Hee dames! Ik had een vraag over het stoppen met roken, mijn vriend en ik roken allebei, ik best wel veel de laatste tijd maar wil er heel graag mee stoppen wat ik toh erg lastig vind. Hoe lang duurt het eigenlijk om zwanger te raken als ik door zou roken? En hoe lang als ik stop met roken? Ik wil dowieso gaan stoppen, maar zit er eerder aan te denken om eerst te gaan minderen. Ik hoop hier veel steun te vinden bij dames die roken / gerookt hebben en zwanger zijn geraakt.
Goed dat je wil stoppen! Ik weet dat het heel moeilijk is, ik ben eerst overgegaan op de e sigaret en dat ging meteen heel goed!! Eerst met nicotine 12mg daarna 6mg en daarna nicotine vrij, en dat doe ik nog steeds aardbeien smaakje! Misschien kan je hier iets mee? Natuurlijk is het het beste om helemaal niks meer te roken! Maar het is heel moeilijk zeker omdat jullie beide roken.
Je huisarts kan hier ook goed mee helpen! Ik zou sowieso zsm stoppen en niet wachten tot je zwanger bent.
@Nemo waar kan ik zo'n E-Sigaret kopen? @Fuddey ik ga maandag sowieso al langs de huisarts en ga het dan meteen vragen of ze mij erbij kunnen helpen en misschien tips hebben voor mij.
Ik was beide keren snel zwanger, en ben gestopt na mijn positieve test. Wel weet begonnen een aantal weken na de bevalling. Succes!
bij de eerste keer rookte ik tot mijn positieve test... duurde 8 maanden, bij de tweede rookte ik nog steeds niet en was direct zwanger. of het toeval is? ik weet het niet. e-sigaret lijkt me niet beter iig... zou gewoon stoppen, hier van zware zware-shag roker cold turkey gestopt. maar had het liever eerder gedaan achteraf... is toch beter
Ik heb alle drie de keren gerookt tot de positieve test. Ben twee keer in ronde 0 zwanger geworden en een keer in ronde 3!
Ik wilde niet het risico lopen te hebben gerookt terwijl ik zwanger was. Ik ben op het moment dat ik stopte met de pil ook gestopt met roken. Af en toe zwaar en vervelend, ja, maar ik hield mijzelf altijd voor ogen dat het de juste beslissing was en voor een goed doel. Ik denk dat je het beste gewoon cold turkey kan stoppen. Minderen of overgaan op e-sigaretten maakt het waarschijnlijk alleen maar moeilijker voor jezelf. Ook zal het - neem ik aan - minder snel effect op je vruchtbaarheid hebben dan wanneer je gewoon helemaal stopt. Ik heb na het stoppen met de pil ook niet meer dan 2 glazen alcohol per week gedronken. Tussen ovulatie en menstruatie zelfs niets. Hoe gezonder je zelf bent, hoe groter de kans op een gezond vruchtje.
Overigens heeft roken ook invloed op de vruchtbaarheid van de man, dus misschien wilt hij ook stoppen?
en daarnaast, hoe gezonder de ouders, hoe gezonder de vrucht, dus dat lijkt me voor beiden erg belangrijk en ja stoppen valt me nog steeds zwaar soms, maar ik heb het voor de meiden over. hun gezondheid is mijn keuze, dus dat is dan een stuk makkelijker
Ik zeg niet dat het goed is een e sigaret maar echt roken is vele vele malen slechter!!! Ts geeft aan dat ze niet in een keer kan stoppen maar wil mindere, als ze nou gaat mindere met een e sigaret is altijd beter dan echt roken. Het heeft mij enorm geholpen om van het roken af te komen! Sommige mensen kunnen het cold turkey, maar dat kan niet iedereen. Ik raad TS ook echt aan om te stoppen, maar lukt dit niet probeer het dan met een e sigaret en begin dan gelijk met de 6mg omdat je zwanger wilt worden en dit afbouwen naar nicotine vrij. E sigaret kun je gewoon online kopen
Ik ben pas gestopt bij de positieve test. Ik heb 14 maand moeten wachten op die positieve test als ik direct samen met de pil was gestopt was ik dood ongelukkig geweest elke keer weer negatief. Op het moment dat ik positief teste wist ik waar ik het voor deed en ben ik direct gestopt. Hele zwangerschap geen moeite mee gehad. Maar helaas toch 2 weken na de bevalling weer begonnen. Alleen rook nu veel minder.
Ik heb nooit gerookt, dus geen ervaring met roken en zwanger willen worden, wat ik wel weet is dat roken ECHT veel invloed heeft op je vruchtbaarheid, maar ook dat het je kans op een miskraam heel veel vergroot. Alleen vanwege dat zou ik al stoppen voordat je verder gaat met proberen voor een kindje. Veel sterkte met je keuze!
Thanks voor jullie reacties! Ik weet van mezelf dat ik een enorme fan ben van lollies 😆 Dus die ga ik morgen mooi halen bij de winkel hier! Dus zodra ik zin heb in een sigaret pak ik wel een lollie of ga ik wat anders doen en mezelf zeggen dat ik dit voor mezelf doe maar ook om zwanger te kunnen raken. Mijn vriend wilt helaas niet stoppen/minderen hoe graag ik ook wil dat hij het wel doet, voor hem zelf en voor ons 'toekomstige' kindje.
Ook voor de vruchtbaarheid van je vriend is het beter om te stoppen, als jullie beide stoppen word het echt makkelijker, wij zijn ook samen gestopt toen we zwanger wilde worden! En we waren naar de 2e ronde zwanger
Ik zal het er nog is met hem over hebben.. hij vind het altijd maar onzin dat roken het verminder.. dan zegt ie meteen dat zijn zus ook niet zwanger had kunnen raken omdat zij en haar man ook allebei roken en nog steeds roken en zijn ouders ook maarja, niet iedereen heeft het geluk om meteen zwanger te raken als je allebei rookt..
Ik hoop dat hem zo ver krijgt!! Misschien kun je tegen hem zeggen stop met roken tot we zwanger zijn?? En overtuig hem dat je eenmaal sneller zwanger word als er niet gerookt word
Laat hem het topic lezen? Of duidelijke feiten? Hier stopte mijn man pas na de geboorte van de oudste. Gelukkig ook volgehouden
Hij vind het nog steeds onzin en blijft volhouden dat het niet nodig is om te stoppen.. en komt dan aangezet met: hoe weet je of je wel echt vruchtbaar bent... Slaat dus nergens op en doet me ook wel verdriet..
Jammer dat hij zo reageert staat hij echt niet open voor een e sigaret (nicotine vrij) dan heeft hij toch die handeling en iets in zijn handen.