Ik word gek van de harde buiken!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saja87, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben 18 wk en 1 dag en sinds vorige week heb ik regelmatig harde buiken.

Soms uren achter elkaar en soms ook weer een paar uur niet.
    Ook in de nacht ik word er gewoon wakker van en slaap daardoor dus behoorlijk slecht:(

De Vlk heb ik al gebeld en die zegt zolang ze niet met regelmaat komen en ze geen zeer doen hoef ik me geen zorgen te maken en doe dit ook niet echt.

Maar fijn is anders en herken dit ook helemaal niet van mn vorige zwangerschap:)

2. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik vind dat een beetje kort door de bocht van je VK.
    Ik heb ze ook, en mijn gyn zegt dan is er toch iets dat je baarmoeder prikkelt.
    Nu ben ik gbs draagster en heb ik vanwege due aanhoudende harde buiken anti biotica gekregen omdat hij wel vindt dat dit een signaal is.

Heb je je urine laten nakijken? Ik zou uit voorzorg ook vragen of ze je baarmoedermond willen meten zodat je de geruststelling hebt dat die harde buiken daar beneden geen effect hebben!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het klinkt toch niet normaal hoor uren achter elkaar..... Helpt een warme kruik niet of op je linker zij te liggen?

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Lady K mn urine is na gekeken deze is schoon geen blaas ontsteking of eiwitten.

Frannie warme kruik etc helpt niet en op mn zij liggen ook niet ( slaap op mn zij en dan heb ik ze ook )

Ik doe ook niks geks ik zit thuis werk niet meer.

5. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    hai saja

ik heb ze ook..erg vervelend..ben nu 17.4 maar het houdt bij mij geen uren aan..wel heb je bijv een uur lang..dan weer ff niets..en bam..daar zijn ze weer.

ben een thuismama maar merk dat ik toch wel veel achter de kleine mn aanloop (14 maand)

misschien onbewust toch te druk?
    ik mag woensdag weer naar de vk en dan ga ik t ook aankaarten

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben nu ook thuis en heb een zoontje van 21 mnd.

Die gelukkig niet veel van me vraagt hoef hem ook niet te tillen oid.

Ik moet woensdag ook weer naar de vlk en ga het dan weer aankaarten want word er wel een beetje kriegel van

Nu ook al weer sinds 6 uur elke keer harde buiken daarvoor was het ff twee uur rustig..

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook gehad mijn laatste zw. Verloskundige gaf hetzelfde aan als de jouwe en hierbij nog dat het mogelijk is dat door slappere banden, buikspieren en bijv baarmoederwand na de twee eerdere zwangerschappen er gewoon snellere prikkels zijn die zorgen voor harde buiken.
    Zolang ze niet echt regelmatig kwamen, pijnlijk waren en andere dingen uitgesloten waren (blaasontsteking bijv) hoefde ik me geen zorgen te maken. Heb ze dus eigenlijk iedere dag, meerdere uren gehad vanaf een week of 21. Leuk en fijn was anders, maar hoorde er blijkbaar nu een beetje bij ;)

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Is je urine ook op kweek gezet Saja of hebben ze alleen even met zo'n strip gekeken? (Kweek duurt meerdere dagen voor je de uitslag hebt). GBS is namelijk niet met een strip te zien!
    Ik vind het ook niet zo goed klinken eerlijk gezegd, mijn harde buiken deden ook geen zeer maar zorgden echt wel voor ontsluiting helaas.. Jouw zoontje was geloof ik ook te vroeg geboren?

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ze hebben eerst met stripje gekeken ( bij de HA ) En daarna op kweek gezet die uitslag was ook goed.

En ja mijn zoontje is idd te vroeg geboren ( maar niet spontaan ik ben toen ingeleid )

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ah dat is dan positief! Maar ik vind uren achter elkaar echt wel veel.. zeker met deze termijn. Vind het raar dat de vk het normaal vindt. Zou zelf aandringen op een baarmoederhalsmeting, kijken of alles nog goed dicht zit. Dan weet je of de harde buiken wat doen of niet, zonder dat ze pijn doen kunnen ze namelijk wel degelijk voor ontsluiting zorgen!!

Sterkte meid en succes.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dank je wel!

Ik heb woensdag weer controle en vraag het gelijk.
    Heb gelijk nog een vraag voor dr dus dat komt goed uit haha.

Deel Deze Pagina