Hallo Meiden! Ik lees al een tijdje mee, maar nu zit ik met een vraag dus heb ik me maar aangemeld! Het zit zo: vorig jaar ben ik gestopt met de pil. De eerste anderhalve maand heb ik toen een aantal korte bloedingen gehad, daarna leek het aardig op de rit: twee nette cyclussen (29 en 31 dagen). Daarna zijn we gaan klussen voor een kleintje. 4 weken gingen voorbij, geen ongesteldheid dus maar getest, negatief. De week erna weer getest, wéér negatief, en weer een week later weer hetzelfde. We besloten om de condooms er maar weer eens bij te pakken en de ongesteldheid af te wachten. Toen ik een maand later echter weer niet ongesteld werd heb ik de huisarts maar eens gebeld. Die vroeg me om het nog even af te wachten, dus dat deed ik. Om een lang verhaal kort te maken, op een gegeven moment was ik al bijna 4 maanden niet ongesteld geweest. Een bloedonderzoek volgde (alles normaal) en van de huisarts kreeg ik een kuur van 10 dagen primolut om de ongesteldheid op te wekken. Ik zou dan twee tot drie dagen daarna ongesteld worden. Inmiddels zit ik op dag 5 na de kuur en je raad het al....nog niks! Is er iemand die dit wel eens heeft meegemaakt? Kan het ook een paar dagen langer duren voor de ongesteldheid op gang komt, of moet ik me nu zorgen gaan maken? Ik zal de huisarts wel weer bellen binnenkort, maar ben gewoon benieuwd of er hier meiden zijn waarbij het ook wat langer duurde!
Het kan soms wel een week duren voordat je ongesteld wordt, nadat je met de kuur bent gestopt. Ik zou het dus nog even afwachten.
Bedankt voor je reactie! Het lijkt geholpen te hebben dit topic, want vandaag op dag 6 ben ik toch ongesteld geworden! Als ik ook weet dat het langer kan duren is het niet zo erg, maar zowel in de bijsluiter als op de sticker van het recept stond 2 a 3 dagen!
met mijn eerste keer duspathon werd ik ook na 3 dagen ongie.. en nu de laaste keer dat ik hem kreeg werd ik na 8 dagen ongie.. ik vond het zelf ook heel raar, maar volgens de gyn kon het gewoon!