Goedemorgen, Ik weet niet of ik goed zit hier met mijn vraag. Mijn zoontje is nu 11 weken oud. Op het CB is hij afgelopen donderdag geworden en was toen 4940gram, dus verwacht dat hij nu wel 5 kilo weegt. Nu spuugt hij regelmatig, maar dat is al vanaf de geboorte. Hij spuugt meestal een slokje terug van de fles. Nu krijgt hij 5x180cc (kom uit op 210cc met voeding erbij) dus dat is best veel. Hij drinkt de flessen goed leeg, alleen nu laat hij vaak de laatste voeding vallen. Gisteravond lag hij ook lekker te slapen en wou niet wakker worden. Had al een andere luier aangedaan en daarna terug in bed gelegd en heeft gewoon doorgeslapen tot 06:00uur. Hij had om 19:30uur de laatste fles gehad. Als ik hem echt niet goed wakker krijg ga ik hem geen fles aanbieden. Want dan wordt het waarschijnlijk spugen. Volgens mijn huisarts is 4 flessen niet erg, maar volgens het CB wel. Wat vinden jullie? Ik hoor het graag. Groetjes, Armanda
Hoi hoi, Het is wel snel misschien, maar hij geeft het zelf aan hè. Ik denk dat je in dit geval moet doen waar jij jezelf goed bij voelt. Volg je moedergevoel maar gerust. Groetjes Adrienne
Ja dat idee heb ik dus ook. Kan wel gaan proppen bij de laatste fles, maar dan ligt het binnen een half uur in zijn bedje..... En dat vind ik ook niet goed. Vandaag heeft hij om 6uur al de eerste voeding gehad, dus kom dan wel op 5 voedingen. Dus ga je advies opvolgen en gewoon mijn moedergevoel volgen en ik zie gewoon wanneer hij 5 of 4 voedingen wil. Ik neem dat dit niet kwaad kan? De ene dag 4 en de andere dag 5?
Dank je wel Adrienne! Alleen nu heeft hij last van zijn darmpjes en kan niet poepen..... Dus veel spugen en halve flessen. Zo zielig. Omdat hij johannesbroodpitmeel bij zijn voeding krijgt kan dat wat moeilijker zijn, maar 1 dag niet poepen is paniek bij hem. Dus ben nu met kindicol gestart, hoop dat het snel gaat helpen!
Hoi hoi, Ik heb er nog nooit van gehoord van kindicol. Ik zou dat altijd via de huisarts doen. 10 cc water in de fles erbij kan ook helpen. Groetjes Adrienne