Te weinig aankomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ann77, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in mijn 20 e wk en weeg nog geen 60 kg. Voor mijn zwangerschap weinig gegeten vanwege erge misselijkheid, buikgriep.en ruim 4 kg afgevallen. Nu eet ik goed en buik groeit. Maar moet ik dit aan verloskundige voorleggen of geen zorgen maken? Groet

2. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik ben in me zwangerschap ong 15 kg afgevallen. Nou kon ik dat best hebben. Me vk vond het geen probleem zolang de baby goed groeide en ik gewoon goed at.

3. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde als jij, woog onder de 60 kilo en viel af,..... Volgens de gyn (ik loop in het ziekenhuis,.....) geen probleem. Belangrijkste was toen blijven drinken, de baby neemt wel wat hij nodig heeft. Zat met 23 weken weer op 60 kilo en ben inmiddels 64 dus het komt wel.

Maar als je er zorgen over maakt kan je het toch bij je volgende controle vragen? Just to be sure.

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben geen slanke den en begon met 100(ben voor zwangerschap ruim 5kg kwijt met hulp van dietiste), nu, bijna begonnen aan week 19, weeg ik nog steeds hetzelfde. Mijn VK heeft er niets over gezegd, was zelfs positief. Buik groeide goed, ze zei zelfs:"zo, die kleine heeft er zin in!"
    Ik ben niet misselijk meer(heb trouwens nooit overgegeven gelukkig)en mijn eetlust is weer terug, want dat was de 1e 3 maand ook belabberd te noemen. Voor de rest voel ik me ook prima, mss gebruikt mijn lijf nu wel de vetreserves die ik de laatste jaren(helaas!)heb gekweekt. Zou wel mooi zijn!

Je kan het altijd met de VK bespreken, maar als het niet ernstig is, is het toch alleen maar prettig? want zoals ze in die ene kaas-reclame zeggen:"wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af" (hihi)

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Veel vrouwen vallen in het begin af door misselijkheid/slechte eetlust, maar zeker als je nu weer gewoon goed kunt eten en je kindje het goed doet, dan is er echt geen reden tot zorg. Mijn VK weegt niet eens meer, omdat het simpelweg geen relevantie heeft...

Bij mijn 1e eerst 6 kg afgevallen, daarna alsnog redelijk aangekomen, +14 kg bij bevalling. Vooral tussen 24-36 wkn ging het bij mij hard.
    Bij mijn 2e ook +14 kg bij bevalling, maar ging pas aankomen na de 22 wkn.
    En nu bij de 3e eerst 8 kg afgevallen, nu bijna uitgerekend en +6 kg aangekomen. Heeft tot 26-28 wkn geduurd voordat ik mijn startgewicht weer had en uberhaupt dus aankwam.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben pas 1 kg aangekomen. Weeg nu 61 :)

Vindt het wel best! Vorige zwangerschap ben ik 20 kg aangekomen en dat heb ik er nooit allemaal af gekregen.

Ik eet gewoon goed ondanks me misselijkheid.
    Alleen na het avondeten niks meer. Dan ben ik te misselijk Hahaha.

7. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Wat ik heb begrepen zegt je eigen gewicht niet veel over de groei van het kindje..dus zolang dat goed is bij de echo's zou ik me geen zorgen maken :)

8. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ik heb dat ook gehad. Ik kwam de eerste 6 maanden weinig aan. Nu komen de grammetjes langzaam aan, maar nog steeds niet veel. Ik woog 61.8 kilo toen ik net zwanger was en nu 65.5 kilo. De VK zei dat ik me nergens zorgen hoeft te maken, de baby groeit goed. En inderdaad goed blijven drinken. Ook zei de VK het is ook wel handig dat je nog niet veel bent aangekomen, want de laatste maandjes kan je veel aankomen. Dus maak ik me nu ook geen zorgen meer.

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook
    en nu weer maar zou je geen zorgen maken
    straks kom je van zelf aan door de baby en
    vruchtwater

10. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Ook ik ben nog maar heel weinig aangekomen.
    Dus t is wel even fijn te lezen dat het niet erg is.
    Ben dan wel geen 60 kilo hihi
    Mn buikje groeit wel goed volgens mij.
    En de kleine beweegt ook lekker.

11. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik zou nog even afwachten, zolang je nu wel voeding binnen houd.
    ik heb ook erg veel overgegeven en misselijk geweest tot wk 18 toen ook maar 1 kg aangekomen, nu ben ik 26 wk en ben ik 5 kg aangekomen dus je hoef niet meteen zorgen te maken

12. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik ben ook vrij weinig aangekomen, in totaal 7,7 kg en ik zat ook bomvol met vocht en woog overigens met kleren aan altijd bij de VK op de weegschaal. Ik begon met 62,4 en een dag voor de bevalling zat ik op 70,1.. Ik ben tussen de 10 en 20 weken veel afgevallen en zat toen op een gegeven moment op 57 met kleren aan en toen ben ik wel even streng toegesproken geworden door mijn VK, want ik had zelf gewoon bijna geen reserves meer. Ze zei ook al dat de baby zich gewoon de energie pakt wat het nodig heeft, maar ik moest wel ervoor zorgen dat ik zelf ook energie had en op dat moment had mijn lichaam geen reserves meer. Daardoor ben ik tot zeker 20 weken ook ontzettend moe geweest (de gemiddelde zwangere vrouw heeft die moeheid dan niet meer zo erg) Vanaf toen ben ik ook anders gaan eten, beter eetpatroon en toen ben ik geleidelijk aan weer bijgekomen en uiteindelijk 7,7 kilo op de gehele zwangerschap. Ben met precies 39 weken bevallen

13. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Hier ruim 18 weken zwanger en ook nog steeds anderhalve kilo onder mn startgewicht, terwijl mn buik met goed groeit en ik ook normaal eet. Heb wel iets meer reserve dan jij, maar zolang je je goed voelt en de baby groeit niks om je zorgen over te maken. De tweede helft komt het er vanzelf wel bij hoor ik van iedereen

14. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om wat bevestiging te lezen. Ik voel me energiek, eet voldoende overdag dus denk eigenlijk dat het allemaal wel goed zit .Thanks!

15. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Het kan nooit kwaad om het te melden. Als het goed is houden zij jouw gewicht ook in de gaten toch?

Ik viel tijdens mijn zwangerschap ook af in het laatste trimester, maakte me best wel druk, maar de verloskundigen zeiden dat de baby wel pakt wat het nodig heeft. Ik geloofde dat niet zo, tot de kleine geboren werd!
    50cm en 3240 gram bij 38 weken :$ groter en zwaarder dan mijn oudste dochter :p

16. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Fijn zo'n topic, weet ik ook meteen dat ik me geen zorgen hoef te maken.... :)
    Ik ben nu 8 weken en ben sinds anderhalve week zo misselijk dat ik 1,5 kg ben afgevallen. Maar dat maakt dus niet uit lees ik hier, fijn om te horen :)

Deel Deze Pagina