Groentehapje wanneer starten met fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door 19831, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hoi

Even vraagje, sinds kort gestart met groenten hapje. Hoe breidt ik dat uit, eerst paar weken groenten en dan starten met fruit erbij oreert in plaats van groente

Dankje

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik geef in de ochtend fruit rond tien uur. En als wij warm eten geef ik groente. Kun je ook gaan proberen misschien? Ik weet niet hoe oud je kindje is..? Mijn dochter is 6.5 maand..

3. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Op de site van nutricia staat een handig schema!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ben eerst begonnen met groente hier ook en toen dat goed ging en ze aangaf ook wel meer 'vast' voedsel te willen happen, ben ik fruit erbij gaan geven. Groente toen verschoven naar 's middags en fruit 's ochtends gaan geven.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Een schema van Nutricia ben ik nooit zo kapot van, want bij ieder eetmoment staat een product van Nutricia zelf.. (goh verrassend)!

Hier eerst een aantal soorten groenten puur gegeven...
    Dan 3-4 dagen achter elkaar hetzelfde gegeven om evt allergische reactie te herkennen en dan weer de volgende soort.
    Denk dat ze hier 4-5 soorten groenten had gehad voordat ik op dezelfde manier met fruit begon. Je kunt dan wel op een dag dat je fruit introduceert een groente geven waar je kindje in ieder geval niet op reageert...
    Qua tijd maakt het nog niet veel uit, maar kies een moment dat je kindje goed wakker is en niet té veel honger heeft!

Kijk eens op onderstaande link voor een introductieschema. Ook bedoelt voor kindjes die flesvoeding krijgen overigens!
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

6. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Je kunt bij het schema van Nutricia natuurlijk zelf invullen wat en op welke manier je het geeft, maar er staat heel duidelijk hoe je groente en fruit eten op een goede manier op kan bouwen. Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee!

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij zijn met 4 maanden begonnen met groentehapje. 2 weken later hebben we het fruithapje erbij gedaan. En dan gewoon groente 's avonds en fruit 's morgens

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Deel Deze Pagina