Hoe stap je over van warme kunstvoeding naar koude gewone melk?

Discussion in 'Voeding' started by Lente2013, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

Feb 21, 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje is bijna een jaar en van de kinderarts mogen we al gewone melk introduceren. Idee is een beker bij het ontbijt en een beker bij de lunch.

Ik heb het geprobeerd, maar meer dan een slokje wil hij niet. Als ik gewoon een flesje met gewone melk warm maak, drinkt hij het op zich redelijk.

Dus hoe maak je deze overstap?

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    2,269
    1,099
    113
    Wat bij ons goed hielp, was om hem slokjes uit onze beker te geven. Hij vond dat mega interessant en wende op die manier aan de koude gewone melk. Op een gegeven moment dronk hij best redelijk koude gewone melk en ben ik in één keer met de flesjes gestopt zodat er geen alternatief meer was en nu gaat het echt heel goed. Maar ik vond het inderdaad ook een beetje zoeken en proberen! Succes!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier wilde hij geen flesvoeding meer en zijn toen gewoon overgegaan op een (rietjes/tuit)beker koude gewone melk en dat pikte hij gelijk.

Maarre als je koude melk in de fles doet ipv warme dan drinkt ie het ook niet, het ligt echt aan de koude melk of kan het ook aan de fles liggen. Drinkt ie andere dingen wel uit een beker?

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik deed de gewone fles (oke borstvoeding maar ik bedoel de sapfles) en dan de melk in de magnetron.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Oh sorry je wilt perse een beker? Zou het even aanzien, soms komt het ineens. Ik vind een jaar erg jong daarvoor.

6. Memories

Memories Niet meer actief

hier gewoon van de een op de andere dag overgestapt op gewone melk en koud.
    ze drinkt het uit een fles,beker,rietjesbeker maakt haar allemaal niet uit haha

uit een beker heeft tijd nodig ..dat kunnen ze niet 1-2-3
    mijn dochter drinkt nu sinds 10 maanden uit een bekertje gewone melk maar nog steeds wilt het niet helemaal lukken.

we proberen altijd eerst uit de beker, en na een paar slokken giet ik het over in een fles of tuitbeker en dan drinkt ze der rest op

7. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb eerst een tijdje gemengd, zodat ze ook aan de smaak konden wennen. Verder maak ik de melk warm. Vooral om te zorgen dat koelkast koude er af is. Tegenwoordig vraag ik of ze het warm of koud willen.

8. Lente2013

Lente2013 Actief lid

Feb 21, 2013
    130
    0
    16
    Het hoeft niet perse uit een beker hoor. Zijn aan het oefenen, maar dat lukt nog lang niet.
    Maar koud wil hij de melk dus niet, alleen opgewarmd, maar dan wel minder dan flesvoeding. Hij lust overigens wel koude dranken als diksap.
    Maar ik had eigenlijk begrepen dat de gewone melk in principe koud aangeboden wordt, maar jullie gaven het dus warm?

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Het is toch absoluut geen probleem om warme melk te geven? Als je kindje dat liever heeft: gewoon zo geven.

Share This Page