Zwemdiploma van envoz

Discussie in 'De lounge' gestart door Haags Zonnetje, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hallo iedereen,
    Ik heb deze vraag (ongeveer) ook bij de peuter/kleuter neergezet maar denk dat die hier wellicht beter op de plaats is.
    Wie heeft er ervaring met het ABC diploma zwemmen van envoz? Ik wil mijn zoon misschien op zwemles doen bij een instituut die afzwemt met envoz en vraag me af of het nu echt heel anders is dan ABC, lees het wel op hun site maar ben eigenlijk op zoek naar persoonlijke ervaringen.
    Ook hoe het erkend wordt. Stel dat je bijvoorbeeld a-b diploma hebt en dan op schoolzwemen gaat, mag je dan met c omdat die andere erkend zijn of niet.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Geen idee wat dat envoz inhoud, maar bestaat school zwemmen überhaupt nog?

Want bij de scholen hier in mijn woonplaats word er geen school zwemmen meer gegeven dat is hier afgeschaft

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja hoor... wij hebben hier nog gewoon schoolzwemmen vanaf groep 3

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar dat is denk ik omdat je dingen door elkaar haalt. Onze dochter zwemt ABC bij een Envoz aangesloten zwemschool. Envoz is een opleidingsinstituut voor zwemdocenten. Niet voor kinderen die zwemles hebben.
    Ze zwemmen gewoon voor het erkend A-, B- en/of C-diploma.
    Je haalt je A of je A diploma. Waarom zou daar verschil in zitten?

Moet wel zeggen dat de zwemmethode die mijn dochter heeft gevolgd ons goed bevallen is (kleine groepjes, niet in een groot zwembad tussen het andere zwemmend publiek, leraar ín het water, geen turboles).

5. knap

knap Niet meer actief

Mijn zoon heeft zijn a en b gehaald via zwemles.

Zijn c via schoolzwemmen.

Als ik de vraag begrijp zo als ik hem begrijp.

Als hij via zwemles zijn a en b haalt kan hij met schoolzwemmen gaan voor zijn c.

Alleen is een schoolzwemdiploma ( iets minder van ( kwaliteit) denk ik).

6. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Dankjewel voor jullie reacties maar wellicht was ik toch niet duidelijk genoeg.

Het envoz geeft kinderen ook zwemles, ze krijgen dan ook een ABC diploma. Dit diploma is anders dan het ABC van NRZ, soort Nederlands Instituut Zwemmen, ken de bewoording niet exact. De eisen van de diploma's komen dus niet overeen.

Ik geloof dat 80% van de zwemlessen het ABC van NRZ zijn, en de rest van andere 'zwemorganisaties' met verschillende eisen.

Dus vandaar de vraag, wie zwemt er via envoz en zijn jullie tevreden, en andere ervaringen.

7. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    De eisen tussen beide diploma's verschillen, maar alles bij elkaar genomen zijn er wel veel overeenkomsten.
    De enige eisen waar jouw zoon voor het C diploma van de NRZ moeite mee zou kunnen hebben als hij zijn A en B via de Envoz heeft gehaald zijn:
    - het drijven op buik en rug (deze eisen staan niet op de diploma's van de Envoz);
    - onder water zwemmen door het gat (bij de Envoz hoef je niet door een gat, volgens de eisen. Dit zeil is voor sommige kinderen een groot struikelblok);
    - watertrappen komt erg weinig voor binnen de eisen van de Envoz.

Op zich hoeft het c-diploma van de NRZ geen problemen op te leveren mits bovenstaande binnen de zwemlessen wel aan bod komt, maar niet getoetst wordt.
    Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het drijven helemaal niet aan bod komt, daar is namelijk het gehele zwemmen op gebaseerd.

Deel Deze Pagina