Wat kan ik doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Florabella, Jan 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Florabella

Florabella Fanatiek lid

Dec 8, 2010
    4,323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hi meiden

op 4 weken en 4 dagen ben ik ong 20 druppels rood verloren, daarna enkele dagen alleen bruinverlies. De vk gaf aan waarschijnlijk een innestellingsbloeding. Zaterdag (precies 5weken) heb ik meer bloedverlies gehad, vanaf 2 uur begon het in de eerste twee uur 1 tampon,contact met de vk gehad die aangaf dat dit waarschijnlijk doorzette in een miskraam. Na 12 uur tot de nacht nog 1,5 tampon. Drie stolselsverloren die betonden uit bloed. Hierna alleen nog afnemend bruinverlies, voornamelijk bij toilet bezoek.

Nu heb (eigenwijs omdat het niet alles zegt.....ivm blijven van hcg) maandagochtend een test gedaan met ochtend urine, deze leek iets lichter dan de voorgaande test met avond urine van donderdag.

Net weer een test gedaan, deze is weer donkerder en echt knal positief.

Dan rijst bij mij een vraag; kan ik bij een onvolledige miskraam nog meer hcg aanmaken, of mag ik nog een sprankje hoop hebben?!

Vandaag de vk gebeld, die geeft aan dat ik nog prima zwanger kan zijn, ik moet volgende week donderdag! weer een test doen mocht deze positief zijn dan krijk ik een week later een echo...,

ik dacht dat ze misschien nu met een echo of hcg in mijn bloed mij ook al uitsluitsel kunnen geven of is dat onzin?!

Ik zit echt in een emotionele achtbaan en wil zo graag weten waar ik aan te ben! Alvast bedankt voor jullie gedachten en mening!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Florabella.

De meer donkere kleur van een test wilt helaas niet zeggen dat je meer HCG hebt dan bij een lichtere kleur.

Bij ongeveer 7 wkn is er hartactie te zien op de echo, dus nu echo maken is echt helaas nog te vroeg, daarop is nog te weinig te zien of je een intacte zwangerschap hebt. En geeft alleen maar meer onrust.
    Ook met HCG nu bepalen geeft geen uitsluitsel. Dat zou alleen iets zeggen als het een aantal keer bepaald word dan kun je er wat over zeggen.

Dus echt nog even geduld hebben. Het is helaas niet anders.

Het is beter om nu geen tampons te gebruiken, zodat je beter kan bekijken hoeveel bloedverlies je hebt.

Succes.

Groetjes Ineke.

3. Florabella

Florabella Fanatiek lid

Dec 8, 2010
    4,323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Dank je wel, na zaterdag heb ik geen tampons meer gebruikt ( ook niet nodig).

We gaan geduldig wachten en proberen maar niet teveel te hopen!
    Super bedankt voor je antwoord!

Share This Page