Ten einde raad: Baby 9,5 mnd weigert al een maand borst- en fles!

Discussie in 'Voeding' gestart door Esje87v, 30 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is een maand geleden begonnen met borstweigeren. Hij wilde echt geen slok meer. Contact gehad met huisarts, ziekenhuis, meerdere lactatiekundigen, consultatiebureau, van alles geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat de borstvoeding (zonder duidelijke, en zonder medische) reden is afgelopen.

Het grote probleem is echter dat meneer ook al, vanaf 3 mnd, alle flessen weigert. Alles wel zo'n beetje geprobeerd. De hele kast staat al lange tijd vol met allerlei flessen, spenen, tuitbekers, rietjesbekers, open bekers. Hij wil ze niet, snapt ze niet, weigert alles.

Toen hij borst begon te weigeren, op vakantie, zijn we met hem in een spaans ziekenhuis beland, vanwege uitdrogingsgevaar. Daar kregen we een spuitje en wat ORS, en later dronk hij ook afgekolfde melk uit het spuitje. Na een week of 2 heb ik het spuitje kunnen vervangen door een zachte fles van Nuby, waarmee ik de melk in zijn mond kan spuiten. Op deze manier krijgt hij zijn melk wel binnen. Maar jullie snappen natuurlijk wel dat dit geen doen is. Op zijn rug leggen, afleiden met mijn telefoon o.i.d. en dan blij zijn zodra de 100 ml er eindelijk in zit. En dat dan 3 á 4 keer per dag, met veel geknoei.

En dan nog alles afkolven. Want hij weigert ook iedere druppel kunstvoeding die ik probeer. Ook mengen met bv wil hij niet, en dan gaat hij daarna ook nog de fles met alleen bv weigeren omdat ie achterdochtig is geworden.

Het enige wat wel lukt is een bordje pap. Maar hij wil alleen het biscuit pyjama papje, niet bepaald de meest verantwoorde keuze in het schap, en dus ook geen optie om vaker dan 1 keer per dag te geven.

Mijn productie loopt hard terug en het kolven gaat steeds lastiger, dus op gegeven moment houdt het een keer op.. Maar dan???

Ik zou zo graag op een normale manier een fles melk of pap kunnen geven, want dit is behoorlijk slopend allemaal..
    Ik weet niet wat voor tips of advies ik hier verwacht hoor, wat ik bij de 'officiele' kanalen niet al heb gekregen, maar wellicht zijn er moeders met soortgelijke ervaringen...

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat een ellende!
    Ik ben wel iets gewend aan slecht drinken maar dit is wel heel extreem.
    Wil hij wel andere dingen drinken?
    Hoe gaat het met eten, eet hij wel fruit bijvoorbeeld, lust hij yoghurt?
    Als hij wel andere dingen drinkt en/ of goed fruit eet zou hij daar zijn vocht uit kunnen halen, en dan pap en yoghurt voor de melkproducten.
    Ik had trouwens in het begin meer succes met een beker met een los rietje erin dan met een rietjesbeker, geen idee waarom. Misschien is dat nog wat, als je dat niet al allang geprobeerd hebt tenminste.

3. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip, ik zal eens een los rietje proberen.

Hij eet inmiddels wel redelijk, 200 Gr fruit en 200 Gr warme maaltijd. Wel alles nog uit potjes, en absoluut zonder stukjes. Brood en stukjes fruit gaan er nog niet in.
    Yoghurt gelukkig wel, na het eten zo'n 110 ml. En dan ongeveer 150 ml pap, en in totaal 300 ml afgekolfde melk. Ik geloof dat hij zo dus zeker wel genoeg binnen krijgt. Maar de overstap van afgekolfde melk naar kunstvoeding baart me nog zorgen, zal een uitdaging worden..

4. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als je aangeeft dat hij wel yoghurt, fruit etc. eet, dan zou ik dat gewoon wat meer geven. Dan krijgt hij echt wel voldoende binnen naast de pap. Succes!

5. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mijn kids drinken alleen pyama papjes op die leeftijd en ja dat waten er 2 à 3 per dag bv tot 9 maanden en erna die papjes

Me jongste zoon is juist andersom die wilt alleen maar borst en geen een fles heeft dan ook KMA

Deel Deze Pagina