een baby wat yoghurt eet/krijgt?
Soieso geef je beter geen magere dingen.. Dat is nl een dieeet vorm en babys hoeven niet op dieet... De calorieen zorgen dat je aankomt.. Vet ook wel, maar kan je zo precies niet vertellen hoe dt zit Maar die vetten hebben baby's juist nodig
Gewone magere yoghurt vind ik zelf erg zuur en dun. Griekse youghurt is niet zuur en lekker dik, net als kwark. Dat loopt niet zo makkelijk van de lepel af. En verder zijn de vetten volgens mij juist goed voor kinderen in de groei.
Buiten het vet dat de kleintjes best kunnen gebruiken, is het minder zuur, waardoor t sneller lekker gevonden wordt. Mijn dochter ontbijt graag met Turkse yoghurt met vers fruit en bambix.
Griekse yoghurt is lekker dik en niet zo zuur als kwark. Die van de Lidl en Aldi vindt mijn dochter ook lekker. (Maar dat is dan ook wel een alleseter)
Het grootste voordeel is dat het lekker dik is en dat is met zo'n kleintje toch wel heel fijn. Verder is het gewoon veeeeeel lekkerder vind ik
Het is idd lekkerder, dik om te eten dus druipt niet van je lepel af. Minder zuur en het vet is juist goed voor kindjes. Magere yoghurt zou je een kindje toch niet moeten geven, gewoon volle producten zoals het ook uit de natuur komt (je geeft ook geen halfvolle moedermelk en een koe geeft volle koemelk de fabriek maakt hier halfvolle van. )
Griekse yoghurt: 79 kcal 5 gram vet Halfvolle yoghurt: 63 kcal 1,6 gram vet Magere yoghurt: 34 kcal 0 gram vet Alles per 100 gram
Griekse yoghurt van emte bevat zelfs 10% vet, die kopen wij altijd. Voor mij dan minder goed, maar ooohhh zo lekker met crousli.
Mijn man doet het ook door zijn cruesli. Dit is 'yoghurt Griekse stijl' en die is sinds een jaar ook 5% vet, daarvoor was ie ook 10%.
Die van Lidl is ook 10% vet volgens mij. Deze vetten zijn belangrijk oa voor de ontwikkeling van de hersenen die voor een behoorlijk % uit vet bestaan. en het is veel lekkerder en makkelijker te eten
Vergeten erbij te vermelden: wij hebben die van AH. Opeens zaten er kleine luchtbelletjes op de bovenkant en toen ik ging kijken zag ik dat ze het vetgehalte gehalveerd hadden. Hij smaakt echter nog steeds lekker romig.
Wij geven de meiden altijd Turkse yoghurt, 10% vet, ik koop het in de Turkse winkel. Het is lekker dik, zacht van smaak en voor kinderen erg gezond door het vetgehalte. Zelf eet ik het vrijwel nooit (maar ik houd niet van yoghurt )
Vanaf wanneer mogen ze yoghurt hebben eigenlijk? Mijn dochter krijgt momenteel bv, groente en fruit..
Zolang jij nog op verzoek voedt, is koemelkzuivel niet nodig. Zodra je bewust gaat afbouwen, kan je een borstvoeding vervangen voor volvette yoghurt. Maar nodig is het dus niet. Het is extra zuivel van een ander zoogdier, ik zou zeggen: geef lekker je eigen melk!
Hier vanaf 8 maanden soms een hapje om te proeven. Vanaf 9 maanden vaak bij het ontbijt een beetje yoghurt waar ik haar stukjes brood in doop, vindt ze heerlijk. Ze wil nu bij de gastouder geen afgekolfde melk meer drinken en is gek op yoghurt, dus ze krijgt nu dagelijks een bakje griekse yoghurt. Ik heb die van de Lidl nu gekocht, die heeft ook 10% vet.
Bij de jumbo ook griekse yoghurt met 10% vet. Tegenwoordig meng ik dat wel altijd met een vla die wij hebben.. Wel volle melk trouwens.