Hoi dames, ik geef inmiddels zo'n vijf maanden borstvoeding (ik kolf op werk en de rest live voedingen) maar sinds een paar dagen krijg ik er echt letterlijk geen druppel meer uit. Kolven: geen druppel. Aanleggen doe ik nu nog vaker om te proberen het wat op te krikken, maar de kleine krijgt er nauwelijks iets uit, veel zuigbewegingen geen slikbewegingen en nog veel honger zelfs na veel voedingspogingen (zelfs al voedingen van twee uur geprobeerd). Heb flink de griep te pakken dus misschien dat het daaraan ligt, maar ik kan hier niets over vinden. Iemand bekend hiermee? Komt de productie vanzelf weer op gang? Ik heb de kleine nu een flesje kv aangeboden en die dronk ze gulzig leeg, ze had dus nog wel echt honger.
Ja hoor. Als je ziek bent is de kans heel groot dat je productie even terug loopt. Veel bv thee drinken, veel water drinken en eventueel fenegriek pillen slikken en je kindje zo veel als je kunt aanleggen. Beterschap!
Bij ziekte kan je productie tijdelijk flink teruglopen. Maar met veel rust, samen zijn met je kind en aanleggen - aanleggen - aanleggen, komt dat weer goed. Dat duurt wel even, dus niet te vlug wanhopen.
Bedankt voor jullie reacties, ik moet nog even geduld hebben dus. Raar hoor zo'n lage productie, hoop dat het snel weer bijtrekt.
Oh bedankt voor dit topic, dat vroeg ik me ook af. Ik had ook het idee dat het wat teruggelopen was en een keer een flesje erachteraan gegeven. Inmiddels volgens mij weer normaal. Ze krijgt tussen 8-17 flesvoeding (zie kolven op werk niet zitten) dus ik dacht eerst dat productie misschien daarom aan het teruglopen was.
Ik had laatst buikgriep en toen liep de melk ook behoorlijk terug. Toen wel een dag of 5 regeldagen gehad, was behoorlijk vermoeiend. Ik deed niks anders als voeden en rennen naar de wc.... Na die regeldagen werd het het weer normaal.