Nog 2,5 uur ons geheimpje. We gaan de zwangerschap vertellen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by 1986cindy, Dec 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Goedemorgen zwangere mama's to be.

Nog even en dan komt sinterklaas aan bij ons, wij vertellen vandaag aan onze ouders en beste vrienden ons "kleine" geheimpje.
    We hebben een leuk idee, als Sint er is vandaag heeft hij op het eind nog een allerlaatste cadeau voor onze kindjes. Zij krijgen dan een grote doos met daarin roze en blauwe balonnen gevuld met helium. Dus als de doos opengaat, weet onze familie dat wij in blijde verwachting zijn van ons 4de kindje. Wij kijken enorm uit na het moment, hoe vertellen jullie het je familie???

Fijn Sint weekend

Luna86, Irisje24, toch3 and 8 others like this.
  2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Veel plezier!
    Wij hebben gewoon gebeld. Lekker simpel :D
    Kon ook echt geen weken mijn mond houden tegen mijn ouders en schoonouders.

De rest hebben we het verteld via Facebook. :p Is gelijk iedereen op de hoogte.

Zonnestralen, vrouwvan and Mamaa6 like this.
  3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Wat een leuk idee!
    Hoe waren de reacties?

1986cindy likes this.
  4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Heel leuk idee!

Hier hadden we een stiekem tijdens het oppassen gemaakte foto van onze neefjes met een bordje met “wij krijgen een neefje of nichtje” en tompoucen van de Hema waar je foto’s op kunt laten afdrukken met een plaatje van roze en blauwe muisjes en “oktober 2017”. Viel allebei goed in de smaak :D.

1986cindy and Meiske2015 like this.
  5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar je hoeft toch ook geen weken te wachten om het op een andere manier dan via de telefoon te vertellen? Hierboven hoe wij het hebben verteld en ik was toen nog niet eens 5 wkn. Zowel de foto als de tompoucen waren zo besteld ;).

1986cindy likes this.
  6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik bedoel dus op het moment van de test (was toen z'n 5 weken, en daarvoor een miskraam gehad) kon ik dus mijn mond niet houden om het aan de grote klok te hangen. Want je weet niet eens van te voren of het geen bbz is bijvoorbeeld. Dus toen ik over mn test heen had gepiest en ik zwanger bleek heb ik gelijk mijn ouders en schoonouders gebeld.

Ik ben niet zo iemand die 5 weken zwaneer is en dan een taart gaat bestellen ofzo, zonder een goede echo gehad te hebben. Vooral niet na mijn miskraam!

Maar dat moet ieder voor zich weten.

@1986cindy Was de aankondiging leuk? :D Iedereen natuurlijk helemaal in de wolken!

1986cindy likes this.
  7. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Wij hebben het ons zoontje (toen 2jr 2mnd) via een kaartje aan beide opa's en oma's laten vertellen. Hij kan verder nog niet praten, maar het cadeautje ("Ik ben stoer, want in januari wordt ik grote broer") viel erg in de smaak. Dit hebben we na de eerste goede echo (12w3d) gedaan.

Daarna aan de ooms en tante verteld, en daarna op Facebook gezet met echofoto erbij en dezelfde tekst als op de kaart.

1986cindy likes this.
  8. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    He meiden, het was zo ontzettend leuk.
    Sint vertelde dat hij iets heel bijzonders had, dat sommige dingen niet te koop zijn. En hij een cadeau had, waar iedereen blij mee zou zijn. Ik en mijn man moesten beide naast hem komen zitten. En echt niemand had niks door. De grote doos kwam binnen gedragen door een van de pieten. En ik en mijn man moesten hem openen. Toen de roze en blauwe balonnen omhoog vlogen stond echt iedereen met verbazing te kijken. Zijn heel wat tranen gevloeid, van blijdschap natuurlijk.
    Vervolgends hebben we op een gezellig liedje de polonaise gelopen met de Sint en zijn pieten. Het was echt super leuk!!! :D

9. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Super leuk gedaan, zo hebben wij het ook eens verteld. Had mijn dochter een truitje aan dat ze grote zus werd. :)
    Wanneer wist je dat je zwanger was eigenlijk? Ik zou zo lang echt niet kunnen wachten. Hihi

10. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Ook echt super leuk gedaan, wat zullen ze blij verrast zijn geweest ;)

11. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ik heb eerst op 7 mei 1 test gedaan, waarop niets te zien viel. Daarna had ik een loge, waardoor ik pas op 12 mei weer 1 zwangerschapstest gedaan, nu met een zeer duidelijke 2e streep (zelfs bij minder dpo duidelijker als bij onze eerste zoon - maar bij hem heb ik ook een ClearBlue gedaan, welke 2-3 weken zei, dus toen heb ik niet verder getest). Op 6 juli (dus 12w3d) hadden wij toen de eerste echo.
    Met onze eerste zoon hebben we ook gewacht met het vertellen tot we de eerste goede echo hadden gehad. Dat was toen 2 weken eerder (met 10 weken).

Wij wilden gewoon zekerheid van het zien van de eerste beelden met een kloppend hartje.

12. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Wij hebben het dit afgelopen weekend aan onze ouders verteld (ruim 12 weken dus)
    Schoonouders kregen hetzelfde toetje na een etentje als 2 jaar geleden en onze dochter had bij mijn ouders een ketting om met ik word grote zus erop. Morgenavond onze beste vrienden inlichten tijdens pakjesavond en dan mag iedereen het weten :)

13. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

Oct 27, 2017
    354
    152
    43
    Female
    Leuke periode hé!
    Wij hebben het met 5 weken aan onze ouders verteld, met een fles bubbels met op het etiket: only the best parents get promoted to grandparents. Best grappig dat het even duurt voor ze het door hebben!
    Rond de kerstperiode met 14 weken gaan we het op Facebook plaatsen, vermoedelijk een foto van onze honden met daarbij een bordje dat er een nieuw baasje op komst is.
    We gaan wel zorgen dat onze vrienden eerst allemaal persoonlijk ingelicht worden!
    Vind het nogal flauw als goeie vrienden het moeten vernemen via Facebook.

Share This Page