Griep en pril zwanger help

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ladygaga, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Help ik heb de griep en heb koorts en ben net 5 weken zwanger vorig jaar was ik ook ziek en zwanger en kreeg toen een miskraam.
    Nu zo bang voor weer een miskraam omdat ik weer griep heb.
    Moet ik me zorgen maken?
    Ik heb het warm koud rillen voel me gewoon niet lekker me spieren doen zeer hoest me te pletter en ben verkouden.
    Heb koorts zit tegen de 38 graden aan.
    Kan dit kwaad ik wil niet meer mee maken wat ik vorig jaar heb mee gemaakt.

Help me voel me nu schuldig omdat ik toch ziek ben geworden.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De kans dat de griep voor de miskraam heeft gezorgd is erg minimaal. PAs bij langdurig hoge koorts zijn er risico's. Doe gewoon heel rustig aan, wees voorzichtig met jezelf en probeer door voldoende vocht je temp een beetje laag te houden. Ziek worden gebeurt heel vaak tijdens de zwangerschap, je weerstand wordt namelijk minder om te voorkomen dat je je babytje afstoot. Ik heb al voor de 3de keer een koortslip, terwijl me dat normaal gesproken maar 1 keer per paar jaar gebeurt. Voel je alsjeblieft niet schuldig. Dat heeft helemaal geen zin en gaat je herstel echt niet bevorderen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van griep of koorts krijg je geen miskraam, of het moet heel extreem zijn (40+ graden koorts, uitdroging etc). Onder de 38 is geen koorts, slechts verhoging. Geen stress!
    Als je echt koorts krijgt gewoon paracetamol slikken, dat kan geen kwaad tijdens zwangerschap.

Geen zorgen maken dus. Gewoon lekker uitzieken.
    Hoop dat je je snel wat beter voelt.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Maak je geen zorgen! Wat de meiden voor me aangeven is allemaal waar.
    Verhoging of lichte koorts is niet zo erg, daar mag je gewoon paracetamol voor nemen. Mijn verloskundige geeft ook aan dat thijmsiroop geen kwaad kan(fijn voor je luchtwegen)
    In theorie zou jouw ziek zijn zelfs voor extra weerstand zorgen bij jouw kleintje!
    Maar als je echt erg twijfelt...bel je huisarts,misschien hebben ze wel telefonisch spreekuur?

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Maak je geen zorgen. Miskraam wordt echt niet veroozaakt doordat je griep hebt. Toen ik 4 weken zwanger was kreeg ik ook de griep. Was hondsberoerd en hoeste mijn longen uit mijn lijf. Ik was ook bang dat het hoesten schadelijk zou kunnen zijn, maar de verloskundige stelde me toen gerust en zei dat het kindje daar geen last van heeft, en gewoon heerlijk mee deint in het vruchtwater tijdens het hoesten. Ben in mijn zwangerschap nog 2x flink ziek geweest, en kijk mijn banner. Kleine heeft er niets onder geleden. Dus geen zorgen meid.

Deel Deze Pagina