mijn bevalling van Xena 25/06/07 4u55

Discussie in 'De bevalling' gestart door PrutskeKim, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrutskeKim

    PrutskeKim Actief lid

    31 mei 2006
    228
    0
    16
    hey meiden hier is mijn ervaring.

    ik was uitgerekend voor dinsdag 19juni2007.
    op vrijdag 22juni2007 was er nog steeds niets te melden en moest ik op controle bij de gynae.

    Ze heeft me gecontroleerd en ik had nog niets opening en men baarmoeder zat nog op zen plaats.
    dus vroeg ze me of ik de natuur zijn gang wou laten gaan of wou ingeleid worden. Ik heb gezegd: ik wil er toch zo snel mogelijk vanaf (kon amper zitten want madam zetten haar voeten en kont tegen men ribben en wou niet te lang overtijd meer lopen)
    En ik mocht zondag avond 24juni om 19u binnenkomen.

    Zondag om 19u meld ik me aan in het ziekenhuis, ik krijg men kamer (de inleidingskamer) en er wordt me ook verteld wat er zal gebeuren.
    rond 22u ballon plaatsen en rond 24u een gel in spuiten en maandag morgen gaat de rest gebeuren. Dat was de planning. Maar dat is toch anders verlopen :)

    Dus we zijn in men kamer voor de nacht ;) rond 21u komt de vroedvrouw nog snel ff alles overlopen en zei ook dat het waarschijnlijk nog niet voor vannacht zal zijn en vroeg of men vriend bleef. Ik zei tegen hem van mij mag je naar huis kan je nog wat slapen en dan kom je gewoon vroeg (6uur) naar hier terug. Hij vond dat prima ( we hebben ook 3katten dus die vragen ook hun deel :)) dus hij gaat door rond 21u30.

    rond kwart voor tien komen ze me halen voor het plaatsen van het ballonnetje. God wat vond ik dat raar staken er 2darmpjes uit men lichaam en mocht ik zo'n OH Zo mooie broek aan :)
    terug naar men kamer en wat rustig tv kijken. af en toe men vriendje op de hoogte houden.

    23u10 komt de gynae van dienst een gel in de darmpjes spuiten.

    rond half 1 begin ik stillaan krampjes te krijgen (weeen) vroedvrouw had me eerder gezegd dat ik steeds een warm bad mag nemen dus rond 1u30 ga ik lekker een warm bad nemen en het deed me deugd de weeen die blijkbaar al begonnen waren kon ik zo weg krijgen
    het is kwart na 2 en ga uit bad want het werd me te warm. zodra ik wil rechtstaan valt men ballon in bad. Nu ik wist niet dat dit een goed teken was. dus ik droog me af en druk op de bel om de vroedvrouw te roepen. Ze komt binnen en ik zeg kei beschaamd men ballonneke is eruit gevallen.

    Ze zei: Ah dat is een heel goed teken. dat wil zeggen dat je opening hebt. Ze controleert me en zegt heel enthousiast. Belt je vriendje maar op en laat hem maar rustig komen want je hebt al 7cm opening. Dat heb je al goed gedaan.

    dus ik bel men vriendje en laat hem komen. hij was tegen 3u bij me en ik zat ondertussen terug in bad. want had het koud telkens wanneer ik een wee had begon ik te bibberen. Dus lekker het warme bad in. rond 3u30 ga ik er terug uit.
    ondertussen komt de vroedvrouw kijken of alles ok is. en ze controleert nog eens. en heb ondertussen 8cm. ze zei ook dat ik nog een klein beetje stoelgang had dus dat ik het sbiet wel zal voelen dat ik naar't wc moet lopen.
    en idd ietske later sprong ik men bed terug uit om naar de wc te gaan en heb nog een boodschapje kunnen doen tijdens de weeen door :) De weeen zijn hevig en kruip terug in bed. rond 4u komt de vroedvrouw nog eens kijken en ze breekt men vliezen...
    stillaan krijg ik weeen om de 3minuten en persdrang ik hou het nietmeer uit en roep de vroedvrouw. ze controleert nog eens en ik heb 10cm dus ik mag naar de arbeidskamer het is nu half5

    ik lig in de beugels en mag beginnen perssen. bij men 2de pers word ik ineens geknipt. Ik heb gegilt :p want dat had ik zeer goed gevoelt :) (ocharme de vrouwtjes op de gang :)die heb ik waarschijnlijk wakker gemaakt) ik zei doodleuk tegen de vroedvrouw HEY je hebt me geknipt. ze zei: sorry maar het moest. dan komt mijn gynae eraan en neemt van de vroedvrouw over. Lap knip die ook nog eens tijdens een perswee.
    Bij de 4de pers kon ik ff niet meer. Maar ik moest voort ... een wee volgde en de 5de keer perssen en daar was men meisje om 4u55

    een zalige bevalling heb ik gehad zonder verdoving maar ooh wat deed de knip pijn :) en ik was ocharme boos op de vroedvrouw terwijl ze zo lief was voor me :)

    maar alles ging snel en moest ook snel gaan wat ons meisje had al in het vruchtwater gepoept en haar hartslag daalde stilaan.

    Dus al bij al heb ik dat heeel goed gedaan.

    en heb gezegd tegen de vv en de gynae. Ik wil gerust zo'n 10bevallingen maar die knip en 't naaien niet hoor die heb ik duidelijk gevoeld.

    dus kort samen gevat.

    op 25min. en in 5keer perssen heb ik men 1ste kind op de wereld kunnen zetten zonder verdoving. Ben zo fier op mezelf en op men ventje die me zo goed gesteund heeft. En natuurlijk trots op men meisje


    sorry voor het lang verhaal :) als je begint ....
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goh knap zeg! Mooie bevalling! Geniet nu lekker van jullie meisje...
     
  3. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter,geniet ervan!

    Liefs,Claudia
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gefeliciteerd! een ik denk dat de VV het wel snapt hoor, dat je even fel was. dat zal inderdaad wel niet fijn voelen en je bent vast niet de eerste die iets roept ;)
     
  5. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    van harte gefeliciteerd
     
  6. tammy77

    tammy77 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    gefeliciteerd meid.geniet lekker van jullie dochter.
     

Deel Deze Pagina